ورشکستگی سینمای ایران در سال ۹۸

[ad id='39844']

فیلم آشفتگی اخرین ساخته فریدون جیرانی با سه اکران مردمی با حضور بهرام رادان در دو روز اول نمایش خود ۲۰ میلیون تومان فروخت یعنی روزی حدودا ۱۰ میلیون به طور دقیق تر یعنی اگر این فیلم ۴۰ روز اکران باشه به زور به فروشی حدود ۵۰۰ میلیون تومان میرسه ( البته اگر این روند فروش روزی ۱۰ میلیون ادامه پیدا کنه که بسیار بعید است و ممکن هست حتی به روزی سه میلیون در هفته های اینده برسه ) در این فیلم مهناز افشار ، بهرام رادان و مهران احمدی هم بازی کردند که جز گران ترین بازیگران سینمای ایران هست یعنی در نهایت این فیلم حدود ۱۵۰ میلیون تومان از گیشه نصیب تهیه کننده می کنه و شاید حدود ۴۰۰ تومن هم از رایت رسانه ها گیرش بیاد و پرونده فیلم با حدود ۵۰۰ تومان نقدینگی بسته میشه که پول یکی از بازیگرهاش رو هم در نیاورده !

همین اتفاق برای فیلم جاندار افتاده و فروش فیلم اخر مهدی فخیم زاده روزانه حدود ۵ میلیون تومان است . این در حالی هست که قیمت بلیت الان روی ۲۰ تومن هست ، تبلیغات فضای مجازی به نفع همه این فیلمها هست و هر کدام حدود ۸۰ سالن سینمایی خوب در ایران دارن ولی حتی نمی تونن پول یکی از بازیگرهاشون رو در بیارن و باز در چنین شرایطی که از ۶۰ فیلم اکران شده از اول سال ۲۸ فیلم زیر ۱ میلیارد فروختن . ۴۶ فیلم زیر ۵ میلیارد باز سینمای ایران امسال به گفته دبیر جشنواره فجر ۱۵۵ فیلم بلند سینمایی به دبیرخانه ارسال کرده ، تو شرایطی که مخاطب ایران از مرز یک میلیون نفر در یک کشور ۸۵ میلیونی بیشتر نمی رود ، در شرایطی که وضعیت اقتصادی حتی از دوران جنگ هم بدتر است و صنعت کاملا تعطیل شده چطوری و با چه پولی سینمای ایران ۱۱۵ فیلم با متوسط بودجه ۳ میلیارد تومان ساخته ؟ آیا نباید به این سینما به عنوان فساد مشکوک بود ؟ ایا نباید از تهیه کننده ها و عوامل سینما خیلی جدی بپرسیم پولتون رو از کجا میارید ؟ نباید از ۹۵ درصد کارگردان های سینمای ایران بپرسیم با این همه ادعا اساسا برای کی فیلم می سازید ؟ اینا رو که کسی نمی بینه

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *