بیوگرافی و سوابق محیا دهقانی بازیگر سریال سیاوش

[ad id='39844']

[quote]محیا دهقانی متولد ۲۴ دی ۱۳۷۰ در تهران می باشد. او فارغ التحصیل رشته بازیگری بوده و همچنین مدرک آزاد بازیگری خود را از داریوش ارجمند دریافت کرده است.محیا دهقانی تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است. [/quote]

او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد. اولین بازی سینمایی وی در فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار بوده است. سریال تلویزیونی « قهر و آشتی» نخستین تجربه او در تلویزیون محسوب می شود.

وی همچنین در سریال پایتخت۴ در نقش «سوسن» ظاهر شداو در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در نقش «فریده» شخصیت اصلی زن فیلم را بازی کرده است.

از تئاتر های او می توان خانه برناردا آلیا، دو سه چیزی که نمی دانید، خسیس به روایت یک بازپرس و زنجیر شدگان را نام برد.

از جوایز و افتخارات محیا دهقانی می توان به دریافت جایزه «بهترین بازیگر زن» در نهمین جشنواره فیلم های ایرانی – سان فرانسیسکو برای بازی در فیلم کوتاه «باهر» به کارگردانی «حسن آخوندپور» اشاره کرد.

محیا دهقانی  در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است و مدرک آزاد بازیگری خود را از داریوش ارجمند دریافت کرده‌است. اولین بازی سینمایی وی در فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار بوده‌است. سریال تلویزیونی «قهر و آشتی» نخستین تجربه او در تلویزیون محسوب می‌شود. او همچنین در سریال پایتخت۴ در نقش «سوسن» ظاهر شد. او در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در نقش «فریده» شخصیت اصلی زن فیلم را بازی کرده‌است. وی برای بازی در فیلم کوتاه «باهر» به کارگردانی «حسن آخوندپور» موفق به دریافت جایزه «بهترین بازیگر زن» در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی – سان‌فرانسیسکو شد.

محیا دهقانی تنها بازیگر زن معروفی است که در تیم بازیگران اصلی سریال سیاوش قرار گرفته و نقشی محوری و تاثیرگذار بازی کرده است. دهقانی که خیلی‌ها او را با فیلم ماجرای نیمروز محمدحسین مهدویان می‌شناسند، اولین بار با سریال قهر و آشتی به کارگردانی علی ژکان وارد تلویزیون شد و بلافاصله در فیلم شیار ۱۴۳ نرگس آبیار ایفای نقش کرد. دهقانی در سری چهارم سریال پایتخت هم حضور داشت و این سبب شد توسط مخاطبان تلویزیون شناخته شود. سریال سیاوش اولین سریالی است که محیا دهقانی در آن کاراکتری پررنگ و تاثیرگذار دارد و شاید بتواند یکی از نقاط عطف کارنامه‌اش لقب بگیرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *