معرفی کامل بازی شوالیه های گاتهام (Gotham Knights)

[ad id='39844']

[quote]بررسی اولیه بازی شوالیه های گاتهام محصول جدید کمپانی بازی سازی برادران وارنر و کمپانی دیسی کمیک[/quote]

بازی Gotham Knights که در سال ۲۰۲۱ میلادی برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوترهای شخصی، ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شود، ظاهرا کنترل چند شخصیت متفاوت را به گیمر می‌سپارد. اصلا بازی به این خاطر «شوالیه‌های گاتهام» نام گرفته است که شما در آن نه بروس وین که رابین، رد هود، بت گرل‌ و نایت وینگ پشت سر می‌گذارید. در کل در این بازی به مراتب بیشتر از بازی‌های AAA دیگر مرتبط با «بتمن» با حضور جدی Bat Family در همه‌ی بخش‌ها روبه‌رو می‌شویم.

شوالیه های گاتهام  داستان خود را از جایی آغاز می‌کند که بتمن از دنیا رفته و همکاران او یا همان اعضای خاندان بتمن (Bat Family) باید در غیاب بزرگ‌ترین نگهبان گاتهام به دفاع از این شهر و مبارزه با خلافکاران بپردازند.

بت گرل (Batgirl): باربارا دختر کمیسر گوردون که همواره یکی از مهم‌ترین همکاران بتمن محسوب می‌شود؛ چه در قالب بت‌گرل در نبردهای مستقیم و چه اوراکل (Oracle) از راه دور.

نایت وینگ (Nightwing): دیک گریسون، اولین رابین (Robin) که وارد ماجراهای بتمن شد و بعد از سال‌ها کمک به شوالیه تاریکی، به نایت‌وینگ تبدیل شده و خلافکاران گاتهام را به وحشت می‌اندازد.

ردهود (Red Hood): جیسون تاد، دومین رابینی که به کمک بتمن آمد و درنهایت به‌دست جوکر (Joker) کشته شد ولی بعد از احیا و بازگشت به زندگی، تحت‌عنوان ردهود به ایفای نقش پرداخت و بعد از مدتی دوباره به یکی از همکاران بتمن تبدیل شد.

رابین: تیم دریک، کسی که بعد از مرگ جیسون تاد به سومین رابین و دستیار بتمن تبدیل شده و به مبارزه با خلافکاران گاتهام می‌پردازد.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده بازی Gotham Knights در یک دنیای آزاد و گسترده جریان خواهد داشت و نقشه‌ی بازی در اصل به پنج منطقه‌ی منحصر به فرد و متفاوت تقسیم می‌شود که در هر منطقه شاهد حضور گروه خاصی از دشمنان و فعالیت‌های مختلف و مخربی خواهیم بود. بازی‌بازان می‌توانند کنترل قهرمان‌های مختلف را به دست گرفته و برای گشت و گذار در شهر وسیع گاتهام از وسایل و توانایی‌های خاصی برخوردار خواهند بود. برخی از آن‌ها به مانند عناوین سری Arkham شامل قلاب و طناب‌های مختلف هستند و برخی دیگر به مانند قابلیت پرواز بتمن و سوار شدن بر جریان هوا عمل می‌کنند. همچنین وجود وسایل نقلیه به مانند موتورهای سوپر اسپرت و مجهز Batcycle نیز تایید شده است که بدون شک رانندگی با آن‌ها هیجان و لذت خاص خود را خواهد داشت.

همانطور که در تریلر‌های بازی نیز مشخص بود، هر کدام از چهار قهرمان درون بازی دارای گیم‌پلی و مهارت‌های منحصر به فرد خود هستند و در کنار این موارد می‌توانند به زرادخانه‌ای از اسلحه‌ها و تجهیزات مدرن نیز دسترسی داشته باشند و در این محل تمامی توانایی‌ها و تجهیزات خود را ارتقا دهند. شخصیت Batgirl با نام Barbara Gordon در واقع یک قهرمان مصمم و جنگجوی مستحکم به شمار می‌آید و عمده‌ی توانایی‌های ویژه‌ی او در قالب هک کردن و تکنولوژی‌های کامپیوتری خلاصه می‌شود. او یک اسلحه‌ی سرد Tonfa در اختیار دارد و حملات و ضرباتش برگرفته از هنرهای رزمی کیک‌بوکسینگ و جیو-جیتسو خواهند بود. دومین شخصیت درون بازی یعنی Nightwing با نام Dick Grayson در واقع یک رهبر مقتدر و عضو ارشد Batman Family به شمار می‌آید و گروه قهرمانان را در بازی Gotham Knights رهبری خواهد کرد. حملات او نشان دهنده‌ی تسلط بالایش بر حرکات آکروباتیک و نمایشی است و اسلحه‌‌ی اصلی که در اختیار دارد، دو Escrima Stick خواهند بود و با استفاده از آن‌ها دشمنان را با ظرافت تمام از بین خواهد برد.

سومین شخصیت بازی Gotham Knights یک تیرانداز حرفه‌ای و مشهور در دنیای دی‌سی است که با لقب Red Hood شناخته می‌شود و نام اصلی وی Jason Todd خواهد بود که در واقع یک ضد قهرمان افراطی و خشن به شمار می‌آید. او که در گذشته بارها با مرگ خود روبرو شده و سپس هر دفعه با اقتدار به قیام بر علیه دشمنانش برخواسته، حالا تبدیل به یک قهرمان با بیشترین مهارت ممکن در استفاده از همه نوع سلاح‌ گرم و تکنیک‌‌های مختلف استفاده از آن‌ها شده است. او به صورت خارق‌العاده‌ای تمامی فنون سنتی و مدرن استفاده از انواع سلاح گرم و تکنولوژی‌های مربوط به آن‌ها را فرا گرفته و قرار است در مبارزه با دشمنان شهر گاتهام آن‌ها را استفاده نماید. در نهایت به آخرین قهرمان بازی Gotham Knights یعنی شخصیت Robin با نام Tim Drake خواهیم رسید که در بین اعضای Batman Family، به عنوان استاد استدلال و نتیجه‌گیری شناخته می‌شود. در واقع او به نوعی مغز متفکر و برنامه‌ریز اصلی گروه خواهد بود و نقشه‌های مختلف را برای اقدامات احتمالی آماده خواهد کرد. سلاح اصلی او یک Quarterstaff منحصر به فرد است که برای اجرای فنون مختلف می‌تواند به بخش‌های کوچکتری تبدیل گردد. علاوه بر این که این شخصیت در بخش مخفی‌کاری دارای توانایی‌های ویژه‌ای به شمار می‌آید، برخی از افراد شهر گاتهام او را به عنوان استاد جنگ روانی و علم ترکیبی رفتار می‌شناسند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *