دلایل محبوبیت کیانو ریوز در هالیوود

[ad id='39844']

[quote]دلایل زیادی وجود دارد که کیانو ریوز ۵۶ ساله مورد توجه و تحسینِ همگان قرار گیرد. از اجداد هاوایی-آسیایی‌اش گرفته تا اتفاقات تلخی که انگار هیچوقت راه خانه کیانو را گم نکردند. [/quote]

 

سبک زندگی و شخصیت کیانو ریوز به عنوان یکی از بازیگران مشهور و محبوب هالیوود می تواند الگویی قابل دسترس و ملموس برای تمامی هنرمندان جهان به شمار آید. سادگی و اخلاق مداری از او چهره ای ساخته که طرفداران وی در فضای مجازی از او با عنوان هدیه‌ خداوند یاد می کنند.

کیانو ریوز ۵۴ ساله شایسته تمام این توجهات و ابراز علاقه از طرف مردم است. در طول ۳۵ سال فعالیت هنری وی، نه‌تنها از محبوبیت ریوز کاسته نشده است، بلکه او را هر روز قدرتمندتر از روز گذشته می‌بینیم. او که برخلاف اکثر سوپر استارهای هالیوود میانه چندان خوبی با هیاهو و حاشیه ندارد، با John Wick ۳ ثابت کرد که هنوز هم می‌تواند یک‌تنه فیلم را بالا بکشد و آن را به موفقیت تجاری برساند.

در اوایل ۲۰۰۵ میلادی ریوز در پیاده روی مشاهیر هالیوود صاحب یک ستاره شد. پیاده ‌رو مشاهیر هالیوود Hollywood Walk of Fame پیاده‌ رویی میان بلوار هالیوود و خیابان وین در هالیوود، کالیفرنیاست. در کف این پیاده رو موزائیک هایی با نقش ستاره کار شده که در هریک از این ستاره ها نام یکی از مشاهیر هالیوود نوشته شده است. همچنین در این پیاده ‌رو بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ستاره برای بازیگران، کارگردانان، موسیقی‌دانان، تهیه ‌کنندگان، گروه ‌های تئاتری و شخصیت‌ های تخیلی نصب شده‌ است.

ریوز هرگز خود را از چیزی محروم نمی کند و  از امکانات زندگی در حد کافی برخوردار است. او یک خودروی هوندا سوار می‌شود و در یک خانه معمولی سکونت دارد. او می‌گوید به خانه بزرگ نیاز ندارد، چون نمی‌داند باید با فضای اضافی خانه چه کند. ریوز برای رفت‌ و آمد بسیاری از اوقات از مترو استفاده می‌کند، حتی دیده شده در برخی مواقع صندلی خود را به زنان و سالمندانی که ایستاده‌اند، تعارف می‌کند. او را بارها دیده‌اند که بر روی صندلی مترو در حال کتاب خواندن یا موسیقی گوش دادن است، حتی یک بار او را دیده‌اند که در کنار یک بی‌خانمان بر روی پیاده‌رو نشسته است و غذایش را با او قسمت می‌کند.
اگر در حال خواندن این مقاله هستید پس حدس می‌زنم مطلبی راجع‌به سبک زندگی خاکی کیانوخوانده باشید. برای نمونه رفت‌و‌آمد با وسایل نقلیه عمومی، زندگی در خانه‌های اجاره‌ای و لباس پوشیدن مثل آدم‌های عادی. داستان‌ها درباره بخشندگی و دست و دل‌بازی کیانو ریوز تمامی ندارد. هرکسی که در هواپیما کنار او نشسته است، شانس همکاری با او در فیلمی را داشته یا برای امضا گرفتن متوقفش کرده است داستان‌های زیادی درباره شخصیت فوق‌العاده او برایتان تعریف می‌کند. اما بهتر است اول به کار‌های خیریه‌اش بپردازیم.
جالب است بدانید برخلاف سیر معمول کار‌های انسان‌دوستانه هالیوودی جلوی دوربین، کیانو در طول این سال‌ها میلیون‌ها دلار به صورت ناشناس به بیمارستان‌های کودکان اهدا کرده است. او همچنین بنیاد خیریه‌ای را بنیان‌گذاری کرده است که برای تحقیقات و درمان بیماری‌هایی، چون سرطان پول جمع‌آوری می‌کند. هرچند کیانو توانسته است بیشتر کار‌های خیریه‌اش را از دوربین پاپاراتزی‌ها پنهان نگه دارد، اما داستان دست و دل بازی‌های او در طول فیلم‌هایش را همه می‌دانند.
کیانو ریوز بار‌ها اقدام  به بخشیدن بخشی از حقوقش برای بالاتر بردن کیفیت فیلم کرده است. در فیلم “وکیل‌مدافعِ شیطان” از یک میلیون دلار از قراردادش گذشت تا امکان اضافه شدن آل پاچینو به لیست بازیگران فیلم وجود داشته باشد. او در فیلم “جایگزین‌ها” همین کار را برای همبازی شدن با جین هکمن انجام داد و البته اوج ازخودگذشتگیش را در سری فیلم‌های ماتریکس انجام داد. بنابر گفته تهیه کننده فیلم کیانو مجموعا از ۳۸ میلیون دلار از درآمدش گذشت تا ماتریکس جلوه‌های ویژه و طراحی لباس بهتری داشته باشد.
شاید اگر کیانو اندکی معمولی‌تر بود امروز ماتریکس از به یاد ماندنی‌ترین تولیدات سینمایی دنیا نبود. جالب اینجاست که این داستان‌ها همین جا تمام نمی‌شود و هرروز خبر جدیدی مانند اهدای موتور‌های گران قیمت به اعضای بدل‌کاری یک فیلم و یا بخشیدن حقوقش در ازای حقوق بالاتر بقیه کارکنان به گوش می‌رسد.

اولین نقش اول کیانو در سینما به فیلم “ماجراجویی‌های فوق‌العاده بیل و تد” مربوط می‌شود که با استقبالی غیرمنتظره روبرو شد.

بازی در فیلم پرخرج “Speed” باعث دیده شدن و محبوبیت زیاد کیانو شد و همین فیلم بود که پیشنهاد‌های زیاد سینمایی را برای او به ارمغان آورد.

اما فیلمی که کیانو ریوز را در تاریخ سینما جاودانه کرد “ماتریکس” بود که چه از نظر فروش در گیشه و چه از نظر برخورد منتقدین موفقیتی تمام‌عیار محسوب می‌شد.
البته اگر شما از سن و سال کمتری برخوردار هستید احتمالا کیانو ریوز را با بازی در اکشن خوش‌ساخت “جان ویک” به خاطر می‌آورید.
کیانو جدا از سینما به موسیقی هم علاقه دارد و سال‌ها بیسیست گروه “ِDogstar” بود. تا سال ۲۰۰۲ این گروه با افراد مشهوری، چون بون جووی، رنسید، وییزر و … همکاری کرده بود؛ و در نهایت او پیشنهاد ۱۱ میلیون دلاری فیلم “Speed ۲” را رد کرد تا بتواند با گروهش در سالن‌های زیرِ هزار نفری موسیقی اجرا کند. به خاطر این رد پیشنهاد کیانو به مدت ۱۰ سال در لیست سیاه کمپانی فیلمسازی فاکس بود.
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *