نقد بررسی سری فیلم های رجب ایودیک

[ad id='39844']

[quote] رجب ایودیک یک فیلم کمدی محصول ترکیه‌ است که در سال ۲۰۰۸ ساخته‌ شده است. قرار بود این فیلم یکبار به پرده بیاید ولی با استقبال بی نظیر مردم ترکیه از این فیلم کارگردان و نویسنده این فیلم طنز را واداشت تا به ادامه قسمت های این مجموعه بپردازد.[/quote]

 بازیگر اصلی این سری فیلم‌ها شاهان گوکباکار است که با بازی در این سری از فیلم‌ها توانست بیننده‌های زیادی از سراسر جهان را به خود جلب کند. قرار بود این فیلم یک بار به پرده بیاید ولی بااستقبال مردم ترکیه از این فیلم، کارگردان و نویسنده این فیلم طنز را متقاعد کرد تا به ساخت ادامه قسمت‌های این مجموعه بپردازند. تمامی شش فیلم رجب ایودیک به فارسی دوبله شده‌اند. سری هفتم این مجموعه قرار است در تابستان ۲۰۲۱ به روی پرده های سینما نمایش داده‌ شود، پیش بینی شده قسمت هفتم سریال در شرق اسیا فیلم برداری شود.

در ادامه اکران موفق فیلم رجب ایودیک تا کنون ۶ نسخه از آن ساخته ‌شده‌ است. بازیگر اصلی سری فیلم‌ های رجب ایودیک شاهان گوکباکار است و به جر‌ا‌ٔت می توان گفت یکی از معروف ترین کمدین های ترکیه است. این فیلم توانست بیننده های زیادی را به خودش جلب کند و گام بلندی را در زمینه طنز اول شخص ترکیه بردارد.

شاهان گوکباکار  زاده ۲۲ اکتبر ۱۹۸۰؛ هنرپیشه ی اهل ترکیه است. او بازیگر اصلی سری فیلم های رجب ایودیک  است و در ازمیر به دنیا آمده است.

دوران تحصیل خود در رشته موسیقی و هنرهای بصری را در دانشگاه بیلکنت طی‌کرد. او علاوه بر سری فیلم های رجب ایودیک که بر پایه طنز ساخته شده و تاکنون پنج قسمت از آن بر روی پرده سینما رفته در دو فیلم سینمایی دیگر به اسم های جلال و جرن  و عثمان پازارلاما که هردو ژانر کمدی دارند و نقش اول آن ها را هم بر عهده دارد. همچنین شاهان گوکباکار درسال ۲۰۰۶ در فیلم Gen نیز به ایفای نقش پرداخته است. او متاهل است و در سال  ۲۰۱۶ ساخته سشسشی صاحب یک فرزند پسر شد و فیلم رجب ایودیک ۵ را هم در این سال فیلم برداری کرده است.

 شاهان با ساخت فیلم رجب ایودیک و اجرای نقش رجب در این فیلم توانست به محبوبیت بسیاری در داخل و خارج ترکیه دست یابد. فیلم رجب ایودیک در سال ۲۰۰۸ توانست رکورد بزرگی برجای بگذارد ،این فیلم در بیست روز، در ۲۳۰ سینمای ترکیه به اکران در آمد و توانست بیش از ۳ میلیون نفر را به سینماها بکشاند.

پس از رجب ایودیک ۱ سری فیلم های رجب ایودیک ۲ و ۳ در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و رجب ایودیک ۴ در سال ۲۰۱۴ اکران شدند. پس از آن ها فیلم رجب ایودیک ۵ در سال ۲۰۱۶ اکران شد و رجب ایودیک ۶ نیز در سال ۲۰۱۹ به روی پرده سینما رفت.

داستان سری فیلم های رجب ایودیک

داستان رجب ایودیک یک

داستان فیلم رجب ایودیک یک درباره مردی به نام رجب است که قصد دارد با دختری که از دوران کودکی به آن علاقه مند بوده است، ازدواج کند؛ برای همین نقشه ای می کشد تا او را تحت تاثیر قرار دهد اما مشکلاتی پیش می آید که او را از این مسیر به کلی دور می کند…

داستان رجب ایودیک دو

در قسمت دوم از سری فیلم های رجب ایودیک، این بار رجب تلاش دارد تا با پیدا کردن یک همسر مناسب رای خودش، مادر بزرگ مریضش را خوشحال کند اما مگر ازدواج کردن یه همین راحتی ها است ؟!

داستان رجب ایودیک سه

در قسمت سوم از سری فیلم های رجب ایودیک، پس از آن که مادربزرگ رجب در قسمت قبلی فیلم از دنیا می رود، وی افسردگی شدیدی گرفته است و هر کسی هم که می خواهد او را از این حالت بیرون بیاورد، موفق نمی شود تا اینکه یکی از اقوام دورشان که اکنون دانشجو است، با او همسایه می شود. پس از آن ماجراهایی رخ می دهد که باعث می شود رجب کم کم بهبود یابد…

داستان رجب ایودیک چهار 

در قسمت چهارم از سری فیلم های رجب ایودیک، وی مربی تیم فوتبال بچه های محله شان شده است. آنها در قطعه زمینی که سال ها محل بازی کودکان بسیاری بوده، تمرین می کنند اما وقتی که خبر می رسد همین زمین به یک تاجر فروخته شده، زمین و زمان بر سرشان خراب می شد. حال رجب قصد دارد تا به روش های مختلف، این زمین با ارزش را همچنان حفظ کند…

داستان رجب ایودیک پنج

 رجب ایودیک پس از مرگ دوستش، تصمیم میگیرد تا به آخرین قرارداد کاری دوستش رسیدگی کند. او باید با اتوبوس دوست مرحومش عده ای ورزشکار را برای شرکت در رقابت های بین المللی به خارج از کشور ببرد. ولی ناگهان ورزشکاران با مشکلی روبرو میشوند و رجب تصمیم میگیرد تا به روش خودش این مشکل را برطرف کند…

داستان رجب ایودیک ۶

در رجب ایودیک شش (رجب ۶) این بار رجب (شاهان گوکباکار) پس از ماجراجویی های فراوان خودش را در شهر قونیه پیدا می‌کند و به دل جنگل می رود و ماجراهای جدید و عجیب دیگری برای او پیش می آید. این فیلم در ایران هم دارای طرفداران فراوانی می باشد که به تازگی ریلیز شده است.

تریلر رسمی فیلم کمدی  رجب ایودیک ۷


[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *