نقد بررسی سریال کره ای سقوط بر روی تو

[ad id='39844']

 

«سقوط آزاد عشق» سریالی اثر کره جنوبی است که از دسامبر ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ در ۱۶ قسمت از شبکه تی وی ان پخش شده است. «سقوط بر روی تو» داستانی عاشقانه ای درباره شخصی است که به دلیل یک حادثه پاراگلایدر مصدوم شده و یک افسر ویژه کره شمالی عاشق او شده و از او محافظت می کند.

 

 

سریال کره ای Crash Landing On You داستان یک زن نجیب زاده اهل کره جنوبی به نام سون سی ری را روایت می کند که سوار بر پاراگلایدر اشتباهاً از مرز کره شمالی گذشته و در خاک این کشور فرود می آید. او در ادامه توسط یک افسر ارتش کره شمالی به نام ری جئونگ هیوک پیدا شده و وی به جای تحویل دادن ری، تصمیم می گیرد به وی کمک کند که به کشورش برگردد و در این گیرودار شیفته او می شود. داستان این سریال کره ای بسیار محبوب، عاشقانه است اما عجیب و غریب و همزمان بسیار جدی. با این وجود بسیاری از فراری های اهل کره شمالی که به بخش جنوبی شبه جزیره کره فرار کرده اند، دقت و توجه این سریال به جزییات در به تصویر کشیدن زندگی روزمره مردم کره شمالی را ستوده اند. جالب اینکه حتی یک فراری اهل کره شمالی در نوشتن سناریو این سریال نیز نقش داشته است.

 

مصاحبه ی هیون بین و سون یه جین برای سریال سقوط آزاد عشق با شبکه نتفلیکس

..
این سوال برای سون یه جین هست ، تو نقش یک وارث ثروتمند رو بازی میکنی ، تقریبا مثل پاریس هیلتون توی هالیوود هستی ، منظورم اینکه ما میتونیم لحظات زیادی از مد رو برای تو توی سریال انتظار داشته باشیم
سون یه جین : ” قطعا بله ، و خوشبختانه توی قسمت اول من میتونم به عنوان رئیس یون سه ری لباسهای زیبایی رو به شما نشون بدم ، اما چون توی قسمت اول من توی کره شمالی سقوط میکنم با یه لباس معمولی سقوط میکنم شما میتونید تفاوت های لباس به یه رئیس مد و لباسهای معمولی کره شمالی رو ببینید.”

میتونید یکی از داستان هایی که زمان فیلمبرداری اتفاق افتاد رو برامون تعریف کنید؟
هیون بین : “ما توی دو تا کشور سوئیس و مغولستان فیلمبرداری داشتیم و مکان هایی رو انتخاب کردیم که به کره ی شمالی و جنوبی بیشترین شباهت رو داشته باشه ، چون نمیتونستیم که واقعا توی کره شمالی صحنه ها رو فیلمبرداری کنیم سکانسی که توی راه آهن بود رو توی مغولستان فیلمبرداری کردیم، در واقع ما تونستیم فیلمی از قطاری که از مغولستان به کره شمالی و کره شمالی به مغلوستان سفر میکرده رو به دست بیاریم. که این برای شخص من خیلی جالب و به یادموندنی شد.
و چون خیلی از صحنه ها قراره که توی کره شمالی باشه و خاطر اینکه به واقعیت شباهت داشته باشه مجبور شدیم یک شهرک سینمایی بسازیم که دقیقا شبیه یک روستا توی کره شمالی هست ، بخاطر همین تمام این کارها برای من خیلی جالب بود و امیدوارم که وقتی بینندگان سریال رو میبینند بتونن به خوبی حسش کنند.”

 

 

کار کردن با هم برای اولین بار و همینطور دومین بار چجوریه؟
هیون بین :”وقتی که داشتیم مذاکره رو فیلمبرداری میکردیم شرایطمون جوری بود که مخالف همدیگه بودیم ، و همینطور توی مکان های مختلف فیلمبرداری میکردیم ، بخاطر همین این سریال خیلی فرق داره برای همین جالب تر و بامزه تره ، و همینطور ما سکانس های زیادی رو کنار همدیگه داریم ، بخاطر همین برای ما خیلی جالب تر بود ، و همینطور چون این دومین کاری بود که با همدیگه میکردیم راحت تر میتونستیم ایده هامون رو با هم به اشتراک بذاریم و سکانسهای بهتری رو خلق کنیم ، بخاطر همین فکر میکنم اینبار خیلی بیشتر بهم خوش گذشت.”

 

 

سون یه جین نظر تو راجب داستان چیه ، “بعضی وقتها یه قطار اشتباهی هم میتونه تو رو به مقصد درستت برسونه” این داستان هم همینطوره؟

سون یه جین :”فکر کنم بشه ، از اونجایی که سریال ما یک سریال کمدی و رمانتیک و فانتزی و ملودرام هست . من فکر میکنم که این بینش رو همه انسانها دارند ، که به ویژه این ایده جدایی دو کشور از شبه جزیره ما رو نشون میده.
و ثانیا زندگی برای همه افراد در سراسر جهان غیر قابل پیش بینی هست ، و اینجاست که وجود سرنوشت توی زندگی ما خودشُ نشون میده. اینجاست که ما حس میکنیم سوار یه قطار اشتباهی شدیم اما در واقع ما رو به مسیر درست میبره.اما بعضی وقتها ما حس میکنیم که سوار یک قطار درست شدیم ولی در واقع ما داریم به مکان اشتباه و بد میریم ، و من فکر میکنم پیامی که سریال ما میخواد برسونه همین باشه.”

 

 

نظرتون راجع به داستان سریال که یک سرباز کره شمالی عاشق یک وارث ثروتمند کره جنوبی شده ،چیه؟
سون یه جین :”به نظرم این چیزیه که امکان داره اتفاق بیافته ، منظورم اینکه چرا نشه؟ ، حالا دقیقا توی کره شمالی نه ولی خب شاید یک کشور سومی بتونه اتفاق بیافته و اگه اونجا همدیگه رو ببینند شاید بتونند عاشق همدیگه بشن .کی میدونه؟ ، من همیشه فکر میکنم که زندگی طبق چیزی که ما برنامه ریزی کردیم پیش نمیره و غیر قابل پیش بینی هست. و من حس میکنم که زندگی بر پایه ی “سرنوشت ، تصادف ، و آرامش” بنا شده. و بخاطر همین حس میکنم که این چیزیه که امکان داره اتفاق بیافته”
هیون بین : منم همینطور حس میکنم و بالاخره یک روزی ما کنار هم برمیگردیم (متحد شدن دو کره) و این یک احتمال عالی میتونه باشه.”

 

نظر خودم : والا چیزی نیست که نشه اتفاق بیافته این زندگی هیچوقت اونجور که ما خواستیم پیش نرفته پس چیز غیر ممکنی نیست.
اگه بتونی یک جایی از دنیا سقوط کنی ، دوست داری کجا سقوط کنی؟
هیون بین :”امیدوارم یه جایی باشه که قبلا سفر نکرده باشم یا توش فیلمبرداری نکرده باشم ، و همینطور امیدوارم که اطراف طبیعت باشه که دوستش داشته باشم.و اگه بتونم چیزیم با خودم ببرم ؟ موبایلم ، پاسپورت و پول هم همراهم میبرم”
سون یه جین:”آفریقای جنوبی ، من دوست دارم توی آفریقای جنوبی سقوط کنم ،یکی از مکان هایی هست که توی لیستم گذاشتم ، چون عاشق حیواناتم بخاطر همین دوست دارم که از آفریقای جنوبی دیدن کنم ،و دوست دارم دفتر خاطراتم هم کنارم باشه تا بتونم خاطراتم رو توش بنویسم”

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *