همه چیز درباره بازی رزیدنت اویل ۳ ریمیک |نمیسیس باز می گردد

[ad id='39844']

[quote]مانند رزیدنت اویل ۲ ریمیک، رزیدنت اویل ۳ ریمیک نیز شامل تغییرات بسیار زیادی شده است. گیم‌پلی بازی به کلی تغییر کرده و زاویه دوربین به‌جای نمای کلی که در سری اصلی بود، این بار روی دوش کاراکتر است. [/quote]

 

داستان بازی هم‌زمان با اتفاقات رزیدنت اویل ۲ رخ می‌دهد. شهر راکون سیتی گرفتار یک فاجعه عظیم شده و حالا یکی از اعضای S.T.A.R.S که جیل ولنتاین نام دارد، در این شهر گیر افتاده است. کمپانی آمبرلا (Umbrella) که در شهر راکون سیتی در حال انجام یک سری آزمایش‌های محرمانه بود، باعث وقوع فاجعه‌ای شد که ممکن بود به انقراض انسان‌ها منجر شود. جیل ولنتاین به همراه تیم استارز درحال تلاش بود تا از این آزمایش‌های محرمانه سر در بیاورد و آنها را افشا سازد؛ اما خود را در مخمصه‌ای جدید و خطرناک می‌اندازد. ویروس جدیدی ساخته شده که باعث می‌شود تا انسان‌ها به یکدیگر حمله کنند و از طریق این ویروس، هیولایی قدرتمند به وجود آمده که فقط یک هدف دارد؛ نابود کردن اعضای استارز که جیل نیز یکی از آن‌هاست. نام این هیولا، نمسیس (Nemesis) است.

نمسیس که از طریق ویروس T ساخته شده، نسخه کشنده‌تر تایرنت Mr. X است که در رزیدنت اویل ۲ شاهد آن بودیم. نمسیس در تمام مدت به دنبال جیل خواهد بود؛ پس جیل زمانی برای استراحت یا مکانی برای مخفی شدن ندارد. همچنین نمسیس نسبت به Mr. X راه‌های بیشتری را برای ظاهر شدن مقابل جیل بلد است و به این راحتی هم دست از سر او برنمی‌دارد!

در ادامه جیل با مزدوری به نام کارلوس الیویرا (Carlos Oliveira) آشنا می‌شود که او هم قصد پرده برداشتن از جنایت‌های آمبرلا را دارد. کاراکتر کارلوس نیز مثل جیل دچار تغییرات ظاهری زیادی شده است؛ اما کسانی که نسخه اصلی را بازی کرده‌اند، باید او را بشناسند. سازندگان اعلام کردند که شخصیت کارلوس از قصد خشن‌تر و سرسخت‌تر طراحی شده تا به جیل این حس را بدهد که دوستی قابل اعتماد است و می‌تواند به او تکیه کند.

پس از انتشار خبر ساخت رزیدنت اویل ۳ ریمیک، آپدیتی برای رزیدنت اویل ۲ ریمیک منتشر شد. در این آپدیت، جیل برای رابرت کندو (Robert Kendo) نامه‌ای در مغازه اسلحه فروشی گذاشته بود و اگر شما آن نامه را پیدا کنید، اچیومنتی برای شما باز خواهد شد که در آن تصویری از حضور جیل در کنار رابرت می‌بینید.

مانند رزیدنت اویل ۲ ریمیک، رزیدنت اویل ۳ ریمیک نیز شامل تغییرات بسیار زیادی شده است. گیم‌پلی بازی به کلی تغییر کرده و زاویه دوربین به‌جای نمای کلی که در سری اصلی بود، این بار روی دوش کاراکتر است. با اینکه این مجموعه بازی‌ها در دسته‌بندی «ترسناک» قرار می‌گیرند، اما رزیدنت اویل ۳ بیشتر از دو نسخه قبلی خود، عناصر بازی‌های اکشن را داشت. این ویژگی در نسخه ریمیک نیز رعایت شده است. به مانند نسخه قبل، این بازی هم از سیستم ذخیره‌سازی جدید استفاده می‌کند. البته اگر درجه سختی بازی را بالا ببرید، ذخیره کردن بازی فقط با استفاده از جوهر و ماشین تحریر امکان پذیر خواهد بود تا تجربه‌ای نزدیک به سری اصلی داشته باشید.

طبق تریلری که از بازی منتشر شد در بخش کوتاهی از گیم‌پلی آن دیدیم که زامبی‌ها در بازی با چند تیر از پا در می‌آیند نه با یک تیر؛ این بدان معناست که همواره باید حواستان باشد که چه تعداد خشاب دارید. همچنین باید دقت کنید که در زمان تیراندازی، دقیق هدف بگیرید تا هم تاثیر شلیک بالا برود و هم مهمات هدر نرود. «فرار کردن» نیز مانند قدیم یکی از گزینه‌های شما هنگام مواجهه با نمسیس است؛ پس در این مواقع نیز بهتر است گلوله‌های خود را برای موقعیت‌های ضروری‌تر نگه‌دارید.

رزیدنت اویل ۳ فقط دارای بخش تک نفره نخواهد بود. همان‌طور که طی کنفرانس سونی مطرح شد، این بازی همراه با اسپین‌آف دیگری از این مجموعه با نام «رزیدنت اویل: مقاومت» منتشر خواهد شد.
«رزیدنت اویل: مقاومت» یک بازی آنلاین ۴ در برابر ۱ است که در آن ۴ بازمانده از حوادث راکون سیتی باید از موانعی که یک نفر مقابل آن‌ها می‌چیند عبور کنند؛ در بازی، آن یک نفر «نابغه» یا مسترمایند (Mastermind) نام دارد. مسترمایند می‌تواند زامبی‌های آلوده به ویروس را به جنگ با ۴ نفر بفرستد و در هرجای محیط تله کار بگذارد. موجوداتی که در این بازی استفاده می‌شوند همگی از سری رزیدنت اویل هستند؛ مانند Licker که از رزیدنت اویل ۲ به یاد دارید. همچنین کنترل دوربین‌های مداربسته محیط نیز از قابلیت‌های مسترمایند است که می‌تواند به وسیله آن محل قرارگیری ۴ نفر دیگر را شناسایی کند. همچنین این شخص می‌تواند کنترل زامبی‌ها را در دست بگیرد و مستقیما وارد عمل شود. یکی از این شخصیت‌های مهاجم در بازی Mr. X است که تحت کنترل مسترمایند به بازمانده‌ها حمله می‌کن

بازمانده‌ها نیز به جای مبارزه با تک تک زامبی‌ها، می‌توانند از محیطی که در آن هستند فرار کنند تا برنده شوند. هرکدام از بازمانده‌ها قدرت و مهارت خاص خود را دارند که برای پیروز شدن در بازی، باید از همه آن‌ها استفاده کرد. این مهارت‌ها شامل قدرت حمله بالا، میزان نوار سلامتی بالا، توانایی در هک کردن (مثلا هک کردن دوربین‌های مداربسته تا مسترمایند نتواند آن‌ها را پیدا کند)، تیر نامحدود یا باتوم برقی است. بازی بصورت مرحله‌ای انجام می‌شود؛ بدین صورت که بازیکنان باید به پایان مرحله ۳ برسند تا برنده بازی محسوب شوند. اگر هر کاراکتر در طول بازی خط سلامتی‌اش تمام شود، دیگر بازیکن‌ها می‌توانند به او کمک کرده تا دوباره به بازی برگردد؛ اما اگر در بازی هرکدام از شخصیت‌ها بمیرند، باید مدت زمانی را صبر کنند تا دوباره بتوانند برگردند.

اکانت رزیدنت اویل در توییتر، یکی از شخصیت‌های بازمانده را معرفی کرد. این شخصیت که Martin Sandwich نام دارد، یک مهندس و مکانیک حرفه‌ای است که در جای‌گذاری تله برای کند کردن سرعت دشمنان مهارت دارد. از آنجایی که هیچ اسمی در این بازی اتفاقی نیست، فامیلی مارتین اشاره مستقیمی به ماجرای Jill Sandwich در رزیدنت اویل ۱ دارد. ماجرای جیل ساندویچ از این قرار بود که جیل در اتاقی که سقفش در حال پایین آمدن است گیر افتاده که «بری برتون»، یکی از اعضای استارز صدای جیل را می‌شنود و به او کمک می‌کند تا از اتاق بیرون بیاید. بعد از این اتفاق، بری به جیل می‌گوید که اگر نجاتت نمی‌دادم تبدیل به ساندویچ جیل می‌شدی! نام مارتین نیز می‌تواند اشاره‌ای به آن اتفاق باشد

بازی رزیدنت اویل ۳ در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ (۳ آوریل ۲۰۲۰) برای رایانه‌های‌ شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر می‌شود. کسانی که بازی را پیش خرید کنند، لباس کلاسیک شخصیت‌ها برای آن‌ها موجود خواهد شد تا بازی شباهت بیشتری به نسخه اصلی پیدا کند.

در کنار نسخه اصلی، بسته ویژه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شده است. در این پکیج، یک مجسمه ۲۸ سانتی از جیل ولنتاین موجود است که از نظر کیفیت و اندازه مانند مجسمه لیان کندی در بسته ویژه رزیدنت اویل ۲ ریمیک خواهد بود. همچنین یک کتاب مصور که در آن عکس و مستنداتی از کمپانی آمبرلا وجود دارد، به همراه موسیقی متن بازی و یک نقشه از محیط بازی در این بسته ویژه خواهند بود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *