بحران بزرگ پرسپولیس بعد از سعود به فینال آسیا

[ad id='39844']

[quote]روزنامه جام‌جم: سرخپوشان پایتخت از زمانی که موفق شدند به مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ صعود کنند یک روز بدون حاشیه نداشتند. آنها از چند طرف مورد محاصره اخبار عجیب و حواشی گوناگون و اتفاقات باورنکردنی بودند.[/quote]

 

فقط یکی از این اتفاقات، شکایت باشگاه النصر با ارائه مغرضانه اطلاعات اشتباه از سوی برخی طرفداران فوتبال در کشورمان به کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که AFC خیلی زود این شکایت را طبق بند ۵۹ اساسنامه انضباطی خود رد کرد. بند ۵۹ اهلیت شکایت را مردود می‌داند و به همین علت کنفدراسیون فوتبال آسیا اصلا ورودی به این پرونده نداشت. پرونده‌ای که باشگاه النصر در آن مدعی شده بود مدیران باشگاه پرسپولیس پس از بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این باشگاه، اقدام به جذب هفت بازیکن جدید کردند و با یارانی که غیرقانونی به پرسپولیس پیوستند، در آسیا به میدان رفتند، اما این موضوع حتی قابل رسیدگی هم نبود. با این حال شکایت النصر تنها اتفاق موجود برای پرسپولیس نبود.

داریو بوشیچ‌، وکیل کروات برانکو ایوانکوویچ در پرونده شکایت از باشگاه پرسپولیس است. او با تمام توان وارد این ماجرا شد و بارها در مصاحبه‌هایش با رسانه‌های داخلی عنوان کرد تا وقتی پرسپولیس را محکوم نکند و پول برانکو را یکجا نگیرد از پا نمی‌نشیند. بوشیچ برای رسیدن به هدف خود حتی از برخی خبرنگاران داخلی در مورد عقد قرارداد با هفت بازیکن جدید نیز اطلاعاتی کسب کرده بود. با این حال او سرگرم شکایت است و چندان بدش هم نمی‌آید در این مسیر، لطماتی به سرخپوشان بزند.

این در حالی است که مدیران باشگاه تا قبل از شروع تهدیدات فیفا کاملا بی‌خیال بودند و اصلا به موضوع تسویه‌حساب فوری با این مربی کروات فکر نمی‌کردند. بوشیچ در این مدت موفق شد شیطنت‌های زیادی را انجام دهد که یکی از این شیطنت‌ها، استفاده از لابی‌های قدرتمند در فیفا برای رد درخواست‌های پیاپی باشگاه پرسپولیس برای خرید زمان بیشتر در این پرونده بود. همچنین او با پیشنهادهای مختلف باشگاه مبنی بر ارائه تخفیف یا اقساطی کردن مطالبات کنار نیامد و فقط اعلام کرد پول نقد می‌خواهد. البته تحریم‌ها هم مزید بر علت شد تا او در این راه با سرعت بیشتری بتازد.

ماجرای شجاع خلیل‌زاده هم در نوع خود عجیب است. او که برای موفقیت‌های پرسپولیس تلاش زیادی در زمین بازی انجام داد و یکی از ارکان اصلی رسیدن این تیم به فینال آسیا بود، مدتی است به بهانه آن‌که مدیران پرسپولیس پاسخ تماس‌هایش را نمی‌دهند، به دنبال فسخ قرارداد قطعی است. این بازیکن اعتقاد دارد به چند دلیل باید با پرسپولیس فسخ کند. اول از همه به پایین بودن رقم قراردادش نسبت به چند بازیکن دیگر معترض است و می‌گوید این حق را دارد که به عنوان یکی از یاران تاثیرگذار تیم قرارداد بهتری داشته باشد. در ثانی شجاع در پی آن است تا آپشن‌های بیشتری را در قرارداد خود بگنجاند و به خصوص دنبال همان روشی است که باعث شد مهدی ترابی به راحتی از پرسپولیس جدا شود و به تیم العربی برود؛ یعنی همان آپشن معروف ۹۰‌درصد.

به این معنا که اگر باشگاه تا پایان فصل آینده نتواند ۹۰‌درصد مطالبات شجاع را پرداخت کند، این بازیکن اجازه فسخ یک‌طرفه و حضور در تیم‌های دیگر را داشته باشد. یکی از مربیان پرسپولیس در این مورد به ما گفت: «شجاع این تیم را ترک نمی‌کند زیرا در پرسپولیس جا افتاده و از سوی دیگر این شانس را دارد که با درخشش در فینال آسیا، یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن سال‌۲۰۲۰ قاره باشد. به همین علت، دلیلی برای جدایی‌اش وجود ندارد.»

حتما درباره ماجرای جدایی بشار رسن از پرسپولیس حرف و حدیث‌های زیادی شنیده‌اید، اما این بازیکن به تهران بازگشت تا دور جدید مذاکراتش برای تمدید قرارداد و دریافت پول را دنبال کند. شایعه شده بود او به باشگاه اس سی قطر پیوسته که این ماجرا توسط مدیر برنامه‌هایش تکذیب شد. اما بد نیست بدانید بشار با مدیران باشگاه القطر مذاکرات کاملی داشته و حتی قرار بود به این باشگاه بپیوندد، اما در لحظاتی که آنها در دوحه مشغول مذاکره بودند، مدیران باشگاه با یک ترفند جالب توانستند ۲۰‌هزار دلار در تهران به وکیلش بدهند تا قرارداد فصل آینده‌اش را قطعی کنند.

به همین دلیل ساده، بشار بازیکن پرسپولیس ماند و تمام راه‌ها برای جدایی‌اش بسته شد. حالا اگر باشگاه قطری به دنبال جذب این بازیکن عراقی افتاده، باید مدیران باشگاه را راضی و حتما بند جدایی او را فعال کند. گفته می‌شود بشار با مدیران باشگاه قطری قرارداد داخلی هم به ثبت رسانده بود، ولی با این حساب حالا باید یا در پرسپولیس بماند یا مدیران باشگاه را برای جدایی راضی کند.

علی کریمی هم مدتی است افشین پیروانی را هدف انتقادات شدید خود قرار داده و علیه سرپرست و مدیرتیم فوتبال پرسپولیس پست‌های عجیبی منتشر می‌کند. او مدتی قبل نیز افشین را در اینستاگرام آنفالو کرده بود و مشخص است مشکلاتی بین این دو وجود دارد، اما برخی مدعی هستند دلیل حملات علی کریمی به افشین این است که می‌خواهد به پرسپولیس بازگردد و این بار در نقش سرپرست یا مدیرتیم کنار یحیی بنشیند و چه زمانی بهتر از این که پرسپولیس به فینال آسیا رسیده و کریمی هم می‌تواند از این فرصت استفاده کند. اما این باور، غلط و اشتباه است چون کریمی اصلا دلش نمی‌خواهد به باشگاه پرسپولیس بازگردد؛ آن هم در حالی که در همین مدت سه مرتبه پیشنهاد سرمربیگری در تیم‌های لیگ‌برتری را رد کرده است.

دلیل اصلی حملات کریمی به افشین پیروانی اختلافاتی است که سرپرست تیم و برخی از اعضای اقتصادی باشگاه طی یک ماه و نیم گذشته پیدا کرده‌اند. گویا یکی از این مسائل، همان درگیری معروف بر سر پرداخت دیرهنگام پاداش به بازیکنان پرسپولیس در قطر است که کریمی را حسابی عصبانی کرد. فراموش نکنید که علی به کارگزاران اسپانسر نزدیک شده و حتی در پست‌های اینستاگرامی خود برای کلوپ تنیس این کارگزار تبلیغات جالبی انجام می‌دهد. به همین علت گفته می‌شود این دعوا و درگیری‌ها، بیشتر به دلیل مباحث مالی است نه بحث جانشینی.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *