شکست سنگین سایبرپانک ۲۰۷۷ در استیم

[ad id='39844']

[quote]مطابق آمارهای پلتفرم استیم به‌نظر می‌رسد که بازی Cyberpunk 2077 نسبت به زمان عرضه‌ی خود تعداد قابل توجهی از گیمرهای کامپیوترهای شخصی را از دست داده است.[/quote]

اکنون تعداد افرادی که در فروشگاه دیجیتالی استیم یعنی بزرگ‌ترین بازار بازی‌ها روی پلتفرم PC مشغول تجربه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ هستند، تنها ۲۱ درصد تعداد بازیکنان بازی در زمان عرضه است. این یعنی بازی Cyberpunk 2077 با افت ۷۹ درصدی در تعداد بازیکنان در استیم مواجه شد که واقعا عظیم به نظر می‌آید. ناامیدکننده بودن این آمار را هم زمانی بهتر می‌فهمیم که بدانیم سرعت از دست دادن بازیکن بازی Cyberpunk 2077 سه برابر سرعت از دست بازیکن بازی The Witcher 3: Wild Hunt شده است. سایبرپانک ۲۰۷۷ که در روز عرضه به بیشتر از یک میلیون بازیکن همزمان رسیده بود، حالا حدودا ۲۲۵ هزار بازیکن همزمان دارد.

بازی‌های تک‌نفره طبیعتا از لحاظ سرعت افت تعداد بازیکن نباید با بازی‌های آنلاین مقایسه شوند. ولی مقایسه‌ی این آمار برای سایبرپانک ۲۰۷۷ با برخی از بازی‌های تک‌نفره‌ی جهان‌باز دیگر و مخصوصا بازی بزرگ قبلی استودیو سی‌دی پراجکت رد نشان می‌دهد که چرا افت ۷۹ درصدی تعداد گیمرهای همزمان آن در استیم خبرساز شده است.

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 پس از عرضه‌ی آن در شرایطی بد و غیرمنتظره با واکنش‌های تند، شکایت‌ها و حتی تصمیم سونی برای حذف اثر از فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن مواجه شدند. اما شرکت سی‌دی پراجکت می‌گوید که نه‌تنها در دادگاه با تمام قوا از خود دفاع خواهد کرد، بلکه بازی روی همه‌ی پلتفرم‌ها با انتشار آپدیت‌های بعدی بهتر می‌شود. البته باید صبر کرد و دید که مثلا نسخه‌ی پلی استیشن ۴ بازی چه زمانی به استانداردهای حداقلی مدنظر سونی می‌رسد و به فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن بازمی‌گردد. سازندگان فعلا قول انتشار دو آپدیت بزرگ در ماه‌های اول و دوم سال جاری میلادی را داده‌اند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *