تاریخچه سری بازی‌ های اساسین کرید (Assassin’s Creed)

[ad id='39844']

[quote]مروری بر مجموعه بازی‌ های اساسین کرید از ابتدا تاکنون[/quote]

بازی Assassin’s Creed

این بازی شروع کننده مجموعه بازی‌ های اساسین کرید است و شاید امروزه دیگر به اندازه هشت سال پیش تاثیرگذار و چشم‌گیر به نظر نرسد؛ اما در ذهن کاربران قدیمی، خاطرات خوشی را از خود بر جای گذاشته است. این بازی همانطور که از نام مجموعه پیداست و می‌توان حدس زد به شما یک ماموریت مهم می‌دهد: ترور. بازی از شما می خواهد که این کار را مرتب تکرار کنید.

با گذشت سال‌ها از زمان انتشار این مجموعه، بیشتر ویژگی‌ها در بازی که آن زمان جزو نقاط قوتش به حساب می‌آمدند، حالا دیگر کاملا عادی شده‌اند؛ برای مثال از آن زمان تاکنون گرافیک مجموعه بازی‌ های اساسین کرید شاهد پیشرفت زیادی بوده است. همچنین نحوه بالا رفتن و پریدن از دیوارها خیلی بهتر شده‌اند؛ اما نقش این بازی به عنوان شروع کننده این مجموعه سخت از یاد می‌رود.

بازی Assassin’s Creed 2

این بازی فقط یک دنباله‌ ساده از بازی سری قبل خود نبود؛ مانند یک برادر بود که دست برادر کوچک‌تر خود را گرفت و نام مجموعه اساسین کرید را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. می‌توان گفت که از لحظه تولد اتزیو، روح تازه‌ای به این مجموعه بخشیده شد و شما می‌توانید کنترل این شخصیت را از همان دوران کودکی به عهده بگیرید.

شهرهای ونیز، رم، فلورانس و رنسانس زیبای ایتالیایی به زمین بازی شما تبدیل می شوند. همچنین این بازی اسلحه‌های جدیدی را مانند Hidden blade در اختیار شما می گذارد. مقبره‌های کشف نشده در اعماق شهرهای ایتالیا، دریاها و ماموریت‌های اضافی، موسیقی متن جسپرکید و جذابیت‌های بی‌پایان اتزیو، جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارند.

بازی Assassin’s Creed Brotherhood

این بازی دنباله‌ای مستقیم و سریع از Assassin’s Creed 2 بود که می‌خواست حرکات شما را تنها به یک شهر محدود کند. روی کاغذ به نظر می‌رسید که این امر یک فاجعه است؛ اما کسانی که ناامید شده بودند با سورپرایزی به نام Assassin’s Creed Brotherhood آشنا شدند. یک بازی خوب، آنقدر خوب که پس از سال‌ها در بین مجموعه بازی‌های اساسین کرید همچنان در یادها مانده و چهره این سری را برای همیشه تغییر داده است.

دومین ماجراجویی برای اتزیو در شهر رم، ملاقات با داوینچی است. وی برای شما وسایل سرگرم‌کننده و مفیدی از دارت سمی گرفته تا چتر نجات و یک تانک قرن ۱۵ طراحی می‌کند. کنترل یک Assassins، تسخیر قلمروها و بخش چند نفره اعتیادآور، همه در Assassin’s Creed Brotherhood وجود دارند. این بازی، داستان عاطفی پنهانی نیز در خود دارد و شهر رم هم آنقدر متنوع است که شما هرگز بیشتر از آن نمی‌خواهید.

 

بازی Assassin’s Creed Revelations

یک بازی محبوب را در نظر بگیرید. احتمالا خوب است که شخصیت قهرمان داستان بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشته باشد و ممکن است بعد از آن به هر دلیلی بمیرد چون شما صرفا یک کاراکتر افسانه‌ای سوار بر اسب شاخ دار نیستید. اتزیو نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ بلکه به لطف داستان بازی Assassin’s Creed Revelations شما شاهد بهترین نمونه آن هستید. این بازی یکی از جالب‌ترین و پرفروش‌ترین داستان‌های این مجموعه بازی‌ها است که تا‌کنون نوشته شده است.

مسلما این درخشش در همه قسمت‌های بازی دیده نمی‌شود. قسطنطنیه، سرد و بی روح به تصویر کشیده شده است و بخش برج دفاعی که به قلمروها اضافه شده اساسا بدترین آن است؛ اما بازی، داستانی زیبا که شامل ایثار و فداکاری صادقانه هست را روایت می‌کند که موجب می‌شود قلب شما به همان اندازه که می‌شکند، عاشق این بازی بشود.

بازی Assassin’s Creed 3

Assassin’s Creed 3 پس از پنج سال اولین بازی بدون حضور اتزیو بود. شخصیت اصلی آن کانر کاراکتری مهربان و دلسوز، کامل و قهرمانانه است؛ اما نمی‌توان با آن به راحتی ارتباط برقرار کرد یا آن را با اتزیو در نسخه‌های قبل مقایسه کرد. بازی بیشتر روی حالت مخفیانه تاکید دارد؛ اما کنترل‌های مخفیکاری، بسیار ضعیف طراحی شده‌اند؛ بنابراین این مراحل بیشتر آزاردهنده هستند تا سرگرم‌کننده و چیزی که بیشتر موجب ناامیدی می‌شود، وجود همین کنترل های ضعیف است؛ مثلا بالا رفتن از تمام درختان یکسان است!

 

بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag

همانطور که گفتیم Assassin’s Creed 2 با فروش و استقبال زیادی روبه‌رو شد و اساسین کرید ۳ موجب ناامیدی و نارضایتی کاربران شد. در این زمان Assassin’s Creed 4 Black Flag شگفتی آفرید. این بازی نه تنها موجب برآورده شدن انتظارات، بلکه موجب اختراع و بهبود بسیاری از ویژگی‌های سری بازی‌ های اساسین کرید شد.

ماموریت‌های اعتیادآور، نبرد بین کشتی‌ها، موسیقی متن فوق‌العاده، شنا کردن زیبای نهنگ‌ها در اقیانوس‌ها، همه از مزایای این بازی هستند. Black Flag تنها یک بازی نیست؛ بلکه یک روایت و داستانی ماهرانه است از یک دوره تاریخی و یک قوم که امروزه دیگر وجود ندارند.

بازی Assassin’s Creed Unity

اگر بخواهیم با شما روراست باشیم، باید بگوییم که اساسین کرید یونیتی مشکلاتی دارد. این بازی پروژه‌ای جاه‌طلبانه بود که می‌خواست دنیایی بزرگتر از دنیای بازی‌ های اساسین کرید خلق کند و یک بخش مالتی پلیر جدید را از نو بسازد. بازی، سرگذشت یک اساسین به نام آرنو و ماجراجویی‌های او درانقلاب فرانسه و درون یک پاریس فوق‌العاده دیدنی است. سیستم ترور در بازی علاوه براینکه از گرافیک فوق‌العاده‌ای برخوردار است، فرصت‌هایی خلاقانه برای کشتن ایجاد می‌کند که تحسین‌برانگیز است. علاوه بر این‌ها، در این بازی معماها و چالش‌های بسیار پیچیده‌تر و جالب‌تری از آنچه در این مجموعه شاهد بودیم وجود دارند و همچنین وجود جزییات زیاد طراحی موجب می‌شود که این بازی نمره قبولی بگیرد.

 

بازی Assassin’s Creed Syndicate

Syndicate بازی با سبک خاص خودش است؛ این بازی تصویری زیبا از لندن در دوره ویکتوریا را نمایش می‌دهد و شما می‌توانید به کاوش در این شهر زیبا بپردازید.

در این بازی خط داستانی جذاب، پریدن از روی زیپ لاین‌ها و استفاده از Hidden blade، حل معماها و رازها با چارلز دیکنز و خیلی جزئیات دیگر وجود دارند که به جذابیت بازی افزوده‌اند. کاراکترهای اصلی این بازی دوقلوهای جذاب ایوی و جیکوب فرای هستند که شما می‌توانید بین آن‌ها سوئیچ کنید. کاراکترها بسیار زنده هستند طوری که شما دوست دارید که در واقعیت هم با آن‌ها سروکار داشته باشید. Assassin’s Creed Syndicate تمام ویژگی‌های خوب مجموعه بازی های اساسین کرید را جمع کرده و به شما نشان می‌دهد. از جاده‌ها و مناظر شهر لندن لذت ببرید و هرج‌ومرج ایجاد کنید.

بازی Assassin’s Creed Origins

بازی Assassin’s Creed Origins، دنیایی زیبا و درعین‌حال غنی و گسترده را پیش روی شما می‌گذارد؛ دنیایی پیچیده که هر انتخاب شما می‌تواند شما را به یک گنج برساند یا در انتها فقط به یک شیر گرسنه که قصد جانتان را دارد ختم شود. Bayek و همسر قاتلش Aya، کاراکترهای جدید مجموعه بازی های اساسین کرید در تلاش برای کشتار و انتقام در سراسر مصر هستند. مصر، شهری زیبا با برج‌ها و اهرام بلند فقط قسمتی از جذابیت‌های این بازی هستند. سیستم مبارزه جدیدی به بازی اضافه شده و شما را مجبور می‌کند با چنگ و دندان بجنگید تا بتوانید به مبارزه بعدی برسید. همچنین پیشرفت هوش مصنوعی دشمنان، سلاح‌های جدید و انتخاب‌های بسیاری که می‌توان در طول بازی انجام داد از ویژگی‌های آن هستند. محدودیت‌ها کمتر شده و شما می‌توانید کاملا از اتفاقات پیش رو لذت ببرید.

 

بازی Assassin’s Creed Odyssey

همه‌ زیبایی‌هایی که درباره Assassin’s Creed Origins در متن بالا گفته شد را بخوانید و تصور کنید که آن شاهکار دوباره تکرار بشود؛ اما این بار در یونان باستان و شاید بهتر از سری قبل. Odyssey شما را در زمان به عقب برمی‌گرداند و سرگذشت دو کاراکتر جدید به نام الکسیوس و کاساندرا را روایت می‌کند. شما در ابتدا یکی از دو کاراکتر را انتخاب کرده و در ادامه بازی هم انتخاب‌های زیادی باید انجام دهید که این فوق‌العاده است.

Odyssey دنیایی عظیم شامل زیبایی، ظرافت و حواس‌پرتی‌های بسیار، شخصیت‌های به‌یادماندنی و داستان‌های احساسی است. مبارزات بازی دستخوش تغییر شده‌اند و بازی شامل یک درخت توانایی گسترده شامل زره‌ها و مهارت‌ها و قابلیت ارتقاء آن‌هاست. Odyssey یک بازی RPG پرعمق و با درخشندگی زیاد است که از زمان Witcher 3 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *