نقد بررسی بازی بزن بهادر : میدان نبرد

[ad id='39844']
[quote]بزن بهادر – میدان نبرد، یک بازی استراتژی نوبتی آنلاین و محصول استودیوی تتراپازل است. در این بازی که می‌توان آن را تلفیقی از چند نوع بازی دیگر دانست، نبردهای کوچه خیابانی را با اشرار محل تجربه می‌کنید. [/quote]

 

داستان از این قرار است که فری گولاخ توسط بچه‌های محل از مخفیگاه دار و دسته اسی کفتر آزاد شده تا با کمک هم حساب اراذل و اوباش محل را برسند. البته یک قصه عشقی طنازانه هم چاشنی این ماجرا شده تا بزن بهادر بدون داستان نماند. سپس شما وارد رقابت‌های آنلاین با بازیکن‌های دیگر می‌شوید و اینجاست که باید با استراتژی درست، شخصیت‌های خود را انتخاب و آن‌ها را ارتقا دهید تا در نبرد پیروز میدان باشید. بعد از هر دست پیروزی، کاپ‌هایی را کسب می‌کنید و در نوار پیشرفت جلو می‌روید و جوایز بیشتری را آزاد می‌کنید. این روند را تکرار می‌کنید تا در جدول رده‌بندی و اتحادها به بهترین بزن بهادر محله‌ها تبدیل شوید.

هر یک از قهرمان‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد که شما با توجه به استراتژی خود باید از قهرما‌ن‌ها و ترکیب‌های مناسب استفاده کنید. همچنین این قهرمان‌ها با جمع آوری کارت‌ها و به سبک بازی کلش رویال قابل ارتقا هستند و با ارتقای آن‌ها می‌توانید بازیکن قدرتمندتری باشید.

همچنین قدرت ویژه‌ای با نام لاتی در بازی وجود دارد. با پر شدن این قدرت ویژه شما می‌توانید از آن استفاده کنید و قدرت یکی از قهرمانان خود را افزایش دهید. این قدرت ویژه کمک زیادی به شما می‌کند و فضایی هیجان انگیز تر برای بازی می سازد.

در برخی از بازی‌های قدرت ویژه می‌تواند نتیجه بازی را تغییر داده و معادلات را بر هم بزند. پس به خوبی از این قدرت ویژه که در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده کنید.

بعد از هر مسابقه هم جوایزی به شما تعلق می‌گیرد و با دریافت تعدادی جام در بین کاربران رتبه بندی خواهید شد و در لیگ مناسب قرار خواهید گرفت. بزن بهادر تمام ویژگی‌های خوب و مثبت یک بازی را در خود جای داده است.

بزن بهادر همانطور که در مقدمه نقد گفتم یک بازی آنلاین و ارتقا محور است. اگر بازی‌های کلش رویال و ساکر استار را ترکیب کنید، بزن بهادر ایجاد می‌شود. البته این بازی نمونه مشابه خارجی هم به اسم Smashing Four دارد که دو سال قبل در گوگل‌پلی منتشر شده است؛ ولی تفاوت‌هایی در این دو بازی به چشم می‌خورد. مثلاً نوار خشم در نمونه خارجی وجود ندارد و در عوض ماموریت‌هایی در آن بازی هست که بزن بهادر فاقد آن است.

در هر مبارزه شما باید شخصیت‌هایی که انتخاب کردید را به نوبت به سمت حریف نشانه روید و رها کنید تا به سمت او حمله‌ور شوند. بسته به سطحی که شخصیت شما قرار داشته باشد (با توجه به ارتقا) میزان قدرت ضربات متفاوت است و به همان میزان از جان حریف کسر می‌شود. البته زاویه پرتاب و برخی ریزه‌کاری‌های دیگر در این میان دخیل هستند و برخلاف دیگر بازی‌های کارتی و استراتژی، یک کنترل کشیدن و رها کردن برای هر نوبت حمله طراحی شده است. این روند تا مدتی جذاب بوده و به دلیل کم عمق بودن قصه و عدم پرداخت مناسب به آن و روند کند پیشرفت شخصیت‌ها، حس تکرار گریبان‌گیر بازیکن می‌شود و حس می‌کند که باید بارها یک روند یکنواخت را طی کند تا بعد از مدت‌ها محله درگیری‌ها تغییر کند یا شخصیت جدیدی به میان مبارزانش اضافه شود.

بله مشکل اصلی بزن بهادر عدم تزریق صحیح جاذبه‌های داستانی در زمان و جای مناسب است تا بازی را از حالت یکنواخت خارج کند. خود گیم‌پلی بزن بهادر نیز آنچنان درگیرتان نمی‌کند که حس رقابت مهارت‌محور آن بتواند کششی در شما ایجاد کند که مدت طولانی این یکنواختی را تحمل کنید و بالاخره از این روند خسته می‌شوید و احتمالاً مدتی بازی را رها خواهید کرد.

بسته‌های سکه و یاقوت در بازی با قیمت‌های مختلف ارائه می‌شوند و بسته‌های ویژه تا مدتی مثلاً یک روز فعال هستند و دارای تخفیف هستند. مانند بسته آغازین که با ۸۰ درصد تخفیف ۳۰۰۰ سکه و ۱۰۰۰ یاقوت و تخم مرغ شاهانه، قیمتی معادل ۱۹۵۰۰ تومان دارد. در مجموع باید دارای درآمد خوبی باشید تا بدون دغدغه در بازی خرج کنید و به راحتی شخصیت‌ها را ارتقا دهید، در غیر اینصورت از بسته‌های ارزان قیمت چیز زیادی عایدتان نمی‌شود.

اگر از منظر طراحی هنری به بازی نگاه کنیم، بزن بهادر گرافیک قابل قبولی دارد. طراحی شخصیت‌ها خوب و جذاب انجام شده و این وجه بازی (همراه با صداگذاری خوب آن) بار طنازی بزن بهادر را به خوبی به دوش می‌کشد. در مجموع انیمیشن‌های روان و زمین‌های بازی (محله‌هایی که در آن مبارزه می‌کنیم) کیفیت مناسبی دارند و بازی از این بخش سربلند بیرون می‌آید. هرچند می‌شد برای زمین‌ها طراحی‌های باکیفیت‌تری را نیز انجام داد.

طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری بازی (UI و UX) نیز مانند بازی‌های مرسوم این سبک از جمله کلش رویال بوده و از جلوه‌های خوبی در آن استفاده شده است. تخم‌مرغ‌های جایزه حس سه‌بعدی جالبی دارند که هنگام ترک خوردن و باز شدن جلوه جذابی را پیش چشمانتان قرار می‌دهد و دوست دارید هرچه بیشتر از آن‌ها را تصاحب کنید.

از نقاط قوت بازی می‌توان به صداگذاری شخصیت‌ها اشاره کرد. برای هر شخصیت صدایی مطابق با ظاهر و خصوصیات رفتاری او توسط صداپیشه‌های خوب (دوبلور) انتخاب شده که انصافاً این صداها حسی نزدیک به شخصیت‌های بازی دارند.

در نهایت می‌شود از بزن بهادر به عنوان یکی از بازی‌های ایرانی یاد کرد که با الگوبرداری از بازی‌های دیگر، در جهت ارتقای ویژگی‌های آن گام مثبتی برداشته و حتی از جهاتی بهتر از آن بازی (در مقایسه با Smashing Four) ظاهر شده است. البته از جهت جنبه‌های فرهنگی و تاثیرگذاری بر نوجوانان، به دلیل استفاده از پوشش‌های نامناسب برای شخصیت‌هایی مثل زری تیزی که مروج بدپوششی است، بازی امتیاز منفی می‌گیرد.

همچنین بزن بهادر گرافیک بهتری نسبت به نمونه خارجی خود دارد، طراحی بازی کمی تغییر کرده و قابلیت‌هایی به آن اضافه شده است، شخصیت‌ها صداگذاری شده‌اند و سازندگان بازی یک داستان ناقص هم به آن افزوده‌اند. البته ایراد اصلی بازی یکنواخت شدن گیم‌پلی و کند بودن روند پیشرفت بازیست که اگر سازندگان به سرعت چاره‌ای برایش نیاندیشند، ممکن است بزن بهادر نیز مانند خیلی از بازی‌های دیگر به مرور به فراموشی سپرده شود یا حداقل رشد چندانی را تجربه نکند.

اگر در حال انجام این بازی نسبتاً جذاب ایرانی هستید، در صفحه اینستاگرام آن می‌توانید کد جایزه بزن بهادر را پیدا کنید. از این کد هدیه می‌توانید در فروشگاه بازی در بخش انتهایی صفحه استفاده کنید. برای نصب بازی با حجم ۶۳ مگابایت می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید. این فایل نسخه اصلی بازی بوده و دانلود نسخه هک شده و مود شده بازی را پیشنهاد نمی‌کنیم چون زحمات بازی‌سازان را پایمال می‌کند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *