نقد بررسی انیمیشن روی ماه Over the Moon 2020

[ad id='39844']

[quote color=”#ffffff” bgcolor=”#e24f00″ arrow=”yes”]شبکه نتفلیکس می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند هر کاری را که شرکت دیزنی انجام می‌دهد، عملی کند؛ کم و بیش هم در انجام این کار موفق بوده است. انیمیشن روی ماه یک اثر پر جنب و جوش و صمیمانه با آهنگ‌های زیبا است و عشق خیلی زیادی در آن احساس می‌شود.[/quote]

خلاصه داستان انیمیشن روی ماه ۲۰۲۰

در این انیمیشن موزیکال، دختری به امید دیدار با یک الهه ماه افسانه ای، یک موشک ترقه ای می سازد و منفجر می کند.

انیمیشن یکی از جدیدترین انیمیشن های موزیکال سرویس استریم نتفلیکس است که به‌دست کارگردانان هنرمند و بااستعدادی به نام گلن کین و جان کارس ساخته شده است. این انیمیشن، اولین اثر بلند گلن کین و دومین فیلم جان کارس در حرفه کارگردانی محسوب می‌شود. این دو هنرمند در گذشته در پروژه ساخت انیمیشن Wreck-It Ralph  و انیمیشن کوتاه Paperman  با یکدیگر همکاری داشتند. در انیمیشن روی ماه، صداپیشگان هنرمند و بااستعدادی مانند کتی انگ در نقش فی فی، بروس تیلور در نقش بچگی‌های فی فی، رابرت جی چیو در نقش چین ، فیلیپ سو در نقش چانگی ، کن جئونگ در نقش گوبی، جان چو در نقش با با ، روثی ان مایلز در نقش ما ما ، مارگارت چو در نقش عمه لینگ و ساندرا اوه در نقش خانم ژانگ و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نقدها و نمرات انیمیشن روی ماه ۲۰۲۰

منتقد : بن تراویس از امپایر
امتیاز : ۸۰ از ۱۰۰

شبکه نتفلیکس می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند هر کاری را که شرکت دیزنی انجام می‌دهد، عملی کند؛ کم و بیش هم در انجام این کار موفق بوده است. انیمیشن روی ماه ۲۰۲۰ یک اثر پر جنب و جوش و صمیمانه با آهنگ‌های زیبا است و عشق خیلی زیادی در آن احساس می‌شود.

منتقد : جانی اولکسینسکی از نیویورک پست
امتیاز : ۷۵ از ۱۰۰

 انیمیشن روی ماه ۲۰۲۰ یک اثر بسیار زیبا، تأثیرگذار و واقع‌گرایانه از یک استودیویی است که نه دیزنی و نه دریم وورکس نام دارد.

منتقد : راجر مور از مووی نیشن
امتیاز : ۶۳ از ۱۰۰

این فیلم یک اثر تقلیدی دوست‌داشتنی و کودکانه از کار قبلی استودیو پرل یعنی انیمیشن Abominable (نفرت‌انگیز) است.

منتقد : برایان لوری از سی ان ان
امتیاز : ۶۰ از ۱۰۰

با اینکه این اثر جلوه‌های تصویری بسیار زیبا و چشمگیری دارد، اما شرکت تولیدی چینی-آمریکایی آن تلاش زیادی برای نوشتن یک داستان که عمق بیشتری دارد، نکرده است و از این موضوع رنج زیادی هم می‌برد. داستان این انیمیشن بر پایه یک پیغام سنگین نوشته شده که آثار قدیمی دیزنی حسابی آن را به ما نشان داده‌اند: یک مادر مرحوم.

منتقد : پیتر دبروژ از ورایتی
امتیاز : ۶۰ از ۱۰۰

برخی اوقات اینکه یک ماجراجویی فقط و فقط یک ماجراجویی باشد، اصلا اشکالی ندارد. این یک مورد به‌نوعی مانع از نمایش دارایی‌های خود می‌شود و در عین حال به این موضوع اشاره دارد که تیم انیمیشنی شرکت نتفلیکس، چه پتانسیل زیادی برای ماجراجویی‌های آینده دارند.

منتقد : دیوید ارلیچ از ایندی وایر
امتیاز : ۵۸ از ۱۰۰

حتی اگر انیمیشن Over the Moon وارد مدار قدرت ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود شود، باز هم بخش زیادی از آن از تکراری بودن رنج می‌برد. تکراری بودن از نظر داستانی که بارها و بارها برای ما تعریف شده، سنت‌های منحصربه‌فردی که همراه داستان می‌آید و روش خاصی که داستان از آن برای کمک کردن به یک دختر بچه خاص استفاده می‌کند تا به او بیاموزد که از نور ماندگار عشق مادر مرحومش قدردانی کند.

منتقد : آلونسو دورالده از The Wrap
امتیاز : ۵۵ از ۱۰۰

خیلی خوب است که ما در این اثر انیمیشنی یک شخصیت زن را در مرکز داریم که اشتیاق زیادی برای علم و دانش دارد؛ دقیقا همان مدل اشتیاقی که بل در انیمیشن Beauty and the Beast (دیو و دلبر) برای مطالعه و خواندن داشت. اما سرانجام انیمیشن روی ماه، بیشتر از اینکه نقطه قوت داشته باشد، نقطه ضعف دارد.

منتقد : بری هرتز از گلوب اند میل
امتیاز : ۵۰ از ۱۰۰

انیمیشن Over the Moon خیلی از همتایان انیمیشنی خودش بهتر و جالب‌تر است؛ البته اگر تلاش می‌کرد تا داستان پیش‌زمینه‌ای مخصوص خودش را بسازد.

تریلر انیمیشن روی ماه – Over the Moon 2020

نقدها و بررسی انیمیشن روی ماه ۲۰۲۰

پس از تماشای “بیش از ماه” ، که به عنوان یک پرتره زیبا و عاشقانه از یک خانواده چینی آغاز می شود ، قبل از انفجار در یک منظره رویایی ماه شلوغ ، غرق در رنگهای روانگردان ، اعداد به سبک K-pop و جوجه های فضایی عصبانی ، ممکن است تعجب کنید که آیا ماده بسیار قوی تری به آن ماه کیک ها راه پیدا کرد. اولین نگاه اجمالی ما به لوناریا ، پادشاهی ماه غرق در نئون که توسط الهه باستان Chang’e اداره می شود ، ممکن است به گونه ای طراحی شده باشد که خاطرات اولین نگاه اجمالی دوروتی به Oz را ایجاد کند: مصرف بیش از حد Technicolor که باعث می شود ما کانزاس – و چین را ترک کرده ایم. – محکم پشت سر

“جادوگر اوز” تنها کلاسیک خانوادگی دوستانه نیست که در یک فیلم سینمایی چینی انگلیسی به آن اشاره شده است که فرمول های قصه گویی وسترن را بر اساس فرهنگ عامیانه شرقی پیاده می کند. مشتقات تعجب آور نیستند. کارگردان Glen Keane ، که اولین بار در سینما ظاهر می شود ، یک انیماتور قدیمی است که در کارنامه داستان دیزنی کاراکترهای “پری دریایی کوچک” و “زیبایی و جانور” را شامل می شود. کارگردان مشترک وی ، جان کرس ، یکی از پیشکسوتان دیزنی و پیکسار است که فیلم کوتاه “پاپرمن” برنده اسکار را ساخت. “بیش از ماه” ممکن است از آن سوی چتر دیزنی تگرگ بگیرد ، اما با این وجود یک اثر قابل شناسایی از شرکت دارد ، از فراوانی کمک های جانبی حیوانات زیبا و آهنگ های بسیار اصیل گرفته تا اکتشاف استراتژیک غم به عنوان مقدمه و موضوع.

تأکید بر غم و اندوه ، در این مورد ، الهام واقعی است. “Over the Moon” آخرین فیلمنامه است که توسط آدری ولز نوشته شده است ، که در سال ۲۰۱۸ بر اثر سرطان درگذشت – فاجعه ای که در صحنه های آغازین فی فی جوان ، پدرش  و مادرش ، که مدتی بعد از ملاقات با او بیمار می شود و می میرد. چهار سال بعد ، فی فی هنوز یاد مادرش را گرامی می دارد ، به ویژه داستان هایش در مورد Chang’e ، که معروف اکسیر جاودانگی را نوشید و به ماه صعود کرد ، جایی که مجبور شد تا ابدیت را برای معشوق فانی خود ، کماندار Houyi ، معاشرت کند.

این افسانه که هر ساله در طول جشنواره اواسط پاییز بازخوانی می شود و از آن یاد می شود ، طنین خاصی برای فی فی دارد ، که پژواک اسطوره ای مادرش را در Chang’e می بیند ، زنی که هرگز نباید فراموش شود و جایگزین شود. ناامیدی Fei Fei به اندازه کافی قابل درک است ، و صحنه های اولیه زندگی خانه او – پر از گرما و رنگ ، خانواده و غذا  – به راحتی بهترین تصویر هستند. وقتی Fei Fei ، دانشجوی برجسته و دارای استعداد خاصی برای علم ، تصمیم به ساخت یک کشتی موشکی می گیرد که او را به ماه می رساند ، اوضاع و احمقانه تر می شود ، بنابراین او می تواند ثابت کند که Chang’e واقعاً وجود دارد.

فی فی بعد از اخترفیزیک قابل انجام خودتان ، چشمک زدن به ژرژ ملیس و مداخله خیرخواهانه چند شیر فضایی بالدار ، خود را در سطح ماه می بیند. و در حقیقت ، Chang’e در واقع وجود دارد ، در اینجا به عنوان یک فوق العاده غواص بزرگ پاپ برجسته و ممتاز ، با لباس مجلسی قرمز و با صدای کامل از “همیلتون” فیلیپا سو تجسم می کند. او مستعد خونریزی و اشکهای خفیف است ، او در قصری با رنگ روشن زندگی می کند که شباهت زیادی به بازی Candyland بازی ندارد ، از قطره قطره آواز و رقص که عرصه کنسرت عظیم را بسته است و کیک های ماهواره ای با صدای جیر جیر پیشنهاد الهه.

شخصیت های دیگری نیز وجود دارد ، یعنی پسر خانم ژونگ ، چین (رابرت جی چیو) ، یک برچسب کاملاً آشفته که وظیفه روایی او سایش دفاع از خواهر آینده اش است. و من هنوز به خرگوشهای چشم گویا ، جرثقیل پر زرق و برق ، ارتش قورباغه های غول پیکر شناور یا سگ سبز تند صحبت  با زبانه ای کش دار و کشدار اشاره نکرده ام. من به جوجه های فضایی ، هولیگان های نظارتی اشاره کردم که تعقیب موتورسیکلت پرسرعت آنها می تواند باعث ایجاد اشتیاق برای یک فیلم “مکس دیوانه” مرغ محور شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *