بررسی فیلم کره ای شبه جزیره ادامه بر فیلم قطار پوسان

[ad id='39844']

[quote color=”#ffffff” bgcolor=”#dd8500″]شبه‌جزیره  در ژانر مرده متحرک-بقا ماجراجویی به کارگردانی یان سنگ-هو است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این فیلم ادامه فیلم قطار بوسان است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. از بازیگران آن می‌توان به لی جونگ هیون اشاره کرد. [/quote]

داستان شبه جزیره Peninsula در حین اتفاقات فیلم اول شروع می‌شود. زمانی که تمام مردم کره در حال تلاش برای فرار از شهرها و وارد شدن به منطقه‌ی امنی در شبه‌جزیره معروف کره هستند. ما در اینجا با جونگ-سئوک (گنگ دونگ-وون) آشنا می‌شویم، سربازی که تلاش می‌کند همراه با خانواده‌اش فرار کند و میلیون‌ها نفر از هم‌وطنانش را پشت‌سر بگذارد.
سپس چهار سال در زمان جلو رفته و متوجه می‌شویم زامبی‌ها به همه جا سرایت کرده‌اند،

اما در نهایت کنترل شده و این بیماری دیگر فقط در شبه‌جزیره وجود دارد- این در حالی است که بقیه دنیا ارتباط‌شان را با کره قطع کرده‌ و کره در قرنطینه است. ما بار دیگر جونگ-سئوک را می‌بینیم و صحنه‌‌هایی را می‌بینیم که هم‌خوانی زیادی با اتفاقات سال ۲۰۲۰ دارد: در هنگ‌کنگ با پناهندگان و نجات‌یافتگان کره‌ای درست مثل شهروندان درجه دوم برخورد می‌شود. مردم معمولا در رستوران‌ها از آن‌ها دوری می‌کنند، در خیابان بر سرشان داد می‌زنند و آن‌ها را به خاطر این مشکل مقصر می‌دانند.
بنا به دلایلی جونگ-سئوک تصمیم می‌گیرد به همراه چول-مین (کیم دو-یون) و چند پناهنده دیگر به شبه‌جزیره برگردد. هدف آن‌ها این است که به خرابه‌های اینچئون رفته و ۲۰ میلیون دلار پول نقد را که در آن جا رها شده بود را به دست بیاورند.

فیلم «شبه جزیره» با وجود صحنه‌های هیجان‌انگیز، ترسناک و البته نورپردازی خلاقانه‌اش، با بسیاری از فیلم‌های این ژانر هم‌رنگ‌شده و نوآوری را از دست داده است.
یان هنرمندی است که فعالیت هنری‌اش را با ساختن انیمیشن‌ در ژانر طنز منتقدانه شروع کرد. انیمیشن «پادشاه خوک‌ها»، یکی از اولین آثار اوست و دربارۀ حس خشونت ساخته شده است. با توجه به آثار اخیر یان، او به‌خوبی فهمیده که چگونه باید در سینما، مخاطبان را میخکوب داستان و فیلم کند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *