نقد بررسی سریال بوم و بانو

[ad id='39844']

[quote]سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین کوب از اواسط ماه محرم از شبکه دو سیما در حال پخش است و اخیرا واکنش های رسانه ای تندی به محتوای این سریال به آن از سوی افرادی همچون یامین پور صورت گرفته است[/quote]

داستان این سریال در سال ۵۸ می‌گذرد و روایت آن با عاشورا و امام حسین (ع) پیوند دارد و بازیگرانی چون حسام منظور، آزیتا حاجیان، هدایت هاشمی، ملیکا شریفی‌نیا و… در آن ایفای نقش می‌کنند.
سریال «بوم و بانو» اما تازه‌ترین اثر سعید سلطانی بعد از کارگردانی «ستایش» محسوب می‌شود که آن هم فضایی مناسبتی برای ایام محرم دارد. در این سریال بازیگران مختلفی از جمله مسعود رایگان، بهنام تشکر، دیبا زاهدی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

 تکرار یک تعلق‌خاطر تاریخی در قاب جدید

آنچه شب گذشته و در قسمت اول این سریال پخش شد، نشان می‌دهد که سعید سلطانی با همان تعلق‌خاطر خود به تاریخ و به‌ویژه دوران پهلوی اول «بوم و بانو» را جلوی دوربین برده است.

سریال با تک‌گویی متن نامه دختر جوانی به نام مرجان (ساغر قناعت) به خواهرش ماهور (دیبا زاهدی) که برای تحصیل نقاشی در خارج از کشور به سر می‌برد، آغاز شد. مرجان دختر تیمسار افشار (مسعود رایگان) است و در خانه‌ای بزرگ و با خدم و حشم زندگی می‌کند. مرجان دلباخته افسری جوان به نام روزبه (کاوه خداشناس) است؛ اما تیمسار افشار به خاطر اختلافی که با پدر «روزبه» دارد، به‌شدت با این ازدواج مخالف است و فرد دیگری را بر ازدواج با دخترش در نظر گرفته؛ مرجان در نامه به خواهرش ماهور از تصمیم خطرناکی که برای فرار از منزل گرفته می‌گوید و…

اگرچه روایت ابتدایی داستان سریال غافلگیرکننده نیست؛ اما احتمالاً همچون سایر کارهای سلطانی می‌تواند در ادامه با گره‌افکنی‌ها مخاطب عام را با خود همراه کند. اتفاقی که برای این کارگردان ۵۶ ساله اولین بار بیست سال قبل و با سریال «پس از باران» رخ داد.

واکنش وحید یامین‌پور به سریال بوم و بانو

وحید یامین‌پور، مجری سابق شبکه‌ی افق، درباره‌ی سریال در حال پخش سیما: «اگر قرار بود پهلوی هم برای خودش سریال بسازد، بعید می‌دانم بهتر از این می‌توانست…»

تیزر سریال بوم و بانو

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *