نقد بررسی سریال قورباغه با کارگردانی هومن سیدی

[ad id='39844']

[quote]قورباغه مجموعهٔ نمایشی به نویسندگی، تدوین و کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده، است. این مجموعه نخستین سریال ساخته شده توسط هومن سیدی است که قرار بود نخستین قسمت آن در ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ه‍.ش منتشر شود اما با دستور قضایی پخش این سریال متوقف شد. سرانجام قسمت اول این مجموعه در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۹ منتشر شد[/quote]

داستان سریال

سه سارق به نام فرید جواد  و رامین دست به سرقت از یک فرد پولدار به نام نوری می‌زنند اما نوری دست این سه نفر را می‌خواند و آن‌ها را آلوده به سم قورباغه می‌کند و به اسارت خود درمی‌آورد. این سه نفر وارد یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر می‌شوند و …

سریال قورباغه بعد از حواشی متعدد پخش شد و اولین قسمت آن نویدبخش یک سریال جنایی – هیجان انگیز ناب ایرانی را می‌دهد؛ سریالی با فضایی به شدت تاریک و خشن که در همین قسمت اول چنان رودستی به مخاطبین خود می‌زند که تمامی تماشاگران را به بهت فرو می‌برد.

سینمای هومن سیدی طی سالها خودش را نشان داده و ثابت کرده که با تفکری جهانی فیلم می‌سازد و هرچند دست و بالش به خاطر یک سری محدودیت‌ها در سینمای ایران بسته است اما نهایت تلاش خود را می‌کند تا به این استانداردها تا حد زیادی نزدیک شود.

«قورباغه» مجموعه‌ای است که با پروداکشن بسیار ویژه تولید شده و مانند سایر کار‌های هومن سیدی، دنیای جدیدی را پیش چشم مخاطب ترسیم می‌کند. نقش آفرینی فوق العاده پررنگ نوید محمد زاده در این سریال با توجه به پتانسیل بالای این بازیگر، لذت تماشای این سریال را دوچندان کرده است.

سریال قورباغه فیلمی با حال و هوای افیونی و گنگ و گیچ کننده است که سابق بر این هم در کارهای سیدی مشاهده کرده بودیم.

قسمت اول قورباغه نشان داد که با یک فیلم با تمام مشخصات فیلم های هومن سیدی روبرو هستیم. اکباتان لوکیشن مورد علاقه سیدی که در کارهای قبلی اش هم از آن استفاده کرده بود و فضای افیون زده و چِتی که تماشاگر نمی داند آنچه می بیند بیرونی و پیش چشم کارکترها است یا نه درون ذهن بیمار و مواد زده آنها.

تریلر رسمی سریال قورباغه

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *