سونامی وحشتناک در غرب ترکیه بر اثر زلزله ۶٫۶ لیشتری

[ad id='39844']

[quote]زلزله‌ای قدرتمند به بزرگی ۶.۶ در مقیاس ریشتر جزیره «دودکانسا» در یونان را به لرزه درآورد.[/quote]

تاکنون خبری درباره تلفات و خسارات احتمالی این زلزله قوی در یونان گزارش نشده است. این زلزله در آتن هم احساس شد. به گزارش «اسپوتنیک»، مرکز زلزله ۲۴ کیلومتری شمال غربی جزیره «ساموس» در عمق ۱۰ کیلومتری اعلام شده است.

در همین حال رویترز هم گزارش داد ریاست مدیریت بحران ترکیه اعلام کرده زمین‌لرزه‌ای به همان شدت در سواحل اژه ترکیه احساس شده است.

مرکز این زلزله ۱۷ کیلومتری ساحل استان ازمیر ترکیه و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین بوده است. بنابر گزارش رسانه‌ها در ترکیه، لرزه در استان‌های مختلف در غرب این کشور از جمله در استانبول احساس شد.

فرماندار ازمیر در بیانیه‌ای اعلام کرد چندین ساختمان در نتیجه این لرزه آسیب دیده و ترک برداشته و مرکز بحران در حال بررسی شرایط است.

ستاد بحران و مبارزه با حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، این زلزله ساعت ۱۴:۵۱ به وقت محلی امروز جمعه در عمق ۱۶.۹ کیلومتری دریای اژه واقع در ۱۷ کیلومتری شهرستان سفری حیصار از استان ازمیر زمین رخ داده است.

براساس گزارش منتشر شده، شدت این زلزله که حدودآ ۳۰-۴۰ ثانیه طول کشیده به حدی بوده که در شهرهای ازمیر؛ آیدین؛ و موغلا حس شده و مردم را وحشت زده به خیابان‌های شهر کشانده است.

این زلزله که خساراتی در پی داشته است.تاکنون در باره تلفات جانی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.رسانه ها از وقوع سونامی در شهر های ساحلی ترکیه خبر می دهند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *