بیوگرافی و سوابق آرمان درویش بازیگر سریال ملکه گدایان

[ad id='39844']

[quote]آرمان درویش هنرپیشه اهل ایران و فارغ التحصیل کارگردانی است. درویش در فیلم های سینمایی چهارشنبه، کمدی انسانی، خورشید نیمه شب، پشت دیوار سکوت، لابی، مقیمان ناکجا و بازیچه حضور داشته است.[/quote]

 

رمان درویش متولد ۲۹ مرداد ۱۳۶۶، بازیگر و کارگردان است. وی فارغ‌التحصیل رشته‌ کارگردانی از دانشگاه سوره می‌باشد. او در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم «چهارشنبه» اولین تجربه تصویر خود را رقم زد. در ابتدا فرد دیگری قرار بود در این فیلم به ایفای نقش بپردازد ولی به دلایلی کنارگیری کرد، در حالی که تنها دو روز به آغاز فیلمبرداری مانده بود، شهاب حسینی با وجود شناختی که از آرمان درویش داشت به کارگردان پیشنهادش کرد و آرمان درویش توانست نقش را از آن خود کند. وی در این فیلم، نقش اصلی و برادر شهاب حسینی را بازی می‌کرد، شهاب حسینی نقش مکمل بود و این دو برادر، چالش‌های یک خانواده که پدرشان را از دست داده‌اند به تصویر می‌کشند. از دیگر بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان نسیم ادبی و هستی مهدوی را نام برد. یکی دیگر از کارهای مطرح او، فیلم «کمدی انسانی» است که در این فیلم نیز نقش اصلی بود.

این فیلم بر پایه‌ی قصه و بازی بازیگران است و کمتر دیالوگ دارد. آرمان درویش می‌گوید: “«کمدی انسانی» بازگشت سینمای ایران به قصه‌گویی است، نه شرح یک رخ داد و یا یک سوژه نیست که برای طولانی‌تر شدن کشش بدهند و خسته کننده باشد. این فیلم چندین قصه را مطرح می‌کند که همه در نهایت به یک مضمون مشترک می‌رسند.” وی برای دو سکانس در این فیلم، ۶ ماه تمرین بوکس کرد تا زمانی که توی رینگ می‌رود، مخاطب حس کند که او واقعا یک بوکسور است. او برای بازی در فیلم «کمدی انسانی» ساخته‌‌ی محمدهادی کریمی برنده‌ جایزه‌ بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌ی تامیل نروژ شد. با اکران فیلم سینمایی «پسر کشی» به کارگردانی و نویسندگی محمدهادی کریمی، آرمان درویش پستی با عکس مادرش در اینستاگرام پست کرد و نوشت: “دوازدهمین تجربه سینمای‌ام فیلم «پسر کشی» لذتی دو چندانی نسبت به مابقی تجارب دیگر برایم همراه داشت. هیچ وقت تصور اینکه در یک فیلم با مادرم همکار شوم را نداشتم تا اینکه این مهم در فیلم پسر کشی رقم خورد. نام فیلم پسر کشی است اما هر روز قبل از آنکه آماده رفتن شویم نه تنها برای پسرش که برای تمام عوامل فیلم که حکم پسرانش را داشتند غذا آماده می‌کرد. اولین بار که صدا ، دوربین ، حرکت را شنید به چشمانم نگاه کرد، نگاهی کوتاه اما به بلندای تمامی سالیانی که برایم مادری کرده. عاجز ز هر گفته‌ای تنها برایش دعا کردم. لرزش دستانم انقدر شدت گرفت که صحنه را ترک کردم، چند دقیقه بعد صدای دست زدن پسرهایش به گوشم رسید. نگاهش کردم، چهره‌اش شاد بود مثل کودکی که اولین بار لذت راندن دوچرخه را تجربه کرده. فردا اولین تجربه مادرم و دوازدهمین تجربه من به نمایش در می‌آید، امیدوارم لذتی که ما هنگام ساخت بردیم شما هنگام تماشا ببرید.” در این فیلم بازیگران مطرحی مانند ژاله صامتی، بهاره کیان‌افشار، نسیم ادبی، گلوریا هاردی و لیلا اوتادی به ایفای نقش پرداختند.

او در فیلم «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و نویسندگی مشترک مسعود جعفری‌جوزانی و سحر جعفری‌جوزانی به ایفای نقش پرداخت و در رابطه با حضور در این فیلم گفته است، به محض دیدار با مسعود جعفری جوزانی، بدون توجه به فیلمنامه پذیرفت تا در این فیلم بازی کند و همکاری مشترکشان یکی از بهترین تجاربش در این عرصه بود، زیرا که هم صحبتی با این کارگردان برایش لذت بخش بوده است. آرمان درویش در سال ۱۳۹۶ در فیلم «مقیمان ناکجا» به کارگردانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی حضور پیدا کرد و نقش اصلی را ایفا کرد که این دومین کارش بود که برای شهاب حسینی بازی می‌کرد. وی دوست دارد که بیشتر به فیلمسازی بپردازد و می‌گوید از همان ابتدا هم از بازیگری بهره جست تا بتواند به این نقطه برسد تا فیلم خود را کارگردانی کند و از این به بعد تمرکزش را معطوف کارگردانی می‌کند و تنها گاهی در کارهایی که برایش جالب هستند به ایفای نقش می‌پردازد. آرمان درویش برای اولین بار شبکه نمایش خانگی را با سریال «ملکه گدایان» و نقش «البرز شمس(فرهاد بابایی)» تجربه کرد.

سریال «ملکه گدایان» داستان البرز شمس، شیمیدان ساکن آلمان است. او قرار است در ترکیه با نامزدش ازدواج کند و همه چیز برای یک مراسم به یادماندنی مهیا است که خبر می‌رسد پدر البرز به کما رفته‌است. البرز با گذشته‌ای مبهم، از بازگشت به ایران هراس دارد اما برای آخرین ملاقات با پدر، راهی جز بازگشت به ایران ندارد، ولی بنابر مشکلاتی او مجبور است که به صورت قاچاقی به ایران بیاید. با وجود اصرار فراوان مادر البرز برای بازنگشتن او به ایران، البرز تصمیم خود را گرفته. وقتی او باز میگردد هیچ کس او را نمی شناسد و او را فرهاد بابایی خطاب می‌کنند و کسی جز قاچاقچی او را به خاطر ندارد…

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *