نقدها و نمرات فیلم Tenet کریستوفر نولان

[ad id='39844']

[quote]فیلم علمی تخیلی Tenet تازه‌ترین اثر کریستوفر نولان که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکران‌اش چندین بار به تعویق افتاده، قرار است ۲۶ آگوست اکران شود. اما در چند سینمای تورنتوی کانادا و برخی شهرهای اروپایی، جلسات اکران محدود و به شدت مخفیانه‌ای برگزار شده است.[/quote]

فیلم تنت یک معرفی مجدد تقریبا کامل و بی‌نقص با پرده نقره‌ای است. حالا اینکه مخاطبان آماده هستند که در این آشفته بازار به سینماها بازگردند، یک بحث جدایی است. مطمئنا می‌توان گفت که فیلم تنت یک اثر بسیار چالش‌برانگیز است و شاید خیلی‌ها بعد از یک غیبت پنج ماهه نتوانند به خوبی آن را هضم کنند. اما از طرفی هم برای این فیلمساز حرفه‌ای خیلی نادر است که بخواهد همه چیز را برای شما روی میز قرار دهد، آن هم بدون اینگه دیدگاه خودش در معرض خطر قرار بگیرد. خطر و ریسک هیچوقت تا این اندازه بالا نبوده است؛ اما فیلم تنت دقیقا همان چیزی است که سالن‌های سینما به آن نیاز دارند.

ترویس اسکات، رپر مشهور امریکایی نیز از اولین افراد مشهوری است که درباره تنت صحبت کرده است. این رپر ۲۸ ساله که گویا یکی از ساخته‌های‌اش در ساوندترک Tenet هم وجود دارد گفته است: حتی نمی‌توانم برای‌تان توضیح‌اش دهم. به معنای واقعی کلمه باید آن را ببینید. آتشین است.

– این فیلم به طور واضح برای هواداران نولان ساخته شده است. آن‌ها از هر دقیقه‌اش لذت خواهند برد. همچنین بهترین فیلم نولان از زمان Inception است.

– مثل این است که اسکورسیزی به ساخت فیلم‌های گنگستری بازگشته و جان فورد دارد وسترن دیگری می‌سازد.

– این فیلم در واقع برای نولان، نوعی بازگشت به ریشه‌های‌اش پس از فیلم دانکرک است.

– چرخش‌های داستانی زیادی در تنت هست و داستان‌اش مثل پازل می‌ماند. صحنه‌های اکشن عظیمی و سهمگینی دارد. فیلم با اینکه ۱۵۰ دقیقه است، روان و جاری است.

– برخی تماشاگران این فیلم را یک فیلم سفر در زمان بسیار پیچیده می‌دانند.

– برخی تماشاگران گفته‌اند این فیلم محشر است و صحنه فینال آن ممکن است نیاز باشد تا چندین بار دیده شود.

تریلر رسمی فیلم Tenet جدیدترین ساخته کریستوفر نولان

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *