خداحافظی تلخ کیمیا علیزاده از مردم ایران

[ad id='39844']

[quote]کیمیا علیزاده مدال آور ایرانی در المپیک گذشته و یکی از چهره‌های مهم ورزش ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که در نهایت به این جمع بندی رسیده که ورزش قهرمانی را با پرچم کشور دیگری ادامه بدهد.[/quote][quote][/quote]

 

آخرین حضور علیزاده در ایران به رقابت‌های لیگ تکواندو و حضور او در دیدار مقابل پریسا ادراکی، عضو تیم هیئت تکواندوی استان مرکزی برمی گردد.

خبر مهاجرت کیمیا علیزاده در هفته گذشته و کمی پس از انتشار تصویری از او در میان ورزشکاران خارجی منتشر شد و رسانه‌های اجتماعی را درنوردید.

در حالی که در چند روز گذشته همه در انتظار واکنشی از سوی کیمیا علیزاده و خانواده‌اش بودند تا صحت و سقم مهاجرت او باخبر شوند، امروز بالاخره این دختر تکواندوکار در اینستاگرام خود متنی منتشر کرد که نشان از خداحافظی همیشگی او با ایران دارد.

در روز‌های گذشته پولادگر رییس فدراسیون تکواندو و مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مدعی شدند امکانات کاملی در سال‌های اخیر در اختیار کیمیا علیزاده بوده و به همین دلیل مهاجرت او به کشور دیگری منطقی نیست.

همچنین هادی ساعی در یک مصاحبه تصمیم کیمیا علیزاده را اشتباه خوانده بود که این دختر تکواندوکار در متن منتشر شده در اینستاگرام جواب ساعی را هم داده است.

روز گذشته بود که حامد معدنچی، همسر کیمیا علیزاده اولین واکنش را به اتفاقات اخیر نشان داد. او بعد از انتشار مصاحبه‌هایی از مسئولان فدراسیون تکواندو که به آسیب دیدگی علیزاده اشاره کرده بودند، فیلمی از تمرینات او در هلند هم منتشر کرد تا نشان دهد کیمیا مصدوم نیست.

با توجه به متنی که کیمیا علیزاده منتشر کرده، به نظر می‌رسد او تصمیم قطعی خود را برای مهاجرت از ایران گرفته است. با این وضعیت بعید است طبق قوانین بین المللی این تکواندوکار تا سال ۲۰۲۱ بتواند با پرچم کشور دیگری در مسابقات رسمی شرکت کند.

بدین ترتیب تنها راه حضور کیمیا علیزاده در المپیک ۲۰۲۰، پناهنده شدن در یکی از کشور‌های اروپایی و شرکت در المپیک زیر پرچم IOC است. شاید هم کیمیا علیزاده قید المپیک ۲۰۲۰ را زده و با توجه به سن و سالی که دارد، می‌خواهد برای حضور در مسابقات رسمی با پرچم کشور دیگری تا سال ۲۰۲۱ صبر کند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *