معرفی فیلم ترسناک هالووین می‌کشد Halloween Kills

[ad id='39844']

[quote]دو سال بعد از «هالووین ۱»، این بار در قسمتی جدید از دنباله‌ی سینمایی «هالووین»، دوباره به تماشای ماجراهای «مایکل مایرز» و «لاری استرود» می‌نشینیم.[/quote]

 

کارگردان: دیوید گوردون گرین
نویسنده: دیوید گوردون گرین، دنی مک براید، اسکات تیمز
بازیگرها: جیمی لی کورتیس، جودی گریر، آنتونی مایکل هال، کایل ریچاردز، اندی ماتیشاک، جیمز جود کورتنی، دیلان آرنولد، نانسی استیونز، رابرت لانگستریت
خلاصه فیلم:

«هالووین می کشد» داستان مایکل مایرز و لاری استرود را در قسمت جدید از سری فیلم‌های هیجانی و ترسناک «هالووین» روایت می‌کند.این فیلم دنباله فیلم هالووین محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۸ اکران شده بود.

دو سال بعد از «هالووین »، این بار در قسمتی جدید از دنباله‌ی سینمایی «هالووین»، دوباره به تماشای ماجراهای «مایکل مایرز» و «لاری استرود» می‌نشینیم.

«جان کارپنتر» خالق فرنچایز «هالووین»، در این فیلم به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده حضور دارد. کارگردانی «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) مانند قسمت قبلی برعهده‌ی «دیوید گوردون گرین» است.

به دلیل موفقیت چشم­گیر «هالووین ۱» محصول سال ۲۰۱۸ در گیشه، کمپانی بلام هاوس اعلام کرد که دو قسمت دیگر در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به نام‌های «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) و «هالووین پایان می‌یابد» ساخته خواهند شد.

این ششمین حضور «جیمی لی کورتیس» در فیلم‌های فرنچایز «هالووین» است که از این حیث از رکورد «دونالد پلیزنس» عبور کرده است.

 

سری فیلم‌های هالووین ساخته جان کارپنتر از پیشگامان زیرژانر اسلشر بود و موفقیت فیلم اصلی زمینه‌ساز ساخت چند دنباله برای آن شد و شخصیت مایکل می‌یرز با آن نقاب عجیب و غریبش را در فرهنگ عامه ماندگار کرد. دو سال قبل، شاهد فیلم جدیدی در این مجموعه بودیم که با استقبال گسترده مواجه شد، به حدی که دیوید گوردن گرین بلافاصله رفت به سراغ ساخت قسمت بعدی. داستان بلافصله بعد از پایان هالووین در سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود و رویارویی مردم عادی با مایکل مه‌یرز قاتل زنجیره‌ای ناشناس ادامه پیدا می‌کند. فعلا پاییز ۲۰۲۱ و مشخصا هالووین آینده برای نمایش فیلم در نظر گرفته شده است.

مک‌براید در مصاحبه با مجله Empire گفت:

داستان در همان شب اتفاق می‌افتد. فیلم از همان جایی ادامه می‌یابد که فیلم قبلی تمام شد. حوادث این قسمت، شخصیت‌های زیادی از فیلم هالووین (۱۹۷۸) را کنار هم می‌آورد که در قسمت قبلی حضور نداشتند. آنها کنار هم می‌آیند تا یک بار و برای همیشه مایکل، این مرد دیوانه را نابود کنند.

گرین اضافه کرد در این قسمت تغییراتی هم در تم داستان وجود دارد. برای مثال در فیلم هالووین تمرکز اساسی پیرامون لوری و انتقام شخصی او بود، اما این فیلم بر رویکرد اجتماعی موضوع تاکید دارد. فیلم Halloween Kills در مورد جدایی از جامعه و هرج و مرج است و اینکه که چطور ترس مثل ویروس پخش می‌شود.

زمان اکران فیلم برای اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) تعیین شده بود، اما متاسفانه این فیلم هم یکی از موارد بسیاری است که با ویروس همه گیر کرونا روبرو شد و تاریخ انتشار آن برای یک سال تمام عقب افتاده است.
جان کارپنتر در توئیتر خود بیانیه‌ای مشترک با دیوید گوردون گرین با این مضمون پست کرد: هر دو بخاطر تعویق در اکران «دل شکسته» هستند. او گفت:

اگر ما طبق برنامه ریزی قبلی در اکتبر امسال اکران کنیم، باید با این واقعیت روبرو شویم که فیلم در این فضای پر خطر، فروش خوبی نخواهد داشت. در نتیجه بعد از بررسی گزینه‌ها، تصمیم گرفتیم که اکران رسمی فیلم را برای یک سال به تعویق بیندازیم.

اسکات تیمز یکی از نویسندگان فیلم، در مصاحبه‌ای با MovieWeb در مورد فیلم اعلام کرد:

نمی‌توانم در موردش صحبت کنم، اما بسیار هیجان زده‌ام. مطمئنا افرادی که فیلم قبلی را دوست داشتند، برای این فیلم بسیار هیجان زده خواهند شد.

به گفته او فیلم Halloween Kills بهترین نسخه، بزرگترین، بدترین و مرموزترین نسخه عنوان اول است.

بازیگران فیلم هالووین می‌کشد

بسیاری از بازیگران فیلم قبلی در فیلم جدید نیز حضور خواهند داشت. جیمی لی کرتیس بار دیگر برای ایفای نقش لاری استرود بازمی‌گردد؛ نیک کسل و جیمز جود کورتنی نیز برای ایفای نقش مایکل مایرز در این فیلم حضور خواهند یافت. جودی گریر و اندی ماتیچک نیز به‌ترتیب نقش کارن و آلیسون را در فیلم هالووین می‌کشد ایفا می‌کنند.

دیلان آرنولد (بازیگر نقش کامرون ایلام، معشوقه سابق آلیسون)، عمر دورسی (بازیگر نقش کلانتر بارکر) و جیبریل نانتامبو (در نقش جولیان موریسی، پسری که ویکی از او نگه‌داری می‌کرد) نیز جهت ایفای نقش‌های خود به فیلم هالووین می‌کشد بازخواهند گشت.

در این فیلم بازیگران جدیدی نیز حضور خواهند داشت که قرار است نقش برخی از کاراکترهای شناخته شده فیلم اصلی (که در سال ۱۹۷۸ اکران شده بود) را ایفا کنند؛ کایلی ریچاردز بار دیگر برای بازی نقش لیندزی والاس بازمی‌گردد، چارلز سایفر نقش کلانتر لیف براکت را در فیلم جدید بازی می‌کند و نانسی استیفنز نیز بعد از بازی در دو فیلم نخست فرنچایز هالووین، بار دیگر برای ایفای نقش ماریون چمبرز در فیلم هالووین می‌کشد حضور پیدا می‌کند.

آنتونی مایکل برای بازی نقش تامی دویل به این فرنچایز اضافه می‌شود؛ رابرت لانگ‌استریت نیز قرار است نقش لانی ایلام (پدر کامرون و پسری که در سال ۱۹۷۸ در مقابل تامی ایستاد) را در فیلم جدید بازی کند.

فیلم‌های فرنچایز هالووین با وجود دریافت نقدهای منفی از سوی منتقدان، همیشه با استقبال عظیم طرفداران در سالن‌های سینما مواجه شده است. دیوید گوردون گرین با ساخت فیلم هالووین در سال ۲۰۱۸ ثابت کرد که می‌تواند به روند موفقیت فرنچایز هالووین ادامه دهد؛ فیلم سال ۲۰۱۸ که با بودجه ۱۵ میلیون دلاری تولید شده بود، حدود ۲۵۵ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. گرین قرار است دو فیلم دیگر نیز برای این فرنچایز تولید کند؛ یکی از آن‌ها همین فیلم هالووین می‌کشد است که در سال ۲۰۲۱ اکران می‌شود و دیگری نیز فیلم هالووین پایان می‌یابد (Halloween Ends) خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

داستان فیلم هالووین می‌کشد

سازندگان تلاش بسیار زیادی انجام داده‌اند تا هیچ جزئیاتی از داستان فیلم هالووین می‌کشد آشکار نشود؛ بدون شک تا زمان انتشار نخستین تریلر این فیلم، به جزئیات داستان آن پی نخواهیم برد.

در لحظات پایانی فیلم سال ۲۰۱۸ مشاهده کردیم که استرودز، مایکل را در زیرزمین خانه لاری به دام انداخت و سپس آنجا را به آتش کشید؛ اما در صحنه نهایی مشخص شد که او به طریقی از این مهلکه فرار کرده و زنده باقی مانده است. طبق تیزر کوتاهی که برای فیلم هالووین می‌کشد منتشر شده است، گویا مایکل به‌واسطه کمک‌های آتش‌نشانی توانسته از ساختمان در حال سوختن نجات پیدا کند. (البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست)

تماشای بازگشت دوباره لیندزی، تامی و لانی به هسته مرکزی داستان این فیلم بسیار برای طرفداران جذاب خواهد بود. یکی دیگر از نکته‌های جذاب فیلم جدید مربوط به کاراکتر کلانتر براکت می‌شود؛ براکت بدون شک بعد از کشته شدن دخترش آنی توسط مایکل در فیلم سال ۱۹۷۸، از زنده ماندن این هیولا بسیار خشمگین خواهد شد.

دنی مک‌براید نویسنده فیلم هالووین می‌کشد اعلام کرد که تمام کاراکترهای فیلم با لاری متحد می‌شوند تا در مقابل مایکل قرار بگیرند؛ اما هنوز مشخص نیست که این اتحاد چگونه شکل خواهد گرفت. فیلم جدید باید موضوعات زیادی را پوشش دهد؛ گرین با فیلم هالووین ثابت کرد که توانایی پاسخگویی و پوشش تمام اتفاقات این فرنچایز را به بهترین شکل ممکن داراست.

مجموعه فیلم‌های هالووین خاطرات زیادی را در ذهن طرفداران فیلم‌های ترسناک خلق کرده‌اند؛ اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا فیلم هالووین می‌کشد به روند موفقیت این فرنچایز ادامه خواهد داد یا خیر؟

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *