زمان اعدام معترضان آبان ۹۸ و هشتگ اعدام نکنید

[ad id='39844']

[quote]به تازگی شایعاتی مبنی بر اعدام ۳ تن از معترضان آبان ۹۸ در فضای مجازی به گوش می رسد و همچین هشتگی با عنوان # اعدام نکنید برای جلوگیری از اعدام این ۳ تن در شبکه های تحتماعی به کار برده می شود که حواشی بسیاری در پی داشته است[/quote]

 

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر صدور دستور اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه، مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد همچنانکه روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اعلام کرد «ممکن است در فرایند قانونی اجرای احکام، دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند».

بنابراین در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه قضائیه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد اما تا کنون درخواستی از جانب وکلای متهمین واصل نشده است.

همچنین مدیرعامل خبرگزاری میزان در توییتر خود از تکذیب خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر دستور آیت الله رییسی برای اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه خبر داد

 

امیرحسین ثابتی مجری و فعال رسانه‌ای اصولگرا در توئیتر خود نوشت:

‏همانها که میگفتند «موسوی دستگیر بشه، ایران قیامت میشه» وبعد هم موسوی دستگیر شد و اتفاقی نیفتاد، امروز میگویند «اعدام نکنید»

با شعار شما اتفاقی نخواهد افتاد، آن ۳نفر هم اگر جرمی مرتکب شده اند باید اعدام شوند واگر هم بیگناه هستند نباید اعدام شوند اما این را توییتر مشخص نخواهد کرد!

رئیس‌جمهور آمریکا با گروه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی همراه شد و از احتمال اعدام سارقان مسلح در ایران ابراز نگرانی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر پیام‌هایی را به زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرد. او نیز همانند گروه‌های ضدانقلاب تلاش کرده اعدام این افراد را به «تظاهرات» نسبت دهد.

ترامپ نوشت: «سه نفر در ایران برای شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آنها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام این سه نفر پیامی اسفناک به دنیا می‌فرستد و نباید انجام شود. #اعدام_نکنید»

گزارش خبر بیست و سی علیه ترند شدن هشتگ «اعدام نکنید» درباره حکم اعدام ۳ تن از مهترضین حوادث آبان ماه ۹۸ را ببینید.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *