امیر آقایی بازیگر اصلی فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی شد

[ad id='39844']

[quote]خبر دیگری که این چند روز در فضای مجازی پیچیده خبر نخستین همکاری امیر آقایی با مسعود کیمیایی در فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی است. این فیلم چندین بازیگر مطرح دیگر هم دارد که در روز‌های آتی معرفی می‌شوند تا نخستین نمایش «خائن‌کشی» در جشنواره فیلم فجر باشد.[/quote]

 

مجوز ساخت این فیلم به تازگی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شده و کیمیایی درانتظار پاسخ نهایی فارابی است تا در روزهای آینده پیش تولید«خائن کشی» را آغاز کند. این کارگردان مطرح سینما در همین رابطه به «بانی فیلم» گفت: بخش خصوصی سرمایه ای برای تولید این فیلم فراهم کرده ما این موضوع را با فارابی در میان گذاشتیم تا به این سرمایه گذار تضمین دهد. اگر فارابی پاسخ نهایی را بدهد. پیش تولید«خائن کشی» از اواسط هفته آغاز می‌شود. کیمیایی در خصوص شرایط فیلمبرداری فیلمش گفت: دوست دارم به سرعت فیلمبرداری را شروع کنم چون به باران های طبیعی تهران در فیلمم احتیاج دارم. به شهرک سینمایی اصلاً فکر نمی‌کنم چون هم تکراری است و هم ابعاد واقعی ندارد.

من برای فیلم«سرب» هم به شهرک غزالی نرفتم. به نظرم می‌شود در همین خیابان ‌های تهران با سنگفرش‌هایش و با دستکاری در پیاده‌روها فضای دهه ۳۰ تهران را به تصویر کشید. البته اجازه شهرداری را هم لازم داریم. کیمیایی در خصوص استفاده از فضای شهری در فیلمش گفت: معمولاً برخی از فیلم‌هایی که زمان تاریخی دارند در کلوزآپ می‌گذرد. درحالیکه آدم‌ها در خیابان، کوچه و محله شان است که شناخته می شوند.‌ به نظر من در آثار سینمایی کلوزآپ معنای تاریخی پیدا نمی‌کند. باید آدم ها را درجایی که زندگی‌می کنند، ببینیم. این کارگردان با اشاره به از بین رفتن خیابان خاطره انگیز لاله‌زار در تهران گفت: «لاله زار یک مرکز تفریحی – فرهنگی درتهران بود. یک مرکز نمایشی بود مثل برادوی با تعداد زیادی سینما و کافه نزدیک به هم. می توانستید انواع خواننده های روز را در این خیابان ملاقات کنید. از فیلم های مطرح سینمای آمریکا مثل آثار کمپانی برادران وارنر که در سینما رکس نشان می‌دادند تا سینما ایران مترو که مرکز نمایش فیلم‌های ایرانی بود. در این خیابان حق انتخاب داشتید.‌ لاله زار اصلاً مرکز فساد نبود منتها چون حالا از بین رفته و آن را نساخته اند، درباره اش آدرس غلط می‌دهند. کیمیایی در خصوص بازیگران«خائن کشی» گفت:«‌به دلیل فضای قصه احتیاج به بازیگران خاصی دارم. کلاه شاپو، بارانی وپالتو جزء عناصر جدایی ناپذیر بازیگران «خائن کشی» هستند. به همین دلیل باید بازیگرانی انتخاب کنم که با این مختصات همخوانی داشته باشند».

این کارگردان که سال‌هاست کارگاه بازیگری تأسیس کرده و مشغول آموزش به علاقه مندان به سینماست قصد دارد در «خائن کشی» از تعدادی از دانش آموختگان کلاس هایش استفاده کند. کیمیایی در این خصوص گفت: این مدرسه بچه‌های با استعدادی دارد و به همین دلیل باید از این استعدادها استفاده کرد. برای حضور در«خائن کشی» از دانش آموختگان کارگاه آزاد آزمون هایی گرفتیم که در نهایت بر اساس نمره ها و رتبه‌بندی قرار است تعدادی از آنها در فیلم حضور داشته باشند به غیر از مریم امیری که قرار است در گروه کارگردانی با مسعود کیمایی همکاری کند اسامی بازیگران کارگاه آزاد فیلم در«خائن کشی» به این شرح است: سوگل خالقی، الماس فردوسی، مجتبی سلیمانی، شهرزاد مطلق، بهاره رمضانی، زهره رمضانی، حامد ابوطالبی، فرناز صفوی، کاترین اصلانی، آنا ذرشین، بهادر حمزه. پیش از این حضور تینا پاکروان در مقام مدیر تولید و علیرضا شمس به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز در این پروژه قطعی شده بود. «خائن کشی» که داستانش در دهه ۳۰ می‌گذرد درباره یک زندانی است که بعد از دزدی تیر می‌خورد و قبل از به دام افتادن همه زندگی‌اش را به رفیق صمیمی‌اش می‌سپارد، اما این دوست قاعده رفاقت را رعایت نمی‌کند و او مجبور می‌شود برای محاکمه رفیق خائن‌اش از زندان فرار کند«خائن کشی» بخشی از رمان«جسدهای شیشه‌ای» است که داستانی مجزا دارد. 

 

 

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «امیر آقایی بازیگر اصلی فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی شد»

  1. وقتی یک فیلم مجوز حق کپی و تکثیر نداشته باشه نمیشه در موردش نظرداد بعد از گرفتن مجوز حق کپی وتکثیر نظر دادن راحت تر هستش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *