نقد بررسی فیلم راز جنایت Murder Mystery آدام سندلر و جنیفر آنیستون

[ad id='39844']

[quote]راز جنایت Murder Mystery یا معمای قتل یک فیلم کمدی-معمایی به کارگردانی کایل نیواچک است از بازیگران این فیلم می‌توان به آدام سندلر و جنیفر آنیستون اشاره کرد.امیر مکری فیلمبرداری این فیلم را برعهده دارد.[/quote]

 

یک گفت‌وگوی دیدنی با جنیفر انیستون و آدام سندلر که درباره‌ی فیلم کمدی و معمایی راز جنایت صحبت می‌کنند

شماها کلی دوست خوب دارین. اگر قرار بود یه شام داشته باشین و کسی به قتل برسه کی رو دعوت می‌کنین و قاتل کی‌یه؟

آدام سندلر: فقط دوست‌های معروف داریم واقعیت اینه که به جین می‌گم می‌خوام یکی از دوستامو برای شام دعوت کنم می‌پرسه معروفه؟ می‌گم نه. می‌گه نه، اون زشت‌ها رو دوست ندارم. فقط دوست‌های معروف!

جنیفر انیستون: واقعن حال بهم زنی. می‌خوام پرتت کنم تو دریا.

آدام سندلر: خب، کی رو دعوت کنیم؟ شام با آدمای معروف داریم. کدوم‌شون ممکنه قاتل باشن؟ کونان اوبرایان می‌تونه قاتل شگفت‌انگیزی باشه

جنیفر انیستون: یا جیمی فالن؟ یه قاتل شیطون و دوست‌داشتنی‌یه برای همین فکر نمی‌کردی اون باشه می‌خوای که گول‌زننده باشه و کسی شک نکنه. یا حتا کورتنی کاکس؛ نه، لیسا کودرو بهترین گزینه برای قاتل بودنه.

آدام سندلر: البته حتا موقع کشتار هم طرفشم. لیزا آدم خیلی خوبی‌یه و لابد کسی که داره می‌کشه، حقش بوده.

تو فیلم بدل‌کاری هست. کجاها خودتون بودین و کجاها نه؟

جنیفر انیستون: به کسی نگو. سورپرایزه. خب ببینیم بدل‌کاری‌های تو چی بوده: یه تفنگ شلیک کردی، از یه پنجره بیرون افتادی، ماشین رو از پارک خارج کردی.

آدام سندلر: خشک‌شویی رو یادت نره.

جنیفر انیستون: ولی یه سری … نه همینا بودن. ولیاون بدل‌کارهای ایتالیایی هیچ ترسی ندارن، صفر. اون خیابون‌های کوچیک رو دیدی؟

آدام سندلر: صحنه‌هایی که داری موهات رو کوتاه می‌کنی، معمولن از بدلکار استفاده نمی‌کنی تا یه وقت انگشتت اوف نشه؟

جنبفر انیستون: باید بدل‌کارهای زن پرواز کنن بیان این‌جا.

کار با هم سر صحنه هم این شکلی بود؟ با هم بگو مگو داشته باشین و دیوونه‌بازی دربیارین

آدام سندلر: من از جنیفر پیروی می‌کنم؛ آدم شوخ‌طبعی‌یه. وقتی اون شوخی می‌کنه من شوخی می‌کنم. وقتی جدی‌یه می‌گم همگی به گوش. جنیفر حرف برای گفتن داره و بعد کارش رو انجام می‌ده و ما رو تو جهت درست می‌اندازه تو رهبر این فیلم بودی. واقعن بودی.

جنیفر انیستون: ماها مثل دو تا خلبان هواپیماییم.

آدام سندلر: نمی‌دونم. به نظرم کار تو مهم‌تر بود.

جنیفر انیستون: خوش گذشت. خلاصه این نحوه‌ی کار ما بود. واقعن همه رو اذیت می‌کردیم.

امسال سی‌امین سالگرد ملاقات با هم‌تونه

آدام سندلر: یادمه دهه‌ی نود وقتی دیدمت، آدم خیلی شوخ‌طبعی بودی.

جنیفر انیستون: و از اون موقع عاشق هم بودیم. در یک آن بود. اصلن چه‌طور هم‌دیگه رو دیدیم؟

آدام سندلر: فکر کنم آدم‌های مشترک زیادی می‌شناختیم. اوایل صرفن برای خوش‌گذرونی جمع می‌شدیم. بعد تونستیم با هم فیلم «فقط باهاش کنار بیا» بسازیم و فکر کردم کارش فوق‌العاده بود؛ هم به عنوان یک فرد هم به عنوان یک بازیگر. فکر کنم چهار یا پنج دفعه بهش زنگ زدم و بار پنجم بهش گفتم: گوش کن، می‌خوایم به ما ملحق شی. فکر می‌کنم عالی بود و بی‌صبرانه منتظر هم‌کاری بعدی‌مون بودم. مثل این که صبرش بیش‌تر از من بود.

جنیفر انیستون: خیلی طول کشید.

چرا این‌قدر طولانی؟

جنیفر انیستون: پیدا کردن فیلم‌نامه‌ی درست و حسابی زمان می‌بره.

آدام سندلر: هی می‌گفتم خب این یکی چی؟. می‌گه نباید خوب باشه، جواب می‌دم نه، تو فقط پاشو بیا.

جنیفر انیستون: صرفن باید داستانی که دوست داشتیم رو پیدا می‌کردیم. چند سال پیش این یکی رو پیدا کردم. بعد باید یه زمان درست برای ساخت پیدا می‌کردیم و به اون جایی برسونیم که از نظرمون لذت‌بخش و قابل فیلم‌برداری باشه.

شلوارک‌های بسکتبالی زیادی داری. لباس مورد علاقه‌ته؟

آدام سندلر: آره هنوز، ولی امروز شلوار پوشیدم.

جنیفر انیستون: شلوار ورزشی؟

آدام سندلر: نه بابا شلوار واقعی‌یه. جیب داره. جنسش خوبه. خیلی راحتن. می‌تونستم شلوارک بپوشم ولی نپوشیدم چون می‌دونستم انیستون ازشون متنفره.

یه شلوارک داری که همیشه می‌پوشی یا تنوع می‌دی؟

جنیفر انیستون: اونم رو آیپدت داری؟ چون مطمئنم.

آدام سندلر: من دو تا کشو دارم. بالایی رو باز می‌کنم و می‌گردم؛ قسم می‌خورم ۲۵ یا ۳۰ تا شلوارک اون‌جا چیدم. یه نگاه می‌اندازم ولی هیچ‌کدوم چنگی به دل نمی‌زنن.

جنیفر انیستون: براساس رنگ مرتب‌شون کردی یا؟

آدام سندلر: نه، دنبال یه چیزی می‌گردم به سایز بخوره. اگر خیلی غذا خورده باشم یه سری رو نمی‌تونم بپوشم.

پس بستگی به غذا داره

آدام سندلر: و این‌که چه‌قدر چاق باشم. آره، میزان چاق شدن. سایز شلوارک‌های کشوی پایینی یه خورده بزرگ‌ترن. بعضی اوقات می‌گم خب امروز یه خورده گشادتر بپوشم.

جنیفر انیستون: خیلی وقته اون شکلی نپوشیدی.

آدام سندلر: آره، این چند وقته معمولی پوشیدم.

با ریس ویترسپون برنامه‌ی صبح‌گاهی اجرا کردین. چه‌طور بود؟ حضور تو برنامه‌ی صبح‌گاهی چه‌جور بود؟

جنیفر انیستون: خیلی خوش گذشت. عاشق کار شماهام. خیلی لذت‌بخش بود و امیدوارم که واقعن آدم‌های بسیاری ازش لذت ببرن کار خیلی جالبی‌یه و در مورد کارهای پشت‌صحنه چیزهای زیادی یاد گرفتم.

چه چیزی شوکه‌ت کرده؟

جنیفر انیستون: حتا نمی‌تونم بگم ولی کار خوبی بود.

طبق آنچه شرکت نت‌فلیکس اعلام کرده فیلم کمدی-معمایی «راز جنایت» (Murder Mystery) ساخته کایل نیواچک در سه روز اول توسط ۳۰.۹ میلیون کاربر این شبکه دیده شده و موفق شده رکورد افتتاحیه در این شبکه را بشکند.
آدام سندلر و جنیفر آنیستون از بازیگران این فیلم کمدی هستند و امیر مکری فیلمبرداری این اثر را به عهده داشته. مکری فیلم‌بردار ایرانی است که از سال ۱۹۷۷ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده و فیلم‌برداری آثاری چون «سریع و خشمگین ۴» (Fast & Furious)، «مرد پولادین» (Man of Steel) و «تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض» (Transformers: Age of Extinction) را برعهده داشته است.
براساس آماری که نت‌فلیکس اعلام کرده بیش از ۳۰ میلیون و ۸۶۹ هزار اکانت در سه روز اول این فیلم را تماشا کرده‌اند. از این میان بیش از ۱۳ میلیون اکانت در آمریکا و کانادا «راز جنایت» را دیده‌اند و بیش از ۱۷ میلیون و ۴۹۴ هزار نفر در سطح جهان فیلم را تماشا کرده‌اند.
همچنین بر این نکته تاکید شده که صرفا وقتی هر اکانت بیش از ۷۰ درصد فیلم را تماشا کرده او را در میان آمار بازدیدکنندگان از فیلم لحاظ کرده‌اند.
شرکت نت‌فلیکس در سال ۲۰۱۵ برای ۴ فیلم با آدام سندلر قرار داد امضا کرد و این قرارداد در سال ۲۰۱۷ برای ۴ فیلم جدید مجددا تمدید شد. قراردادهای نت‌فلیکس با سندلر در زمانی امضا شد که وضعیت این بازیگر در گیشه‌ها چندان مناسب نبود و برای برخی این سوال ایجاد شد که انگیزه نت‌فلیکس از امضای قرادادهای طولانی مدت با این بازیگر چیست.
حال با در نظر گرفتن آمار و ارقامی که نت‌فلیکس اعلام کرده به نظر می‌رسد سندلر هنوز هم در جذب مخاطبان موفق عمل می‌کند و تحلیل نت‌فلیکس برای امضای قراردادهای مذکور تحلیل درستی بوده است.
شبکه نت‌فلیکس عموما میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌ها و برنامه‌های پخش‌شده را رسانه‌ای نمی‌کند اما اخیرا دست به انتشار برخی از آمار موفقیت‌آمیز خود زده. از جمله این آمارها می‌توان به مخاطبان ۵۲ میلیونی (در چهار هفته اول) فیلم «مرز سه‌گانه» (Triple Frontier) با بازی بن افلک و مخاطبان ۴۵ میلیونی (در چهار هفته اول) مجموعه «آکادمی آمبرلا» (The Umbrella Academy) اشاره کرد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *