همه چیز درباره گروه نژاد پرست پسران مغرور

[ad id='39844']

پراد بویز یا پسران مغرور  یک گروه فاشیستی و نئوفاشیستی راست‌گرای افراطی مردانه است که خشونت سیاسی را ترویج می‌کند. مقر این گروه در ایالات متحده است اما در کشورهای دیگر مانند استرالیا، کانادا و بریتانیا هم فعالیت دارد.

گروه پسران مغرور را سال ۲۰۱۶ «گوین مکیننس»، تحلیلگر سیاسی و از اعضای هیئت تحریریه مجله «وایس» بنیانگذاری شد. اعضای این گروه را مردان افراطی و نژادپرستی تشکیل داده‌اند که اغلب آنها افکار برتری‌نژادی و سفیدبرترپندارانه دارند. این گروه در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی اخیر در آمریکا رودرروی انبوه معترضان به بی‌عدالتی ساختاری و نژادپرستی قرار داشتند و با معترضان حاضر در خیابان درگیر می‌شدند. این روزها در آمریکا، پسران مغرور را با تجمعات مسلحانه و بدون ماسک می‌شناسند. 

نژادپرستانِ سفیدبرترپندار سابقه طولانی در کشتار وآشوب داخلی در آمریکا دارند؛ یکی از نقاط اوج خشونت‌ها و قطبی‌شدن جامعه آمریکا، پس از لغو قوانین نژادپرستانه در دهه ۱۹۶۰ بود که باعث شد راست‌گرایان افراطی بتوانند رهبران و فعلان مدنی همانند «مالکوم ایکس و مارتین لوترکینگ» ترور کنند. از مهمترین اهداف این گروه‌های افراطی، حذف اقلیت‌ها و تلاش برای  پاکسازی نژادی در آمریکاست.

با شعله‌ور شدن آتش اختلافات سیاسی و پدیدار شدن دوباره شکاف‌های اجتماعی در آمریکا، خطر فعالیت راستگرایان افراطی و نژادپرستان در این کشور هر روز بیشتر می‌شود. هفته گذشته پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)  از خنثی‌سازی طرح ربودن فرماندار دموکراتِ ایالت میشیگان به دست شبکه راست‌گرایان افراطی خبر داد.

میشیگان یکی از ایالت‌های صحنه نبرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست و در ماه‌های اخیر، دونالد ترامپ، حملات لفظی تندی را علیه «گریچن ویتمر»، فرماندار دموکرات انجام داده بود. گزارش‌های اولیه اف‌بی‌آی نشان می‌دهد افراد بازداشت‌شده از طرفداران ترامپ بود‌ه‌اند. به همین دلیل ویتمر در واکنش به خبر خنثی‌سازی طرح ربودن خود، ترامپ را به دلیل دامن زدن به افراط‌گرایی سیاسی، در این طرح همدست دانست.

دونالد ترامپ ماه‌ها بود که از عملکرد فرماندار ایالت میشیگان انتقاد می‌کرد. او در پاسخ به اتهام فرماندار میشیگان با تکرار انتقادهای همیشگی خود از ویتمر در پیامی توییتری نوشت: به جای اینکه تشکر کند، مرا به نژادپرستی متهم کرده. من هیچ خشونت افراطی را تحمل نمی‌کنم. مدافع همه آمریکایی‌ها هستم.

ادستان میشیگان شبه‌نظامیان بازداشت‌شده که قصد ربودن فرماندار میشیگان را داشتند همچنین متهم هستند که برای شروع جنگ داخلی در آمریکا برنامه داشتند.

فرماندار میشیگان، اقدامات ترامپ را در راستای تقویت گروه‌های افراطی می‌داند و به گفته او، ترامپ به گروه‌های تروریستی داخلی در آمریکا مشروعیت بخشیده است. ویتمر خودداری ترامپ از محکوم کردن راست‌گرایان افراطی در جریان نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را شاهدی بر این مدعای خود دانست.

دونالد ترامپ در نخستین مناظره با «جو بایدن»، رقیب دموکراتش، در پاسخ به این سوال مجری که آیا حاضر هستید همین جا و امشب گروه‌های شبه نظامی معتقد به برتری نژاد سفید را محکوم کنید، خطاب به یکی از گرو‌های افراطی تنها به این تک‌جمله اکتفا کرد: پسران مغرور عقب بکشید و منتظر باشید!

این موضع دوپهلوی ترامپ درباره افراط گرایان، با انتقاد بسیاری از رسانه‌ها و نخبگان آمریکایی روبرو شد و این سوال را در اذهان بوجود آورد که مفهوم این صحبت ترامپ چه می‌تواند باشد و منظور او از «منتظر باشید» دقیقا چیست؟ با این حال واکنش «پسران مغرور Proud Boys» در فضای مجازی آمریکا به نحوی بود که گویا رمز عملیات را از فرمانده خود دریافت کرده اند و راهبرد آن‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ مشخص شده است. آنها حتی این جمله ترامپ «پسران مغرور عقب بکشید و منتظر باشید» را روی پرچم نمادین خود هک کردند.

نژادپرستانِ سفیدبرترپندار سابقه طولانی در کشتار وآشوب داخلی در آمریکا دارند؛ یکی از نقاط اوج خشونت‌ها و قطبی‌شدن جامعه آمریکا، پس از لغو قوانین نژادپرستانه در دهه ۱۹۶۰ بود که باعث شد راست‌گرایان افراطی بتوانند رهبران و فعلان مدنی همانند «مالکوم ایکس و مارتین لوترکینگ» ترور کنند. از مهمترین اهداف این گروه‌های افراطی، حذف اقلیت‌ها و تلاش برای  پاکسازی نژادی در آمریکاست.

 

تمرکز ترامپ در ضدیت با خارجی‌ها، مهاجران و برخی از اقلیت‌ها موجب شد تا گروه‌های نژادپرست با اطمینان از حمایت عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، حملات خود علیه اقلیت‌ها را به شکل آشکارتری از سر بگیرند. به گفته کارشناسان، برخورد‌های نژادی نیرو‌های پلیس با شهروندان سیاه پوست و ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، زمینه را برای احیای دوباره فعالیت نژادپرستان در آمریکا فراهم کرده است. بنابر اعلام اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، حدود  ۳۰۰ گروه شبه نظامی افراطی در این کشور وجود دارد که  شمار نیروهای نظامی و آموزش دیده آنها حدود پانزده تا بیست هزار نفر برآورد شده است.

در جریان اعتراضات مردمیِ ضد نژادپرستی ساختاری در آمریکا، گروه‌های نژادپرستِ افراطی به خصوص گروه پسران مغرور در مقابل مردم آمریکا قرار داشتند و حتی چندین  معترض را به قتل رساندند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *