اولین پوستر رسمی فیلم لایو اکشن Mortal Kombat

[ad id='39844']

[quote]اولین پوستر رسمی ریبوت فیلم Mortal Kombat، همراه با تاریخ انتشار و نسخه‌ی طلایی لوگوی فیلم منتشر شد. [/quote]

پس از چندین و چند سال کش و قوس، بالاخره شرکت برادران وارنر تایید کردند که تاریخ اکران ریبوت Mortal Kombat در سال ۲۰۲۱ میلادی خواهد بود.

چند سالی می‌شود که صحبت‌هایی مبنی بر ریبوت فیلم Mortal Kombat مطرح شده است اما طی چند ماه پیش بود که ساخت این فیلم به صورت رسمی تایید شد. این فیلم به صورت لایو اکشن خواهد بود و جیمز وان (James Wan) تهیه کنندگی این فیلم را به عهده خواهد داشت. بیشتر از هر فیلم دیگری، فیلم Aquaman باعث شد تا جیمز وان بین علاقه مندان به عرصه فیلم و سینما شناخته شود و حالا یکی از اصلی‌ترین دلایلِ امیدواری به موفقیت فیلم Mortal Kombat، حضور همین تهیه کننده ۴۲ ساله‌ی مالزیایی است.

پوستر جدیدی برای ریبوت فیلم Mortal Kombat منتشر شد. این پوستر دارای عنوان جدید این فیلم و همچنین یک نسخه‌ی طلایی از لوگوی کلاسیک Mortal Kombat است. تاد گارنر (Todd Garner)، تهیه کننده‌ی این فیلم، سال گذشته وقتی این اثر به تأخیر افتاد در توییتر اعلام کرد که تریلر این فیلم در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

فیلم Mortal Kombat به‌عنوان یک ریبوت برای سری فیلم‌های این مجموعه ساخته شده است. این سری بر اساس یک فرنچایز بازی ویدئویی بسیار معروف به همین نام ساخته می‌شود. پل اندرسون پیش از این سری Mortal Kombat را با فیلم Mortal Kombat 1995 و دنباله‌ی آن، Mortal Kombat: Annihilation اقتباس کرده بود. گرگ روسو، نویسنده‌ی فیلم‌نامه گفته است که فیلم جدید بیشتر به داستان‌های سری بازی‌ها نزدیک است.

این فیلم به کارگردانی سیمون مک کوید، تهیه‌کنندگی جیمز وان و با حضور بازیگرانی هم‌چون لودی لین، چین هان، جسیکا مک نامی، هیرویوکی سانادا، جو تسلیم، مکاد بروکس، جاش لاوسون، استرالیگر سیسی الیسا کادول و تادانوبو آسانو، در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در سینماها و سرویس اچ‌بی‌او مکس منتشر خواهد شد.

با این که مورتال کامبت به عنوان یک بازی ویدیویی، موفقیت‌های زیادی کسب کرد، دو فیلم لایو-اکشنی که از آن اقتباس شد نتوانست دستاورد مشابهی بر پرده سینما به همراه بیاورد. مورتال کامبت در شکل یک بازی مبارزه‌ای آرکید (دستگاه‌های بازی که معمولا در مکان‌های عمومی پیدا می‌شوند) شروع شد و در طول تقریبا سی سال یک افسانه عامیانه ساخت که حول مبارزات تن به تن خشن می‌چرخد. طیف گسترده‌ای از افراد، از جمله شخصیت‌های شناخته شده مورتال کامبت چون Scorpion ،Raiden وSub-Zero  در این مبارزات شرکت می‌کنند.

از سال ۱۹۹۲ که دنیای مورتال کامبت شناخته شد، شخصیت‌های متفاوت و سبک بازی خشنش به سرعت محبوبیت زیادی کسب کرد و باعث شد بحثی گسترده پیرامون ذات خونین مبارزات حریفان در بگیرد. با توجه به سرعت بالای همه‌گیری بازی، ساخته شدن اقتباس لایو-اکشن آن چیزی دور از انتظار نبود. فیلم Mortal Kombat در سال ۱۹۹۵ و دنباله آن یعنی Mortal Kombat: Annihilation در سال ۱۹۹۷ اکران شد. فیلم اول به لطف فروش ۱۲۲ میلیون دلاری‌اش در جهان، در گیشه عملکردی موفق داشت اما Annihilation با فروش جهانی ۵۱ میلیون دلار، عملکرد ضعیف‌تری داشت.

اما فروش گیشه‌ای Annihilation تنها وجه بدعملکردِ لایو اکشن نبود. علی‌رغم این که فیلمِ سال ۱۹۹۵ باعث به وجود آمدن یک کالت سینمایی شد، دلایل زیادی برای داشتن دیدی منفی به هر دو فیلم وجود دارد. هر دو فیلم برچسب نامناسب بودن برای مخاطبان زیر ۱۳ سال را داشتند. خود این مسئله تا دهه‌ها برای طرفداران به شکل مسئله‌ای دردناک باقی چرا که خشونت شدید مورتال کامبت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین عناصر بازی شده بود اما این خشونت را در فیلم حذف یا ملایم کردند.

برای ساخت فیلم از روی مورتال کامبت، آن هم دو تا، تلاش شد که خشونت فیلم تا حد ممکن (مناسب برای ۱۳ ساله‌ها) پایین بیاید و خب این کار مثل این است که کسی بخواهد فیلم‌های Deadpool (قهرمان بامزه، خشن و بی ادب مارول) را مناسب برای کودکان بسازد؛ نمی‌شود محتوای منبع اصلی را سانسور کرد و همزمان آن را به گونه‌ای انتقال داد که روح اثر حفظ شود، امکان پذیر نیست.

برای شروع، فیلم‌های مورتال کامبت با بودجه پایین ساخته شدند، مثلا بودجه فیلم اول فقط هجده میلیون دلاربود. این مسئله باعث شد فیلم‌ها نتوانند ویژگی‌های تصویری باشکوه بازی‌ها را به تصویر بکشند. لباس‌های عجیب غریب اما محبوب و همچنین محیط‌های پس‌زمینه پرجزئیات هم به خاطر بودجه پایین به سرنوشت مشابهی دچار شدند. بدین ترتیب، هردو فیلم مورتال کامبت با خصیصه‌ها و امکانات تصویری که عموم فیلم‌های اکشن دهه نود با آن‌ها ساخته می‌شدند، به تصویر کشیده شد و ویژگی‌های بصری خود بازی کمتر در فیلم به چشم می‌خورد. فیلم‌ها بیشتر شبیه یک تئاتر خیابانی از آب در آمده‌اند که طراحی صحنه و لباس در آن بسیار تصنعی بود.

اما تنها مشکل فیلم‌های مورتال کامبت عدم توانایی سازندگان در ساخت جلوه‌های ویژه درخور برای فیلم نبود. بنا به اظهارات خود سازندگان، هر دو فیلم کمبودهایی داشتند. مخصوصا از لحاظ فیلم‌نامه، چرا که شخصیت پردازی‌ها و دیالوگ‌ها هم برای طرفداران قدیمی و هم برای مخاطبان جدید، خنده‌دار بود و مشخص بود که وقتی روی نگارش آنها گذاشته نشده است؛ به خصوص فیلم‌نامه Annihilation با داشتن دیالوگ‌هایی احمقانه و افتضاح که شبیه یک کارتون بود تا فیلم سینمایی و این اثر همانند جلوه‌های ویژه‌اش بسیار ضعیف و عقب‌تر از زمانه خود بود. این دو فیلم مورتال کامبت چه به دیدِ اقتباس از یک بازی ویدیویی و چه به دید یک فیلم اکشن فیلم‌های بسیار بدی بودند.

بعد از آن هم چندباری برای احیای مورتال کمبات در قالب یک فیلم لایواکشن تلاش شد و سریال‌های تلویزیونی و اینترنتی از روی این بازی ساخته شد که همه آنها نتوانستند راهی از پیش ببرند و کماکان مشکلاتی که دو نسخه اول داشتند را با خود یدک می‌کشیدند. سریال انیمیشنی کمبات در طول این سالها بهترین اثر تصویری بوده که طرفداران به چشم دیده‌اند، هرچند آن هم چیز دندانگیری نیست ولی بهتر از این آثار سینمایی پیش پا افتاده است. این سریال انیمیشنی در قالب ۲۶ سمت پخش شد و توانست قهرمانان بازی را (البته باز هم بدون خشونت جاری در بازی‌ها) گرد هم بیاورد و تقریبا تمامی کاراکترها را در خود جای دهد.

هرچند، طرفداران مورتال کامبت هنوز به ساخته شدن یک فیلم لایو اکشن مناسب امیدوارند. برنامه‌هایی برای ساخت یک اقتباس از این بازی در سال ۲۰۲۱ کلید خورده، اقتباسی که وفاداری بیشتری به منبع اصلی‌اش خواهد داشت. احتمالا فیلم با داشتن رده سنی بزرگسال، بتواند به اقتباسی شایسته و درخور از این بازی محبوب تبدیل شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *