سم ریمی کارگردان Doctor Strange 2 می شود

[ad id='39844']

[quote]سم ریمی یک انتخاب عالی برای کارگردانی Doctor Strange in the Multiverse of Madness (دکتر استرنج در چندجهانی جنون) است، فیلمی که انتظارش را نداشتیم تبدیل به یک مشکل قابل توجه برای مارول شود. بعد از اینکه اسکات دریکسون (کارگردان قسمت اول) بخـاطر اختلاف نظرهایی که با مارول داشت از این پروژه خارج شد، مارول در پی یافتن یک کارگردان جدید رفت، ولی هنوز با کسی قراردادی نبسته، امـا گفته شده که در حال مذاکره با یکی از کهنه‌کارهای ژانر ابرقهرمانی است، تا در صورت به نتیجه رسیدن Doctor Strange 2 را به دستان قدرتمند او بسپرد؛ سم ریمی که می تواند یک انتخاب عالی برای کارگردانی این فیلم باشد، اما چرا؟[/quote]

 

دریکسون کارگردانی بود که بخاطر ساختن عناوین ترسناکی مثل The Exorcism of Emily Rose و Sinister، همچنین Deliver Us From Evil به شهرت رسید، طی همایش کامیک-کان سن دیگوی ۲۰۱۹ هم دریکسون فاش کرده بود که Doctor Strange 2 قرار است نخستین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد. البته در نهایت از زبان کوین فایگی رئیس مارول استودیوز شنیدیم که Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار نیست یک «فیلم ترسناک» باشد، بلکه قرار است «سکانس‌هایی ترسناک» داشته باشد. ظاهرا استودیو و دریکسون بر سر میزان ترسناک بودن این فیلم با هم اختلاف نظر پیدا کردند، و البته بر سر اینکه چه کسی باید شرور اصلی داستان آن باشد.

ما در حال حاضر آقای فایگی را بعنوان یک افسانه می‌شناسیم، بعنوان کسی که MCU را تبدیل کرد به موفق‌ترین فرانچایز سینمایی جهان. اما یک زمانی فایگی چهره‌ای جدید و تازه‌کار در دنیای تهیه‌‌کننده‌ها بود که بخاطر اطلاعاتی که از دنیای مارول داشت توانست آوی آراد (تهیه‌کننده فیلم های سونی) را تحت تاثیر قرار دهد. او توسط Marvel Studios استخدام شد، و از این طریق همکاری با سم ریمی را تجربه کرد. اینطور که خود فایگی گفته، او در فیلم‌های Spider-Man با آقای ریمی همکاری کرد، البته کار وی ظاهرا فقط قدم زدن در پشت صحنه و تماشا کردن بوده است (اینطور که خودش گفته) که تاثیر زیادی بر روی آینده‌اش داشته است.

و زمانی که فایگی به خلق دنیای سینمایی مارول کمک کرد، ریمی جزو کسانی بود که فعالیت های این فرانچایز را دنبال کرد و همواره جزو حامیان آن بوده است. در سال ۲۰۱۵ نیز از این کارگردان سوال شد که آیا دوست دارد باز هم با مارول همکاری کند؟ ریمی پاسخ داد که مارول به تکامل رسیده و دیگر نیازی به وی ندارند، ولی اگر روزی برسد که به وی نیاز داشته باشند او بدون شک مشتاق همکاری است. و حالا اینطور به نظر می رسد که زمانش رسیده و مارول باری دیگر به ریمی نیاز دارد، ما نیز امیدواریم او هنوز هم دوست داشته باشد تا باری دیگر با مارول همکاری کند، البته این بار فایگی در پشت صحنه فقط قدم نمی زند و تماشا نمی‌کند، بلکه به ریمی برنامه کلی را می‌دهد.

وقتی که صحبت از ساخت فیلم در ژانر ابرقهرمانی باشد، شما بهتر از سم ریمی نمی توانید پیدا کنید. به همین دلیل کوین فایگی می‌گوید درس‌های خوبی از سه‌گانه Spider-Man او گرفته است، چون بدون شک دو قسمت نخست این سه‌گانه جزو بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما هستند‌. ریمی در واقع یکی از فیلم‌سازانی است که ناخواسته کمک بزرگی به شکل‌گیری دنیای سینمایی مارول کرده است، فیلم های این فرانچایز طبیعتی شبیه به کارهای ریمی دارند. فیلم های Spider-Man هیچوقت فراموش نمی‌شوند، و همیشه از آنها بعنوان بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ یاد خواهد شد. ریمی قدرت فراوانی در شکل‌دهی شخصیت‌های فیلم‌های خودش دارد، و همیشه بهترین بازیگران ممکن را انتخاب می‌کند. در خلق صحنات اکشن هم واقعا بی‌نظیر عمل می‌کند

در ایـنکه سم ریمی جزو بهترین‌های دنیای ابرقهرمان‌هاست شکی نیست، ولی او جزو خوب‌های ژانر وحشت هم هست؛ بدون شک اگر ریمی را بشناسید فیلم‌های Evil Dead او را هم دیده اید. پس حالا که مارول قصد دارد فیلمی ابرقهرمانی بسازد که دارای سکانس‌هایی ترسناک است، آیا از ریمی شخص بهتری می‌تواند پیدا کند؟ مارول قصد دارد کاری متفاوت انجام دهد می تواند آینده MCU را تحت تاثیر قرار دهد، مثل کاری که فاکس با Deadpool و Logan انجام داد، فیلم Joker محصول وارنر بروس هم مثال خوبی است. البته اگر دریکسون ژانر ابرقهرمانی و ترس را با هم ترکیب می‌کرد محصول کاملا متفاوت بود و Doctor Strange 2 تبدیل می‌شد به خاص‌ترین فیلم مارول، اما ریمی هم می تواند چنین کاری را به شکلی متفاوت انجام دهد.

در نهایت باید اشاره کنیم که شاید دخالت سم ریمی دقیقا چیزی باشد که Doctor Strange 2 به آن نیاز دارد؛ چون بعنوان مهم ترین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول معرفی شده و خیلی واجب است که محصول نهایی هم چنین فیلمی باشد. خروج دریکسون کمـی اوضاع را بهم ریخته و یک سری اختلال‌ها ایجاد کرده، در این میان هم شایعه‌ها خبر از حضور تعداد قابل توجه‌ای شخصیت جدید در این فیلم می‌دهند، این شرایطی است که باید کنترل شود. مارول اطمینان دارد که Doctor Strange 2 می‌تواند فیلم مهمی باشد، پس در نهایت باید چنین برنامه‌ای را عملی کنند. انتخاب سم ریمی بعنوان کارگردان این فیلم، می تواند ثابت کند که واقعا قرار اینطور باشد، و باعث ایجاد امید در دل طرفداران هم اکنون نگران می شود. در پایان مذاکرات، وقتی که یک قرارداد همکاری بین مارول و ریمی بسته شود، دیگر کسی به خاطر نخواهد آورد که یک زمانی شخص دیگری قرار بود Doctor Strange 2 را کارگردانی کند.

مارول یک برنامه کلی برای فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness دارد، و زیاد فرقی نمی کند که توسط چه کسی کارگردانی شود، محصول نهایی تقریبا یکسان خواهد بود (از نظر داستانی). در این میان، حضور یک فیلم‌ساز کاربلد و درجه یک مثل سم ریمی می تواند اطمینان خاطری باشد برای اینکه Doctor Strange 2 دقیقا همان چیزی می شود که مارول برایش برنامه ریزی کرده، و البته تضمینی است برای کیفیت فیلم.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *