نقد منفی سریال نمایش خانگی دل

[ad id='39844']

[quote] وقتی یه تدارکات چی بدون هیچ سواد سینمایی میاد برای مردم سریال درست می کند و در اکثر مواقع هم موفق است نشان از بیسوادی مردم این مملکت است نه سازنده این سریال ها[/quote]

سریال نمایش خانگی «دل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی سال ۹۸ تولید شده است. منوچهر هادی ساختن سریال های پرمخاطب را خوب بلد است اما پس از توزیع چند قسمت ابتدایی سریال مشخص شد که این‌بار موفق نشده است نظر مثبت مخاطبان را جلب کند.
«دل» یک ملودارم عاشقانه و اجتماعی است. داستان درباره دختر و پسری‌ست که با مخالفت خانواده‌هایشان بالاخره موفق می‌شوند با هم ازدواج کنند؛ اما در شب عروسی، عروس گم می‌شود و همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. قصه کلیشه‌ای و تکراری یکی از اصلی‌ترین ایرادهای سریال «دل» است.اگرچه بسیاری از سریال‌های تلویزیون یا نمایش خانگی هم این مشکل را دارند، اما درباره این مجموعه، مشکل این است که قصه از اساس روی یک ماجرای کاملا تکراری بنا شده است.
کُند که نه، انگار متوقف شده است! یکی دیگر از حواشی سریال «دل» مربوط به ریتم کند سریال است. منوچهر هادی ریتم آهسته سریال را طبیعی و منطبق با ساختار آن دانست و گفت: این سریال درباره روابط بین افراد است و یک سریال اکشن و حادثه‌ای نیست که ریتم تند داشته باشد و این به اقتضای قصه اتفاق می‌افتد.
یکی دیگر از ویژگی‌های منفی سریال «دل» که از همان ابتدای سریال مورد انتقاد مخاطبان بود، انتخاب نامناسب بازیگران اصلی آن است. ساره بیات ۴۰ سال و حامد بهداد ۴۶ سال دارد، بنابراین برای بازی در نقش دختر و پسر جوانی که تازه در آستانه ازدواج هستند، گزینه مناسبی نیستند و نمی‌توانند برای مخاطب باورپذیر باشند.
سعید راد در گفت وگوی اخیرش به این نکته نیز اشاره کرده است: « حامد بهداد و ساره بیات برای اینطور نقش‌ها ساخته نشده‌اند،در انتخاب بازیگران اشتباه می‌کنند. چهره حامد بهداد و ساره بیات برای اینطور نقش‌ها ساخته نشده‌ است. چراکه افسرده، غم‌باره و سن بالا هستند. اعتراضی کردم من باشم یا نباشم فرقی نمی‌کند. صورت‌شان شاد نیست برای عشق و عاشقی که مردم همذات‌پنداری کنند!»
منوچهر هادی پس از اظهارنظر سعید راد پیرامون «دل» متنی را در اینستاگرامش منتشر کرده است او از این گفته است که ترجیح می‌دهد فقط به خاطرات خوب پشت صحنه فکر کند و اینکه اگر نقدی به سریال وارد است آن را می‌پذیرد و با تمام وجود سریال«دل» را ساخته و مثل خود راد پای کارش ایستاده است: «از همه کسانی که به هر دلیلی با سریال دل ارتباط برقرار نکردند هم عذرخواهی می‌کنم.»
در حالی که منوچهر هادی هیچ پاسخی به انتقادها نداد، همسرش یکتا ناصر در واکنشی به متن منوچهر هادی به طور تلویحی سعید راد را مورد اتهام قرار داده و با لحنی عجیب و غریب خطاب به همسرش نوشته است: حقا که جایگاه بلند تو تحسین‌برانگیز است و وسوسه رسیدن به آن برای بعضی حسادت را جایز می‌کند.
فراستی مدتی قبل در بخشی از صحبت های خود در بخش میز نقد برنامه «هفت» که شب های جمعه از شبکه ۳ سیما پخش می شود درباره ی سریال «دل»گفته بود: «پنج دقیقه از این سریال را دیدم و شش دقیقه از آن اسلوموشن بود. تا حالا آب بستن تا این حد را ندیده بودم. حالا چی نشون می داد به کنار. مطلقاً کارگردانی، بازیگری، قصه و هیچ چیز دیگری هم در کار نبود و جالب اینجا است که کارگردان این سریال، درس کارگردانی در یکی از مؤسسات هم می‌ دهد و این یعنی وضعیت فاجعه!»
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *