سیل وحشتناک در بوشهر

[ad id='39844']

[quote]مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: راه ارتباطی برازجان- گناوه در محدوده روستای بویری بخش شبانکاره در مسیر رفت و برگشت به دلیل آبگرفتی و سیلاب مسدود شد.[/quote]

 

جهانگیر دهقانی افزود: هم اکنون ملسیر گناوه – بوشهر به عنوان جایگزین این محور در نظر گرفته شده‌است و عوامل راهداری و امدادی نیز در جاده برازجان- گناوه حضور دارند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین در پی بارندگی‌های شنبه شب و طغیان رودخانه‌های فصلی، به دلیل آبگرفتگی آب نما چهار جاده روستایی شهرستان دیلم تا اطلاع ثانوی مسدود است.

دهقانی عنوان کرد: هم اکنون سیلاب باعث آبگرفتگی راه‌های روستاهای چاه تلخ، مال شهاب، خواجه گیر، بیدو، کُنار خاطر و شیخ زنگی، بنه احمد شده‌است.

وی یادآور شد: این آبگرفتگی به صورت موقت است و با فرونشستن آب راه‌های روستایی باز می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: همچنین راه‌های ورودی استان بوشهر به سمت خوزستان شامل محور دیلم – هندیجان و دیلم – بهبهان نیز به دلیل آبگرفتگی بسته‌است.

سیلاب در گناوه

وی ادامه داد: مابقی محورهای ارتباطی استان بوشهر باز و رفت و آمد انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: همچنین در زمان حاضر باد شدید منجر به قطعی برق گناوه شده‌است که با تلاش نیروهای برق این شهرستان مشکل بخش زیادی را برطرف و تنها بخش کمی از آن هنوز قطع است.

وی بیان کرد: همچنین قسمتی از شبانکاره و وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان نیز به علت طغیان رودخانه‌های بالادست دچار آبگرفتگی معابر و برخی از خانه‌ها شده‌است که اکیپ‌های امدادی در حال امدادرسانی هستند.

دهقانی اعلام کرد: میزان بارش استان بوشهر از روز جمعه تا ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه در جزیره خارگ ۹۶.۷ و در شهرستان‌های گناوه ۸۵.۱، دیلم ۵۰.۶، برازجان ۱۶.۷، جم ۹.۴، دیر ۷.۱ و در ایستگاه بهرگان ۳۰ میلی‌متر ثبت شده‌است.

وی افزود: این میزان در ایستگاه‌های فرودگاهی و دریایی بوشهر به ترتیب ۸ و ۷.۹ میلی متر گزارش شده‌است.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت شنبه تا اوایل روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در این استان شدت می‌گیرد و در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر و سیل هشدار سطح نارنجی (آمادگی) اعلام شده‌است.

راه‌های ارتباطی استان‌های بوشهر و خوزستان مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در پی بارندگی‌های شنبه شب و طغیان رودخانه‌های فصلی، راه‌های ارتباطی استان‌های بوشهر و خوزستان تا اطلاع ثانوی بسته است.

سید حمید رضا علم روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هم اکنون سیلاب باعث آبگرفتگی مسیرهای دیلم – بهبهان و دیلم – هندیجان شده‌است و عوامل راهداری و امدادی در محل ورودی و خروجی این مسیرها حضور دارند.

وی افزود: در صورت قطع بارندگی و فروکش کردن سیلاب عملیات بازگشایی راه‌ها آغاز خواهد شد.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت شنبه تا اوایل روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در این استان شدت می‌گیرد و در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر و سیل هشدار سطح نارنجی (آمادگی) اعلام شده‌است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *