شکست تجاری سنگین فیلم گربه‌ها (Cats) با بازی تیلور سویفت

[ad id='39844']

[quote]علاقه‌مندان هنرهای نمایشی به احتمال زیاد نام موزیکال «گربه‌ها» با آهنگسازی اندرو لوید وبر را شنیده‌اند. این تئاتر موزیکال سال‌ها در برادوی و لندن روی صحنه و مورد تحسین بود.[/quote]

 

حالا تام هوپر کارگردان سرشناس فیلم‌هایی چون «بینوایان» و «سخنرانی پادشاه» در پروژه گرانقیمت این موزیکال را روی پرده سینِما برده و درست برخلاف نمایشی که در برادوی تشویق می‌شد، نمایش سینمایی «گربه‌ها» را به افتضاحی تمام‌عیار بدل کرده است.

«گربه‌ها» که ۱۰۰ میلیون دلار صرف ساختش شده، و برای تغییر ظاهر بازیگران و تبدیلشان به گربه فناوری مدرن به میدان آمده، در سه روز نخست اکران در بزرگترین بازار سینمای جهان فقط ۶ میلیون دلار فروش داشت.

در فیلم تام هوپر تیلور سوئیفت، جودی دنچ، ادریس البا، ایان مک‌کلن، جینفر هادسن و جیمز کوردن جلوی دوربین رفته‌اند. ناگفته پیدا است که جمع ستاره‌های حاضر در فیلم هم تماشاگران را به تماشای فیلم ترغیب نکرده است.

دلیل اصلی اقبال اندک تماشاگران را با وجود حضور این همه چهره سرشناس می‌توان در نقدهای ویرانگری دانست که پیش از اکران عمومی فیلم منتشر شد. تقریباً هیچ نشریه یا منتقد معتبری را نمی‌توان یافت که نظری منفی به فیلم نداشته باشد. افتضاح، فاجعه، شَلخته و شکست تمام‌عیار هنری برخی از صفت‌هایی است که منتقدان برای «گربه‌ها»‌ انتخاب کرده‌اند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *