محتوای ضد اخلاقی سریال پایتخت صدای اصولگرایان را در آورد

[ad id='39844']

[quote]داوود مرادیان مستندساز،نویسنده و استاد دانشگاه در یادداشتی به انتقاد از سریال «پایتخت» پرداخت.[/quote]

 

این فعال رسانه ای اصولگرا در این یادداشت نوشت:در ساختار سریال سازی روز دنیا هر سریال سه قسمت فرصت دارد تا تکلیف خودش را با مخاطب مشخص کند وبه قول معروف بگوید که با خودش چند چند است.اگر توانست در این سه قسمت مخاطب را همراه خود کند، برنده شده و بقیه راه را هم احتمالا مخاطب پای کار دیدن سریال خواهد بود، اگر هم که نه به احتمال زیاد قافیه را خواهد باخت.

حالا با اینکه چهار قسمت از سریال «پایتخت» گذشته هنوز که هنوز سریال در نقطه صفر است و حرکتی نکرده است. موقعیت های نصف و نیمه ای که فقط کش داده می شوند بدون آنکه کمترین جذابیت محتوایی و اجرایی داشته باشند.

«پایتخت» تنابنده در همان سری قبلش تمام شده بود.یک قسمت در آغاز داشت و یک قسمت در انتها. با همین دو قسمت مجموعه ای زمینگیر را جمع کرده بودند و البته با پول خوبی که گرفتند روزگار گذراندند تا نوبت به این یکی رسید.

این یکی اما چیز عجیبی است و نمی دانم این طیف که اساتید جمع کردن کار در یکی دو دیالوگ شعار زده اند با عفن(بدبو) و گند و نکبتی که از سرتا ته این سریال بالا می کشد چه خواهند کرد.

[این نویسنده‌ی اصولگرا درادامه نوشت]: از متلک به اردوهای راهیان نور که چیز مهمی نیست و بخشی از شخصیت حقیقی تنابنده است می شود گذشت اما این حد از بی حرمتی، بی خانوادگی و نکبت زدگی را کجای دل مدیران صداوسیما باید جا بدهیم.

قرار است چند رکعت نماز خوانده شود با چه شوی شعار زده ای می شود اینها را شست و برد؟ کتک خوردن مرد از زن، آرایش غلیظ زنی بیوه و در آستانه ازدواج (به قدری که خود سیستم پخش هم آنرا کمرگ می کند ) تریاک کشی دو نوجوان و کتک زدن برادری که حق پدری به گردنشان دارد. گردنکشی دراز و دیلاق داستان تا خپل نوجوان برای دایی بزرگ به قدری که یک پلان مهم فیلم به زورآزمایی دیلاق است و دایی و مبل!

پول مثل استخوان سگ در صورت پسرخاله بزرگ پرت کردن. هتک حرمت مادری و….

پایتخت را حزب اللهی ها تحویل گرفتند و البته «قاتق نان» بازیگر متوسطی در سینما شد که به ستاره ی «معمولی» سریالهای صداوسیما بدل شود. حالا این «پایتخت» را بعید است بشود با یکی دوتا سکانس شعار زده جمع کرد و تحویل همین مخاطب حزب اللهی داد.

پایتخت فاجعه بار شده. سه قسمت اسف بار با کلیدواژه تریاک!

بوی عفن و گندی در این سریال پیچیده. آنقدر که باید شوالیه ها بیایند و چون قهرمانان ارباب حلقه ها در پی منشا این بوی تهوع آور باشند. البته راه دیگر هم همان است که هرسال با بوی گند پایتخت می شود. منشاء بو شناخته نمی شود. شاید هم می شود اما مسئولین رویشان را آنسوی می گیرند. ان شالله آن گردنکشی بعد از ماجرای هواپیما و «مهناز افشار» و… همه بُز است!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *