همه چیز درباره شخصیت کمیک بوکی هانترس(هلنا وین) دختر بتمن

[ad id='39844']

هانترس  با نام اصلی هلنا وین، یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. این شخصیت توسط پل لویتس، جو استتون، و باب لیتون خلق شده‌است؛ 

 

برای اولین بار و به‌طور همزمان در شمارهٔ ۱۷ از سری کمیک های سوپراستارهای دی‌سی و شمارهٔ ۶۹ از مجموعه کمیک‌های آل استار حضور پیدا کرد. هلنا وین دختر بتمن زمین-۲ و زن گربه‌ای در جهان موازی و دنیای متناوب ایجاد شده در دهه ۱۹۶۰ (میلادی) است. او یکی از چندین شخصیت دنیای دی‌سی به‌شمار می‌رود که عنوان هانترس را به یدک می‌کشد. هدف او در هویت هانترس بدام انداختن قاتل مادرش بود. هلنا همچنین در نقش شخصیت رابین در زمین-۲ نیز ظاهر شده‌است

سری Batman/Catwoman تام کینگ  و کلی من یک رشته داستان معمایی و اسرارآمیز را آغاز کرده است. در شماره ۱ این کمیک شاهد چند خط زمانی مختلف بودیم. در زمان حال، بتمن و کتوومن  به دنبال یافتن پسر مفقود آندریا بومان هستند در حالی که سلینا کایل سال‌خورده در آینده به دوستی قدیمی سر می‌زند. همچنین در شماره اول Batman/Catwoman دیدیم که فانتاسم بازگشته است.

 

سخت است که با مطالعه یک شماره از Batman/Catwoman بگوییم که این خطوط داستانی چگونه با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند اما یک چیز را با اطمینان می‌توان گفت که حداقل یک شخصیت از آینده زندگی بروس وین و سلینا کایل که از شخصیت‌های قدیمی دی‌سی است نقش مهمی را در این داستان ایفا می‌کند. کینگ و من در توییر از هلنا وین پرده برداری کردند. هلنا وین اولین بار در شماره ۲ کمیک Batman Annual در سال ۲۰۱۷ به طور کوتاهی مورد استفاده قرار گرفت که در آن سری، شنل و نقاب به تن داشت.

کاور شماره ۴ کمیک Batman/Catwoman هلنا وین را در لباس کامل خفاشی به نمایش می‌کشد؛ به همراه یک نقاب که شبیه به اولین حضورهای شوالیه تاریکی در Detective Comics است. این لباس خفاشی با داشتن پدهای شانه برجسته و قطعه محافظتی روی سینه که نماد خفاش براق را در خود جای داده، ظاهر جذابی را به تصویر گذاشته.

طرفدارانی که داستان کمیک‌های بتمن را بعد از ترک اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو در سال ۲۰۱۶ و روی کار آمدن تام کینگ دنباله کرده باشند می‌دانند که تبدیل هلنا وین به شوالیه‌ای شنل‌پوش قابل انتظار بود. در حالی که این نسخه جدید در همان Batman Annual به عنوان یک فرد بالغ که به مادرش بعد از مرگ بروس در دنیای آینده کمک می‌کند معرفی شد ولی کمیک Catwoman: 80th Anniversary 100 Page Super Spectacular همه چیز را به اولین نشانه‌ها از وجود هلنا وین برد؛ در لحظه‌ای که سلینا کایل متوجه می‌شود از بروس باردار است.

آخرین صفحه این کمیک نیز ادامه دهنده داستانی بود که در شماره ۲ کمیک Batman Annual رها شد. در این جا می‌بینیم که هلنا بعد از مرگ بروس به همراه سلینا در زمین‌های متعلق به خاندان وین در حال قدم زدن هستند.

شماره ۲ کمیک Batman Annual همچنین زمینه‌ساز معرفی هلنا وین به عنوان بتوومن (Batwoman) آینده دی‌سی بود؛ عنوانی که احتمالاً او در سری Batman/Catwoman خواهد داشت. در Batman Annual، هلنا لباس کیت کین را به تن داشت اما به نظر از آن موقع تا به حال توانسته لباسی جدید برای خودش دست و پا کند.

با وجود حضور کوتاه هلنا وین در آثار تام کینگ اما این شخصیت سابقه‌ای طولانی در دنیای کمیک‌های دی‌سی دارد. هلنا وین در سال ۱۹۷۷ توسط پاول لویتز ، جو استاتون جو اورلاندو (Joe Orlando) و باب لیتون خلق شد و اولین بار در شماره ۱۷ کمیک DC Super Stars و شماره ۶۹ کمیک All Star Comics به عنوان دختر بروس و سلینا از زمین دو مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از این حضور بود که به او اسم مستعار هانترس  و یک اوریجین مجزا داده شد و به گروه Justice Society of America پیوست. هانترس جنبه‌هایی از هر دو شخصیت بتمن و کتوومن را در خود جای داده بود.

البته باید در نظر داشت که در دوران طلایی کمیک‌ها یک شخصیت دیگر با عنوان هانترس وجود داشت که در واقع ویلنی با نام واقعی پاولا بروکز بود و ارتباطی با هلنا وین نداشت.

در ماجراهای اولیه هانترس، او با Justice Society of America و یک گروه دیگر از ابرقهرمانان با نام Infinity Inc همراه شده بود. در Infinity Inc با پاور گرل، نسخه زمین دوم سوپرگرل، دوست شد.

هانترس در سال ۱۹۷۸ به زمین یک  در شماره‌های ۱۷ تا ۲۰ کمیک Batman Family منتقل شد و در کنار شخصیت‌هایی مثل بتمن، رابین، بتگرل و بتوومن فعالیت کرد. با ملاقات یک نسخه دیگر از پدرش در این زمین، هلنا به قدری تحت تأثیر قرار گرفت که بتمن زمین یک را با نام «عمو بروس» صدا می‌کرد.

اکثر ماجراجویی‌های انفرادی هلنا در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی به عنوان داستان‌های بکاپ در کمیک‌های Wonder Woman اتفاق افتاد تا این که در رویداد Crisis on Infinite Earths سال ۱۹۸۶ هانترس کشته شد و کل زمین دوم نیز از بین رفت.

اما هلنا با داستان اوریجین جدیدی در سری The Huntress سال ۱۹۸۹ توسط جوی کاوالیری  و جو استاتون دوباره به دنیای کمیک‌ها بازگشت. این بار هلنا برتینلی هویت هانترس را به خود گرفته بود؛ دختر یک خانواده قدرتمند مافیایی که سعی در گرفتن انتقام مرگ والدینش را داشت. البته همین داستان نیز در طول این سال‌ها چندین بار دچار تغییرات شده است.

هلنا وین در سال ۲۰۰۶ در سری‌های Infinite Crisis و ۵۲ دوباره وارد دنیاهای موازی دی‌سی شد. او بار دیگر عضو جاستیس سوسایتی بود. اما در همین سال یک نسخه دیگر از هلنا نیز خلق شد: هلنا کایل ؛ دختر تازه متولد شده سلینا در دنیای اصلی دی‌سی. هلنای کوچک که در آن دوران در کمیک‌های کتوومن استفاده شده بود، در نهایت توسط سلینا با ترس از این که زندگی‌اش به عنوان یک دزد و ویجلنتی ممکن است دخترش را به خطر بیندازد، برای سرپرستی به فرد دیگری داده شد.

بعد از وقایع Flashpoint، هلنا وین در خطوط داستانی مربوط به زمین ۲ مورد استفاده قرار می‌گرفت اما هیچ وقت حضور پررنگی مثل Batman/Catwoman نداشته است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *