معرفی و نقد فیلم زن ها فرشته اند ۲ حسین فرح بخش

[ad id='39844']

[quote]همه چیز درباره فیلم مبتذل  زن ها فرشته اند ۲ اثر جدید حسین فرح بخش[/quote]

سیمرغ پلاس فیلم زن ها فرشته اند ۲ مانند دیگر آثار حسین فرح بخش یک کپی نازل از فیلم های قبل از انقلاب است همانند فیلم قبلی سعی دارد با نمایش رقص و آواز تماشاگران را به سینما بکشاند ولی گویا این بار تیرش به سنگ خورده و فیلم تماشاگر انچنانی ندارد اگر تیزر فیلم فیلم زن ها فرشته اند ۲ را تماشا کنید خیال می کنید در حال تماشای یک صحنه رقص و آواز فیلم های هندی قدیمی هستید در کل بخواهیم نظر کلی درباره فیلم بدهیم یک ابتذال مطلق است که تنها به قصد فروش و سود مالی که تخصص فرح بخش است ساخته شده است

زن‌ها فرشته‌اند ۲ فیلمی در گونهٔ کمدی به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم ادامه داستان قسمت اول زن‌ها فرشته‌اند می‌باشد.

این فیلم ابتدا قرار بود که در نوروز ۱۳۹۹ اکران شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکران این فیلم به بعداً موکول شد.[ این فیلم در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۹ در سینماهای ایران اکران شد.

درباره فیلم زن ها فرشته اند ۲

فیلم «زن‌های فرشته‌اند۲» چند روزی است که اکران خود را در پرده‌های سینما آغاز کرده است. فیلمی که در طی این سال‌ها دومین فیلمی است که به این نام ساخته شده است یا درست‌تر است بگوییم سومین فیلم چرا که فیلمی به همین نام در سال ۱۳۴۲ ساخته شده است.

فیلمی کمدی که از استانداردهای یک طنز درست فاصله دارد و نقدهای فراوان و درستی را به سمت خود روانه کرده است.

نقدهایی که تنها به مختص به محتوای فیلم نیست بلکه از لحاظ فنی نیز ایرادات بسیاری دارد.

چند زوج در رده‌های سنی مختلف در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال آن هستند که تعریفی بیست از زندگی خود ارائه دهند غافل از آن که بدجوری از تعارضات ذهنی رنج می‌برند.

کیفیت ساخت « زن ها فرشته اند ۲ » حتی برای اتوبوس های بین شهری و سوپرمارکت ها هم مناسب نیست!

فیلمنامه ای « در زن ها فرشته اند ۲ » وجود ندارد. در اینجا کارگردان به بازیگرانش گفته هر شیرین کاری که بلد هستند را به نمایش بگذارند تا فیلم ساخته شود!

میزان لودگی در فیلم به حدی است که کلیپ های اینستاگرامی پیش آن زانو می زنند!

نگاه فیلم به مقوله زن و مرد، از نگاه های ابتدای دهه هشتاد هم سخیف تر است! مردانی که هوس ثمره زندگی شان است و زنانی که در نهایت می خندند و قائله ختم می شود!

« زن ها فرشته اند ۲ » در بخش های فنی هم مشکلاتی دارد. افکت های عجیب و غریبی که در طول فیلم استفاده می شود، از لحاظ بالانس بودن صدا مشکل دارند و محل قرار گرفتن دوربین نیز در اشتباه ترین نقطه ممکن قرار دارد. زمانی که فردی در حال فرار است، زاویه ” لو انگل ” تداعی گر چیست؟ عظمت فرد فراری؟!

بازیگران:

محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو ، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی

تیزر فیلم زن ها فرشته اند ۲

نسخه نخست زن‌ها فرشته اند به کارگردانی شهرام شاه حسینی سال ۱۳۸۶ تولید و اکران شد، نیکی کریمی، امین حیایی، مهتاب کرامتی، علی مردانه، لادن طباطبایی، لیلا اوتادی، محمدرضا شریفی نیا بازیگران آن فیلم بودند، در این میان تنها نام محمدرضا شریفی نیا در نسخه دوم آمده است.

فیلم حول محور خیانت و کلیشه زن پولدار و مرد فقیر و آس و پاس می گردد. زنی پولدار که عاشق شوهرش هست و نمایشگاه و خانه اش را به نام شوهرش کرده است، در یک مسافرت که انجام نمی شود پی به خیانت همسرش پی می برد.

سینمایی از این دست مدتهاست در سینمای ایران از میان رفته اما هر از چند گاهی آرش معیریان به عنوان کارگردان صاحب سبک چنین آثاری فیلمی را راهی چرخه اکران می کند، شاید این آثار در دهه هشتاد مخاطب داشت اما دهه نود این آثار را کاملا به دست فراموشی سپرده است.

 

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی و نقد فیلم زن ها فرشته اند ۲ حسین فرح بخش»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *