نقد بررسی فیلم کره ای ترسناک شیوع (Rampant)

[ad id='39844']

[quote]فیلم علاوه بر تمام ایراد هایی که دارد شروع و پایان خوبی دارد و با این که شخصیت های فرعی در این فیلم پرداخت چندان خوبی ندارند ولی کاراکتر های اصلی فیلم به خوبی شخصیت پردازی شده اند.[/quote]

 

کارگردان : Sung-hoon Kim

بازیگران : Hyun Bin, Ji-hye Seo, Tae-hoon Kim

خلاصه داستان

یک شاهزاده و هموطنانش در حال برگشت از اسارت خارج از کشور، با یکدیگر هم سوگند می‎شوند تا با موجودات ترسناک و خبیث در کره‌ی باستان بجنگند و…

فیلم شیوع برخلاف دیگر فیلم‌های زامبی کره‌ای، انسان مدرن را نشان نمی‌دهد. در فیلم شیوع با یک فیلم تاریخی کره‌ای مواجه هستیم. شاهزاده کره‌ای به دنبال خرید سلاح از اروپاییان است که متوجه می‌شود اروپایی‌ها با خود زامبی آورده‌اند. شاهزاده تصمیم می‌گیرد برای نجات کشور تا جایی که می‌تواند بجنگد.

 (شیوع) فیلمی است که با بوجه ۱۵ میلیون دلاری اش و فروش ۱۱ میلیون دلاری اش نه تنها در گیشه خوب عمل نکرد بلکه فیلم فاصله زیادی از یک فیلم خوب دارد.

فیلم rampant  با بازی ستارگانی چون hyun bin  و jang dong gun  و کارگردانی kim sang hoon  این مسیله را اثبات می کند که همیشه منبع اقتباس از اثر اقتباس شده بهتر نیست.

Rampant  فیلمی زامبی محور است که در دوران چوسان روایت می شود و درگیری های سیاسی حول تخت پادشاهی را روایت می کند .

اما اصلی ترین مشکل این فیلم زامبی محور زامبی های آن است زامبی هایی که در طراحی چهره عالی هستند ولی بنا به دستور فیلم اصلا هیچ گونه ترسی را در شما ایجاد نمی کنند و حتی در بعضی مواقع موجبات خنده شما را هم فراهم می کند . فیلم به حدی در این مورد ضعیف عمل می کند که عملا می توان روی ژانر ترسناک آن خط کشید.

فیلم در فضاسازی هم به مراتب بسیار بد عمل می کند و فقط فضاسازی های سکانس های درام در ان درخور تماشا است. و اگر فیلم را در این مورد با فیلم هم ژانر خود مقایسه کنیم در رتبه بسیار پایینی قرار می گیرد حتی سریال kingdom  که منبع اقتباسش این فیلم است در فضاسازی بسیار بهتر از فیلم rampant   عمل می کند.

از نمونه های فضا سازی و ترس محیطی عالی در سینمای کره می توان به فیلم train to busan  اشاره کرد که به صورت زیبا حس خفکی و ترس خودش رو با قرار دادن کاراکتر ها در فضای بسته و منطقی بودن تمامی اجزای فیلم نشان می دهد.با این که ایده فیلم بسیار خوب است ولی فیلملنامه چندان چنگی به دل نمیزند و هیچ تناسبی با ژانر ان ندارد و می توان این فیلم را یک فیلم درام دانست تا یک فیلم ترسناک زامبی محور.

فیلم علاوه بر تمام ایراد هایی که دارد شروع و پایان خوبی دارد و با این که شخصیت های فرعی در این فیلم پرداخت چندان خوبی ندارند ولی کاراکتر های اصلی فیلم به خوبی شخصیت پردازی شده اند.اما یکی از مهمترین نقاط قوت فیلم درام آن است فیلم در غایت یک فیلم حماسی از سکانس درام تکان دهنده ای برخوردار است حتی با اینکه در بعضی موارد باعث می شود که شما فراموش کنید که در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید ولی با این حال نمی توان از این سکانس ها سرپوشی کرد.ولی می شود از نقاط قوت این فیلم صحبت کرد و از موسیقی متن آن چیزی نگفت به جرعت می توان گفت ساندترک های این فیلم بعد از سکانس های زیبای درام در ان از مهمترین نقاط قوت فیلم است

تریلر فیلم شیوع دوبله فارسی Rampant 2018


 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *