روش پیچیدن سمبوسه

[ad id='39844']

[quote]سمبوسه به این شکلی که در این مطلب تهیه میشه شکل عمومی سمبوسه اس که میتونه با سبزیجات متنوعی تغییر پیدا کنه و طعم های متفاوتی داشته باشه. به طور کلی از سبزیجات و سیب زمینی و پیاز داغ برای…[/quote]

 

نان لواش رو به صورت عمودی از وسط برش بزنید به طوریکه مستطیلی با عرض کم  و طول زیاد داشته باشید. میتونید سایزش رو کوچک تر هم بکنید. مخصوصا اگه بخواید از سمبوسه برای فینگرفود استفاده کنید میتونید سایز رو نصف این اندازه کنید.

مواد رو در گوشه اولش بریزید و به شکل مثلثی تا بزنید و اونقدر تکرار کنید تا به انتهای نان برسید. فقط خیلی مهمه که قسمتی از نان که مواد داخلشه باز نباشه که موقع سرخ شدن بیرون بریزه.

انتهای اضافی نان رو برش میزنیم. برای اینکه آخرین تا باز نشه موقع سرخ شدن به یه چسب نیاز داریم. من از مخلوط آرد و آب که کمی هم آبکی باشه به عنوان چسب استفاده کردم. سفیده تخم مرغ یا حتی آب خالی هم جواب میده.

روغن رو در ماهیتابه میریزیم و سمبوسه ها رو روی حرارت متوسط از هر دو طرف سرخ میکنیم. به شکلی که نسوزه ولی نان کاملا ترد باشه. این غذا روغن زیادی میبره. ولی شما خیلی بهش بها ندید و روغن خیلی زیادی مصرف نکنید. در انتها هم با حوله های مخصوص روغن اضافیش رو بگیرید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *