نقد بررسی سریال آقازاده

[ad id='39844']

[quote]اولین قسمت سریال نمایش خانگی آقازاده پخش شدو قرار است قسمت های بعدی شنبه ها از سایت نماوا به نمایش گذاشته شود به گفته حامد عنقا سریال آقازاده داستانی پرکشش وجنجالی دارد و قادر است مخاطب را با خود همراه کند باید ادامه سریال را دید و قضاوت کرد از بازیگران ناشناخته سریال آقازاده می توان پردیس پورعابدینی اشاره کرد که اوین تجربه جدی خود را در عرصه هنرهای نمایشی ایفا می کند سریال آقازاده شنبه ها از سایت نماوا پخش می شود[/quote]

سریال تازه تیم عنقا/توفیقی همانطور که در توضیحات مقدماتی‌اش آمده قرار است قصه‌ای پرالتهاب و جذاب اجتماعی را روایت کند. حامد عنقا در کارهای قبلی‌اش نشان داده که رگ خواب مردم و بینندگان را در دست دارد. تعداد زیاد سریال‌های موفق او نشان‌دهنده همین واقعیت است. او بلد است که چطور از دل ماجراهای سیاسی/پلیسی، داستانی ملودرام بیرون بکشد و تماشاگر را همراه خود کند. عنقا ژورنالیست است و می‌داند چطور تماشاگرش را به وجد بیاورد. حامد عنقا با بهرنگ توفیقی همکاری‌های دیگری مثل سریال پدر و انقلاب زیبا را در کارنامه دارند، اما این اولین کار مشترکشان در شبکه خانگی است و به نظر می‌رسد برای آن سنگ تمام گذاشته‌اند.

تعریف کردن داستانی امروزی که شخصیت‌های اصلی‌اش از مسئولان کشورند و قرار است هم «آقازده‌ها» را نشان دهد، هم حاشیه¬های اخلاقی-مالی¬شان را نمایش دهد، هم عشق و عاشقی را به تصویر بکشد و آخرش هم «این قصه با خون تموم میشه…» جسارت می‌خواهد و تیم سازنده نشان داده‌اند که دارند. اما همه اینها به سریالی دیدنی تبدیل شده؟ «آقازده» پدیده شبکه نمایش خانگی در سال ۹۹ خواهد بود؟ خواهد توانست از پس رقیبش «قورباغه» بربیاید که نوید محمدزاده را به عنوان فوق‌ستاره بر پیشانی‌اش دارد؟

«آقازاده» آغازی توفانی دارد. صحنه‌هایی تکان‌دهنده که در ساخته¬های ایرانی مشابهش را ندیده‌ایم. با گذشت زمان گره‌ها و ابهامت داستان باز می شود و البته سوالات تازه‌ای برای بیننده مطرح می‌شود. به احتمال زیاد حضور امیر آقایی و بازی بسیار محکمش بسیار مورد توجه بینندگان قرار خواهد گرفت. او یکی از نقش‌های اصلی سریال است و در کنار امین حیایی که نقش متفاوتی را پذیرفته بخشی از بار ماجرا را به دوش دارند. همانطور که نیکی کریمی قرار است به سریال وزنی بدهد. سینا مهراد در نقش حامد تهرانی انگ نقش‌های مورد علاقه حامد عنقا است. تودار و حساس و احتمالا مخاطب‌پسند. این ترکیب بازیگران در کنار امین تارخ، مهدی سلطانی، جمشید هاشم‌پور، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه و… نشان می‌دهد که با چه ترکیب پرانرژی و سنگینی سر و کار داریم.

اول از همه این که «آقازده» یکی دیگر از سریال‌های ایرانی است. اگرچه با ریتم تند و استفاده از همه امکانات فیلمسازی در ایران، اما کسانی که آلوده سریال‌های خوش‌ساخت HBO و نتفلیکس و آمازون شده‌اند، قاعدتا نباید قصد مقایسه داشته باشند. دومین نکته خود حامد عنقاست. او تا امروز ثابت کرده که اگر می‌تواند دست به بندبازی بزند و سوژه‌های داغی را انتخاب کند به خاطر این است که فرد مورد اعتمادی است. این بار باید ببینیم سریالش چقدر حساسیت‌ نهادها و مراکز خاص را برمی¬انگیزد یا چه بسا «آقازاده» با وجود اسم سیاسی و داستان آوانگاردش ممکن است به مذاق برخی خوش بیاید.

پشت صحنه سریال نمایش خانگی آقازاده

 

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «نقد بررسی سریال آقازاده»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *