اعتراض شدید مردم قزاقستان به فیلم بورات ۲

[ad id='39844']

[quote]فیلم بورات ۲ همانند قسمت اولش صدای مردم قزاقستان را درآورده است. در این فیلم یک فرد روستایی به آمریکا می‌رود و در آنجا به صورت تحقیرآمیزی با وی برخورد می‌شود.[/quote]

«بورات: درس‌های فرهنگی از آمریکا برای منفعت ملت پرافتخار قزاقستان»، محصول هجده میلیون دلاریِ سال ۲۰۰۶ سینمای آمریکا‌ تا چندین سال حاشیه‌‌ساز بود؛ فیلمی کمدی که بنا بر‌ فیلمنامه‌ای از یک صهیونیست ساخته شده و «قزاقستان» کشوری که کمتر میان مردم جهان شناخته شده بود، به بد‌ترین شکل ممکن به تصویر کشید؛ تصویری که آنقدر ‌هضم ناشدنی و در مواردی مستهجن بود که بخش‌هایی از آن در اکران فیلم در کشورهای گوناگون سانسور شد.

این فیلم، داستان یک روزنامه‌نگار قزاق به نام ساشا بارون کوهن نقش‌آفرینی بازیگر صهیونیست بریتانیایی است که مأموریت می‌یابد ‌در ‌سفر خود به ایالات متحده آمریکا، شرح زندگی واقعی مردم آمریکا را ثبت کند؛ اما در این میان با توجه به آن که قزاقستان یک کشور به شدت عقب‌مانده نشان داده می‌شود، روزنامه نگار قزاق بسیار عقب‌مانده ظاهر می‌شود و حداقل‌های ممکن نظیر کارکرد توالت فرنگی را نمی‌داند و از این وسیله برای شستن صورتش استفاده می‌کند!

سازندگان فیلم مدعی هستند که نامی از قزاقستان در این فیلم برده نشده است، اما پرچم این کشور در فیلم دیده می‌شود.وزارت خارجه قزاقستان هم اعلام کرده است اعتراض به فیلم بورات ۲ فقط باعث معروف‌تر شدن آن می‌شود.

گروهی از مردم قزاقستان برای اعتراض به این فیلم در مقابل سرکنسولگری آمریکا در شهر آلماتی تجمع کردند و تابوتی که در آن ماکت شخصیت اصلی فیلم حضور داشت را در مقابل سرکنسولگری گرداندند. قزاق‌ها گفته‌اند چند روز دیگر در مقابل سرکنسولگری انگلیس هم تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *