جیغ و ویغ سحر زکریا برای خرید واکسن فایزر

[ad id='39844']

[quote]سحر زکریا : علی انصاریان شهید واکسن است[/quote]

 

 

 

این روزها بحث واکسن کرونا از موضوعاتی به شمار می‌رود که در سراسر دنیا در کانون توجه قرار دارد و هر کشوری بسته به سیاست‌های خود در تلاش است تا بهترین تصمیم را در این باره بگیرد. البته ناگفته نماند که روند واکسیناسیون در دنیا به کندی پیش می‌رود و همه کشورها طبق الگوی ابتدا کادر درمان، افراد مسن، گروه‌های پرخطر و سپس مردم عادی پیش می‌روند و تا به حال حدود یک و نیم درصد از جمعیت کل جهان به واکسن دسترسی پیدا کرده اند.

**اظهارات کیلویی که قیمتی ندارند
اما در ایران این روند علمی که با دقت بسیاری در حال پیگیری است، ملعبه دست برخی از سلبریتی‌هایی شده که حتی به خود زحمت یک سرچ ساده درباره سیر تولید و توزیع واکسن را هم به خود نمی‌دهند و شروع به اظهارنظرهایی می‌کنند که جز ایجاد جو روانی و اخلال در کار متولیان امر، هیچ دستاورد دیگری ندارد.

البته این دست از سلبریتی‌ها در اظهارنظرهای کیلویی پیشینه بلندبالایی دارند و هربار درباره هر موضوعی که ارتباطی به آنها ندارد نظر می‌دهند و دخالت بی‌جا و غیرکارشناسی از خود بروز می‌دهند. این بار هم واکسن ملعبه‌ای برای این قشر شده و تلاش می‌کنند با سیاسی کردن موضوع واکسن، بدون آگاهی، تلاش دانشمندان و پزشکان ایرانی را نادیده بگیرند.

**شهید واکسن کیست؟
به عنوان مثال طی روزهای گذشته کتایون ریاحی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود به فوت علی انصاریان فوتبالیست و مجری پر آوازه واکنش نشان داد.

وی در در ادامه با انتشار عکسی از علی انصاریان به همراه هشتگ #شهیدان_واکسن با معجزه خواندن «واکسن» نسبت به عدم خرید واکسن آمریکایی اعتراض کرده است.

در ادامه اما کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام با ورود به اکانت این بازیگر ، مخالفت خود را با این پست وی بروز دادند و با ارسال انبوه کامنت اعتراضی بر روی صفحه این بازیگر او را وادار به پاک کردن و بستن کل کامنت‌های پست مورد نظر کردند.

اما همان طور که گفته شد، این اولین بار نیست که بازیگران مشهور (سلبیریتی‌ها) در مسائل مختلف و تخصصی اظهار نظر می‌کنند و سبب تشویش اذهان عمومی می‌شوند. منع خرید واکسن فایزر آمریکایی که به باور تحلیلگران دارای عوارض جانبی فراوان است و به همین دلیل واکسیناسیون این واکسن در برخی از کشورها به همین دلیل متوقف شده است.

حال اما با ورود واکسن روسی و چینی و تولید واکسن ایرانی در کشور به نظر می‌رسد دشمن نسبت به خودکفایی ایران و موفقیت آن نسبت به شکست و بی‌اثرکردن تحریم‌ها وحشت زده شده و همه توان خود را برای بی‌اثر جلوه دادن واکسن‌های غیر آمریکایی بکار گرفته است.

**واکسن از مرگ چه کسانی جلوگیری کرده است؟
در ادامه مهناز افشار تلاش کرد پس از مرگ زنده یاد علی انصاریان موضوع واکسن را سیاسی جلوه بدهد و جوری وانمود کند که انگار همه دنیا به راحتی به واکسن دسترسی دارند و فقط ایران است که واکسیانسیون مردم را به تعویق انداخته است. در همین رابطه علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به توئیت مهناز افشار نوشت: از حدود ۸ میلیارد جمعیت جهان تقریباً یک درصد واکسن کرونا تزریق کردند. اکثر آنها هم تک دوز دریافت کردند که عملاً ایمنی ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند از مرگ کسی جلوگیری کند! سوال اینکه چرا هیچکدام از لیدرهای مظلوم #واکسن بخرید که در اروپا و آمریکا گیر افتادند تا امروز واکسن نزدند؟!

**وقتی سحر زکریا انتحاری می‌زند
حرکت انتحاری بعدی مربوط به سحر زکریا می‌شود که با انتشار ویدئویی در فضای مجازی در یک  شرایط غیر معمول گفت: اون واکسن کوفتی رو از هر قبرستونی قراره بخرید که روی ما امتحان بشه، بخرید… تو مملکت‌های دیگه یه دونه بازیگر، یه دونه فوتبالیست، یه دونه سلبریتی نمی‌میره… سخنانی که البته خیلی‌ها آن را جدی نگرفتند و معتقدند تلاش این هنرپیشه از یاد رفته برای جلب توجه است. اما برخی هم به سخنان او واکنش‌های تندی نشان دادند. چرا او فکر می‌کند سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها تافته جدا بافته هستند و خونشان از بقیه مردم رنگین تر است؟

«معصومه نصیری» کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه در این باره به فارس گفت: اصرار به اظهار نظر در هر موضوعی و البته سیاسی کردن آن، میل عجیبی است که در برخی سلبریتی‌ها دیده میشود. چند وقت پیش در جلسه‌ای در یک نهاد فرهنگی یکی را که به قول خودش در یک عملیات هشتگی شرکت کرده بود را دیدم، گفتم آقای فلانی یادتان هست اولین بار این هشتگ را کجا دیدید؟ گفت نه همکاران گفتند و ما هم حمایت کردیم. بعد گفتم می‌دانید اصل ماجرای فلان فرد چه بود و هشتگ شما کاملا در خلاف جهت حقیقت بود؟ گفت من از کجا باید این را بدانم یا می‌دانستم! عرض کردم خب آدم وقتی چیزی را نمی‌داند و از موضوعی حمایت میکند، معنی آن چیست؟ به آن آدم چه می‌گویند؟

**سلبریتی‌ها در نقش پشه مالاریا
وی ادامه داد: سلبریتی‌ها شهره هستند به اظهارنظرهای غیرکارشناسی. یکی از آنها انصاریان را شهید واکسن دانسته و برخی گفتند اگر وقتی او در بیمارستان بستری بود، واکسن خریده بودیم و تزریق کرده بودیم، او زنده بود. و هیچکس هم نمی‌گوید واکسن، ویروس خفیف شده است و برای تزریق قبل از ابتلا است و نه بعد از ابتلا. با متر و معیار سلبریتی‌ها روزانه چند هزار شهید واکسن در دنیا داریم!

نصیری توضیح داد: برخی سلبریتی‌ها نقش همان پشه مالاریا که مورد اشاره ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه در ملاقات با دونالد ریگان را بازی می‌کنند که بر اساس آن مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی است. در این تئوری، کنت آلکساندر دو مرانش، که بیش از ده سال (۱۹۷۰- ۱۹۸۱) ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه SDECE را به دست داشت، در دیداری با دونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، درباره راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب گفت برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد. به دلیل اینکه ما نمی‌توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم پیشنهاد می‌کنم آنچه را که من عملیات مسکیتو (Mosquito:پشه مالاریا) نامیده‌ام، شروع کنیم.

نصیری تصریح کرد: کنت آلکساندر دو مرانش معتقد است چون پشه مالاریا نمی‌تواند خرس را بکشد ولی می‌تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود. پشه مالاریا می‌تواند دشمنی بسیار خطرناک باشد. ما می‌توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم. مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان در مسیر فرعی است.

وی تاکید کرد: پشه با به هم ریختن اعصاب افراد یا سیستم مقابل آنان را از کار اصلی باز می‌دارد و با به هم ریختن سیستم عصبی احتمالاً فرد یا سازمان واکنش‌های حساب نشده و هزینه ساز نشان خواهند داد. حالا هم سلبریتی‌های ما از همین قانون پیروی می‌کنند.

**لری کینگ بزرگترین مجری دنیا قربانی کرونا شد
این مدرس رسانه افزود: جالب اینجاست که خانم زکریا در ویدئوی خود می‌گوید چرا در دنیا یک هنرپیشه یا فوتبالیست به کرونا مبتلا نمی‌شود. این نشان می‌دهد که خانم بازیگر حتی به اخبار حوزه خودش هم تسلط ندارد و کاملا جو زده سخن می‌گوید. چون با یک جستجوی ساده در اینترنت نام و اسامی مبتلایان و همچنین افرادی که بابت این بیماری درگذشته اند می‌آید. آخرین آنها هم لری کینگ بزرگترین و معروفترین مجری دنیا بود که بابت همین بیماری کرونا درگذشت.

وی تصریح کرد: خانم زکریا همچنین فریاد می‌زند که واکسنی که می‌خواهید روی ما امتحان کنید کی وارد می‌شود؟ ایشان ظاهرا نمی‌دانند که اگر قرار بود کشور چنین ریسکی را بپذیرد، به قول خودش ما ماه‌های قبل وارد فاز واکسیناسیون می‌شدیم، اما پاسخ تبعات آن را چه کسی می‌داد؟ اگر ایشان منظورشان واکسن فایزر است که در حال حاضر واکسن‌های بهتری با سطح ایمنی بالاتر و ریسک کمتر در دنیا در حال تولید است. چرا ما باید فقط چشممان به آمریکا باشد؟ ضمن اینکه ایشان ظاهرا فقط جوگیر فضای مجازی هستند و خودشان هم در این باره جو می‌دهند وگرنه باز هم با جستجویی ساده متوجه می‌شدند که جاهایی که مردم خود را موش آزمایشگاهی کردند، رژیم اسرائیل و امارات بودند.

**دوره زدن حرف‌های بی‌سند تمام شده
نصیری اظهارداشت: وقتی این سخنان گفته می‌شود، برخی فوری گارد می‌گیرند و می‌گویند نه این طور نیست. باشد حرف ما را قبول نکنید. اما در سایت‌های معتبر دنیا هم این موضوع با عدد و رقم و آمار کامل منتشر شده که رژیم اسرائیل چطور و با چه قیمتی واکسن را به مردم خود رساند و الان هم علی رغم همه این تلاش‌ها نرخ شیوع بیماری در آنجا هنوز بالاست.

وی در پایان گفت: دوره حرف‌های بی‌اساس و بی‌ریشه زدن دیگر گذشته است. بهتر است چهره‌ها مانند بقیه در حوزه تخصصی خودشان سخن بگویند و اظهارنظر کنند. این روزها دسترسی به اطلاعات به اندازه دسترسی به هجویات آسان است منتها اگر بخواهیم که اطلاعات را از منابع دقیق و درست پیدا کنیم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *