معرفی سریال جیران حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی

[ad id='39844']

[quote]سریال جیران جدیدترین اثر حسن فتحی کارگردان سریال پرطرفدار شهرزاد است که به زودی برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده خواهد شد.[/quote]

 

کارگردان: حسن فتحی
نویسنده: حسن فتحی، احسان جوانمرد
تهیه کننده: اسماعیل عفیفه
بازیگرها: پریناز ایزدیار، گلاره عباسی، شبنم مقدمی، رعنا آزادی ور
خلاصه سریال جیرن:

زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که : ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد …

حسن فتحی با سریال جیران برای دومین بار با روایت داستان عاشقانه‌ای دیگر به شبکه نمایش خانگی خواهد آمد. این کارگردان خوش قریحه پس از تجربه موفق سریال شهرزاد و پایان فیلمبرداری فیلم مست عشق، با سریال جیران به خانه‌ها بازمی‌گردد. این سریال نیز روایتگر داستانی عاشقانه در دل تاریخ یعنی در زمان ناصرالدین شاه قاجار است که داستان آشنایی و علاقه او به یکی از زنان حرم‌سرایش به نام «جیران» را به تصویر می‌کشد. حضور بازیگرانی چون پریناز ایزدیار، بهرام رادان، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان و رعنا آزادی‌ور در سریال جیران قطعی شده است. به نظر می‌رسد که سریال جیران حال و هوایی مانند سریال ترکی «حریم سلطان» داشته باشد.

حسن فتحی پس از تجربه‌های موفقی چون شب دهم، مدار صفر درجه و مخصوصا شهرزاد این بار هم با یک سریال تاریخی به نمایش خانگی خواهد آمد. با توجه به خلاصه داستانی که از این سریال منتشر شده است، داستان سریال درباره جیران یکی از دخترانی است که به تازگی به جمع درباریان ناصرالدین شاه قاجار وارد شده و شاه ایران عاشق او می‌شود. بهرام رادان در این سریال نقش ناصرالدین شاه قاجار را بازی می‌کند که فرصتی خاص و ویژه برای اوست تا توانمندی‌های خود را برای بازی در چنین نقش تاریخی نشان دهد. شبنم مقدمی هم نقش مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه را ایفا خواهد کرد.

این سریال اولین همکاری حسن فتحی با بهرام رادان و سومین همکاری او با پریناز ایزدیار پس از سریال‌های موفق «زمانه» و «شهرزاد» است. در «شهرزاد» ایزدیار با بازی در نقش شیرین تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. همچنین احسان جوانمرد، نویسنده سریال «بانوی عمارت» در این سریال حسن فتحی را همراهی می‌کند. حسن فتحی در حالی سراغ ساخت دومین اثر خود در نمایش خانگی رفته است که هنوز مشکلات مربوط به پولشویی سرمایه گذاران «شهرزاد» یکی از بحث‌های داغ رسانه‌ای در روزهای اخیر بوده است و دادگاهی شدن تهیه‌کننده و اظهارنظرات او حواشی زیادی را برای این کارگردان و عوامل سریال قبلی‌اش در شبکه خانگی به وجود آورده است. یکی دیگر از حاشیه‌های مهم سریال جیران، جلوگیری صدا و سیما از تصویربرداری این سریال در شهرک سینمایی غزالی است که چندی پیش علنی شد و مدیرعامل فیلیمو به صراحت عنوان کرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چون توان رقابت با سریال های شبکه نمایش خانگی را ندارد و از طرفی چشم دیدن استقبال مردم و درآمد سریال های شبکه نمایش خانگی را ندارد، بصورت کاملا علنی در حال سنگ‌اندازی در مسیر تولید این آثار است. حال باید دید جیزان حسن فتحی که کاری سخت و پرهزینه است با وجود ویروس کرونا و مشکلات و حواشی دیگر به اتمام می‌رسد یا نه!

نویسندگی سریال جیران بر عهده احسان جوانمرد نویسنده سریال پرمخاطب بانوی عمارت است که برای اولین بار با حسن فتحی همکاری می‌کند. اسماعیل عفیفه نیز تهیه‌کننده سریال جیران است و مراحل پیش تولید، ساخت و انتخاب لوکیشن‌های فیلمبرداری چند روزی است که در شهر تهران آغاز شده است.

این سریال عاشقانه در واقع اتفاقات و ماجراهای پس از مرگ امیرکبیر را در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار و یکی از زنان سوگلی او به نام جیران را روایت می‌کند. جیران با دیگر زنان دربار فرق دارد و عاشق سوارکاری و شکار است و اولین بار برای یادگیری رقص به دربار قاجار راه پیدا می‌کند. ناصرالدین شاه پس از دیدن این زن، دل به عشق او می‌سپارد و عاشقش می‌شود. البته جیران نامی است که ناصرالدین شاه برای این زن انتخاب کرده است. نام اصلی او خدیجه خانم تجریشی ملقب به فروغ‌السلطنه است و شاه به خاطر چشمان زیبا و درشتش نام او را جیران می‌گذارد.

نقش ناصرالدین شاه را بهرام رادان ایفا می‌کند و پریناز ایردیار نیز نقش جیران را بر عهده دارد. شبنم مقدمی در نقش مهدعلیا مادر شاه و بابک حمیدیان نیز در نقش ملیجک شاه در این سریال حضور دارند. البته سریال جیران بازیگران اصلی دیگری نیز خواهد داشت، اما تاکنون اطلاعات بیشتری توسط عوامل آن منتشر نشده است. پریناز ایزدیار با بازی در این سریال برای سومین مرتبه در مقابل دوربین حسن فتحی خواهد رفت. او پیش از این در سریال زمانه (۱۳۹۱) و سریال شهرزاد (۱۳۹۳-۱۳۹۷) با حسن فتحی همکاری داشته و این بار در نقش اصلی این سریال حضور پیدا کرده است.

تصویربرداری سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه برای پخش در نمایش خانگی، آغاز شده است و بازیگرانی چون بهرام رادان، پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان و شبنم مقدمی در این سریال ایفای نقش می‌کنند. نظر شما درباره اثر عاشقانه‌ای دیگر از حسن فتحی چیست؟ آیا سریال جیران نیز می‌تواند مانند سریال شهرزاد، نبض شبکه نمایش خانگی را در دست بگیرد؟

جزئیات سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *