متلک ریحانه پارسا به امین تارخ

[ad id='39844']

[quote]پارسا بازیگر سریال پدر صداوسیما که این روزها در کلیپ شادمهر ظاهر شده، خطاب به تارخ نوشته: «برای امین تارخ؛[/quote]

.
.
.

دشمن بزرگ نشانه موفقیت است،البته،بزرگی که تهی از خشم باشد و زبانش به قضاوت بی بازنگرى باز نگردد.
سال هاست شما درس نمایش میدهید.
سه رکن اصلی نمایش تا آنجا که سواد من کم تجربه یارى مى کند، این سه هستند:
۱٫ نوع دوستى
۲٫ عدالت ‌خواهى
۳٫ فضیلت جویى

من تمام قد به احترام سالها بازیگری شما پشت دوربین
و پشت صحنه های تیٔاتر می ایستم.
ولى به یاد مى آورم سکوت شما را در تبعید بهرام بیضایی و از ژرفاى وجودم احوالات فریماه فرجامی را فریاد میزنم.
بازیگر تا مادامی که برای مردم باشد،صدای مردم باشد،
رقصنده ی پرده به پرده ى “بهشت گمشده” است، ولى واى از آن روز که «دشمن مردم» خوانده شود و فرار را بر قرار ترجیح دهد.
«من متاسفم که شما من را میشناسید»، اگر زمان به عقب برگردد،حتی تصویری از خودم را در خیالتان مرور نمى شدم، چه رسد که با اندازه ى گیسوان-ام دغدغه شما شوم و باشم صورتِ مسیٔله ى شما برای بحث و مصاحبه تان.
وجدان مرده بیدار نمی شود،صد افسوس که هنوز بسیارانی دختر و پسر سر کلاس شما اتود بازیگری می دهند،شما را از دور هم به تماشا نشستن بس است برای آموختن یک عمر بازیگری.
سکوت های شما در طول این سالیان در برابر ناگواری ها ی روا داشته شده بر مردم،لایق اسکار است، تریبونی که همسو با قدرت حرف می زند و‌هیچ زبان مخالفی را بر نمی تابد.
ممنون از وقت گران بهایتان که به قضاوت و تهمت به دختر پر تقصیری که همسن نوه شما است اختصاص یافت.اما پهلوانى در این زمین هنوز آیین زنان و مردان بیشماری ست که قضاوت را شایسته‌ی خداوندگار گیتی می دانند و شادمانی و سخاوت را دهش-اند.
و آنک شما؛
بى شک حق شماست (( نوری)) یه ، این زمانه زبان شرف بگشاید و بیداد شما را به دادگاه بخواند.
لات کوچه خلوت نباش دلیر ، زنانگی روح پیر من از تاکسی خالی نمی ترسد .»

تارخ پیش از این گفته بود: «البته این مسأله در مورد همه ی افرادی که وارد این حرفه می شوند صدق نمی کند اما در مورد برخی اینگونه است. به نظرم علت آن بی ریشگی شخصیتی است… یک خانمی هست اسمش را گذاشته بازیگر ولی از صبح تا شب فقط دنبال این است که چطور فالوئرهایش را زیاد کند. گاهی مویش را کوتاه می کند گاهی مویش را بلند می کند. گاهی ازدواج می کند گاهی طلاق می گیرد. من فکر می کنم مردم متوجه هستند و دوغ را از دوشاب تشخیص می دهند. هیچ چیزی از چشم مردم پنهان نمی ماند. همه می فهمند که چه کسی دارد با اصالت کار می کند و چه کسی آمده تا یک شهرت کاذب برای خود دست و پا کند و از طریق آن درآمدزایی کند.»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *