شایع ترین دلایل زود انزالی در مردان

[ad id='39844']

ز[quote]ود انزالی یا انزال سریع (Premature Ejaculation) شایعترین اختلال عملکرد جنسی در مردان است. حالتی است که فرد نمی‌تواند حالت تحریک خود را به مدت زمان بلند حفظ کند و توانایی کنترل خروج منی از آلت تناسلی خود را ندارد. به زبان ساده‌تر، زودانزالی(PE) زمانی است که انزال زودتر از زمانی اتفاق می افتد که یک مردیا همسرش در طول رابطه جنسی دوست دارد.[/quote]

دلایل زودانزالی

زود انزالی یا انزال زودرس یکی از انواع کژکاری‌های جنسی می‌باشد که در آن فرد قبل از آن‌که شریک جنسی‌اش ارضا شود به انزال می‌رسد؛ این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما آنچه که ناراحت کننده است پیامد‌های زودانزالی از جمله تأثیر منفی بر روابط بین زوجین و کاهش اعتماد به نفس است.

روابط جنسی بخش مهمی از زندگی زوجین را شامل می‌شود که نارضایتی در آن به روابط عاطفی نیز آسیب می‌زند. درمان زودانزالی و چگونگی برقراری رابطه جنسی مؤثر و لذت بخش نیاز به آموزش و آگاهی زیاد دارد. از جمله مهمترین دلایل زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱. فاکتور ژنتیکی

در بعضی افراد به صورت ژنتیکی کمبود سروتونین یا نقص برخی گیرنده‌های سلولی عامل این مشکل است.

۲. اضطراب و استرس

فشار‌های روانی مختلفی که در فرد تنش و اضطراب به وجود می‌آورند می‌توانند منجر به تاخیر یا تعجیل در انزال شوند؛ بطور مثال درگیری‌های بین زوجین، ارگاسم نامناسب یا به ارگاسم نرسیدن شریک جنسی در روابط قبلی، نامناسب بودن زمان و مکان آمیزش همگی می‌توانند ایجاد تنش کنند و این تنش می‌تواند منجر به زودانزالی یا حتی دیر انزالی شوند.

۳. تغییرات هورمونی

اشکال در سیستم هورمونی یا عصبی یکی از عوامل پزشکی تأثیرگذار بروی کیفیت رابطه جنسی است، بالا و یا پایین بودن هورمون‌های جنسی می‌تواند بر روی میزان تحریک پذیری و کیفیت رابطه جنسی اثرگذار باشد. هورمون‌های تیروئید روی زود انزالی تأثیر گذار هستند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *