نقد بررسی سریال کره ای گوی سحرآمیز ( سریال کره ای Abyss 2019)

[ad id='39844']

[quote]بررسی کامل سریال کره ای Abyss 2019  گوی سحرآمیز[/quote]

داستان این سریال فانتزی درباره ی اتفاقاتی است که برای دو نفر رخ می دهد و ماجراهای جادویی که برای آنها رخ می دهد را روایت می کند. داستان در ابتدا دو نفر را نشان می دهد که زندگی خوب و قابل قبولی دارند و با استفاده از توانایی هایی که داشته اند تونسته اند به موفقیت های خوبی نیز برسند اما دراین بین اوضاع تغییر می کند و اتفاقاتی دیگر رخ می دهد. در ادامه با  خواهیم دید که دریک حادثه ی تلخ و تراژیک این دو جان خود را از دست می دهند و با اتفاقاتی جادویی که برایشان رخ می دهد بار دیگر به زندگی باز می گردند اما در این زندگی جدید آنها شکل دیگری دارند و دیگر در ظاهر قدیمی خود نیستند و شکل دیگری دارند.

 داستان سریال در ابتدا با فردی به نام گو سه یون آغاز می شود که توانسته با تلاش و زحمت های فراوان و سالهای زیادی که به کار و فعالیت مشغول بوده است به یک دادستان موفق و عالی تبدیل شود که همیشه به دنبال اجرای عدالت است و می خواهد عدالت و یکسانی را در همه جا ببیند. در ادامه با دانلود سریال کره ای Abyss خواهیم دید که او در اثر یک تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهد و به دنیایی دیگر منتقل می شود اما در این بین او فرصتی به دست می آورد و می تواند با استفاده از یک گوی جادویی به زندگی بازگردد اما شکل ظاهری او متفاوت خواهد بود و نسبت به میزان خوب بودن در زندگی قبلی اش او ظاهری جدید را مالک می شود و زندگی می کند.

از آن سو با فردی به نام چا مین آشنا می شویم که شخصی بسیار باهوش است و وارث یکی از بزرگترین شرکت های لوزام آرایشی و بهداشتی است ، او فردی زیرک ، باهوش و بسیار مهربان است و با همه رفتار خوبی دارد که این موضوع باعث می شود تا در میان افرادی که او را می شناسند بسیار محبوب باشد. در ادامه با دانلود سریال کره ای گوی سحرآمیز خواهیم دید که او با این حال و با وجود این که پولدار بوده و ظاهر خوبی هم دارد و هم این که هوش بالایی هم دارد اما هرگز خودش را فردی جذاب نمی داند. او نیز در یک تصادف جان خود را از دست می دهد و با گوی سحرآمیز با ظاهری متفاوت یک مرد فوق العاده خوش تیپ و جذاب به زندگی باز می گردد.

 این دو نفر طبق معمول اکثر سریال های ژانر عاشقانه کره ای از بچگی با هم بزرگ شدن و تو یه مدرسه درس خوندن ، و هر  دو از نظر هوش مثل هم باهوش هستند . اما این دونفر از نظر ظاهر و چهره کاملا متفاوت هستند . این آقای رییس ما یعنی چا مینکه نقشش رو آن هیوسوپ بازی کرده،   یه مرد با چهره و اندام  نه چندان زیبا و خانم دادستان مایعنی کو سه یون که نقشش رو پارک بویونگ بازی کرده ،  در حد یه مدل زیبا و خوش اندام تشریف دارند . اما یه حادثه باعث می شه که چهره و ظاهر این دونفر تغییرکنه  . و هر دوشون بعد از حادثه ای که باعث مرگشون می شه با چهره ای جدید به زندگی بر می گردن . اون هم با استفاده از قدرت یه گوی سحرآمیز به نام آبیس که قدرت زنده کردن و حیات بخشیدن به هر جانداری رو داره . در ضمن تو این سریال قاتل هم داریم ،اون هم نه یکی ، دو تا ،  که اون هم اگه خواستید سریال رو ببینید ، متوجه می شید از کجا وارد داستان می شه .

حالا اگه سوال کنید چرا چهره اش عوض شده و با یه چهره ی کاملا جدید و متفاوت به زندگی برگشت؟ باید در جواب این سوال بگم که این ظاهر جدید چا مین در واقع همون شکل و ظاهر روح اون بود . در واقع اون با چهره ی روحش دوباره به زندگی برگشت .خوب این یه خلاصه ای از قسمت یک این سریاله ، باید اعتراف کنم که من از ایده ی این سریال مخصوصا چند قسمت اولش خیلی خوشم اومد . اینکه با یه چهره ی دیگه زنده شدن و اون چهره ، ظاهر  روح خود اون هاست ، واقعا جالب و جدید  بود و به شخصه دوستش داشتم .

بازی بازیگرها هم واقعا خوب بود . مخصوصا بویونگ که مطمئنا همه با بازیش آشنا هستند . و خوب چند قسمت اولش واقعا یه جاهاییش طنز خوبی داشت . و روند سریال هم واقعا خوب بود . اما متاسفانه نویسنده نتونسته بود این ایده ی جالبش رو خوب پرداخت کنه و بعد از چند قسمت ریتم و روند و داستان واقعا اونقدر برام جذاب نبود که ادامه اش بدم . و متاسفانه دراپش کردم و با اینکه فقط دو قسمت مونده بود تمومش کنم نیمه کاره رهاش کردم.  البته خوب شاید برای من اون هم به این خاطر که یه عالمه از این نوع سریال ها با همین تم و روند و داستان دیدم نتونسته جذاب باشه . ولی برای کسی که تا به حال سریال فانتزی با این شکل و شمایل ندیده ممکنه جذاب و دوست داشتنی باشه .

خلاصه بگم که به جز همون ایده ی ابتدایی و اولیه سریال بقیه ی ایده هاش واقعا تکراری و اعصاب خورد کن بود . و خوب مشکل دیگه ای هم که من خودم به شخصه داشتم این بود که دوباره داشتم بویونگ رو تو یه همچین نقشی می دیدم . یه جورایی واقعا برام تکراری بود . و یه چیز دیگه هم که واقعا عصبانیم می کرد این بود که این آقای چامین در طول سریال بیشتر از اینکه آدم های عادی و خوب رو به زندگی برگردونه قاتل ها رو به زندگی برگردوند ، حالا یا آگاهانه یا ناآگاهانه .

مثلا یه قسمتی بود که قاتل سریال ،  بویونگ یا دادستان کو سه یون رو دزدیده بود و تو یه یخچال قایم کرده بود . من واقعا انتظار داشتم که اینجا به جای اینکه چامین با استفاده از گوی اون قاتل رو دوباره به زندگی برگردونه ، خود اون گوی یه جورایی راه رسیدن به کو سه یون رو بهش نشون بده . انتظار داشتم از ایده ی وجود این گوی بهتر استفاده کنند . تا اینکه راه به راه قاتل زنده کنند تو این سریال . و یه چیز دیگه که بخوام بهش اشاره کنم ، اینه که ، حالا اگه یه پدری قاتل بود ، الزاما پسرش هم قاتل می شه ؟ بابا این ایده دیگه واقعا تکراری که چه عرض کنم نخ نما شده . و در ضمن اصلا مشخص نبود این پسر ، چرا باید راه پدرش رو ادامه بده در حالی که یه زندگیه خوب داره .

و خوب به نظرم از ایده ی قاتل تو این سریال صرفا به خاطر پر کردن داستان و قسمت های سریال استفاده شده و با توجه به سریال های پلیسی و حقوقی و جنایی دیگه ای که تو این زمینه ساخته شده و دیدم ، حتی سریال های دیگه ی پارک بویونگ که ماشاء الله تو همه اشون قاتل های رنگ و وارنگ پیدا می شه ، این سریال  تو این قسمت واقعا لنگ می زد و همونطور که گفتم داستان پرداخت خوبی نداشت . قاتلش نه ترسناک بود نه چندش آور بود و نه هیچ چیز دیگه در واقع هیچ جذابیتی نداشت ، هیچ تعلیق و دلهره ای نداشت  . و یه نقص دیگه اینکه این قاتل ها که دوباره زنده می شدن ، چهره اشون تغییر نمی کرد ، یکی که فقط پیرتر شد و اون یکی هم که همونجور باقی موند ، یعنی این قاتل ها اینقدر صاف و صادق بودن که ظاهر و باطنشون یکی بود ؟ یا کارگردان نمی خواست بازیگر تازه ای رو وارد داستان کنه ؟ در کل اگه حتی بخوام بین سریال های پارک بویونگ در موردش نظر بدم ، باید بگم این سریال حتی بعد از سریال او روح من قرار می گیره .

 

[ad id='39844']

4 دیدگاه دربارهٔ «نقد بررسی سریال کره ای گوی سحرآمیز ( سریال کره ای Abyss 2019)»

    1. برو سدچ کن خودت لازم نیس بی ادب باشی اگه اون کر باشه تو کوری خیلی راحت برو سرچ‌کن اخرین قسمت گوی سحر امیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *