همه چیز درباره موشن گرافیک و انیمیشن های تبلیغاتی

[ad id='39844']

[quote]موشن گرافیک گونه ای از فیلم سازی است که برای تولید آن از گرافیک متحرک استفاده می شود. در این آثار دو هنر فیلم سازی و گرافیک با یکدیگر تلفیق شده و از قابلیت های هر دو جهت انتقال محتوا و پیام استفاده می شود. اگرچه گونه هایی از موشن گرافیک مثلا سایه بازی در هنرهای قدیم وجود داشته است اما این تکنیک عمدتا مدیون پدید آمدن نرم افزارهای رایانه ای و گسترش عرصه مالتی مدیا است.
[/quote]

 

هر چیزی که باید در مورد طراح موشن شدن بدانید

طراحی تصاویر متحرک یکی از جدید ترین انواع طراحی ست.
امروزه انواع مختلفی از طراحان وجود دارند ، از طراحان گرافیک گرفته تا طراح
وب سایت، طراح تجربه کاربری، طراح رابط کاربری و بسیاری دیگر.
همه اینها به لطف تکنولوژی های جدید ایجاد شده است.

از وقتی که فیلم سازان خلاق ، تخیلات و بودجه خود را صرف طراحی و تکنولوژی میکنند
تا اثر گذاری بیشتری داشته باشند،طراحان موشن هم جایگاه ویژه ای در تیم پیدا کرده اند.
بدون آن ها، گرافیک هایی که در وب سایت ها، اپلیکیشن ها و فیلم های محبوبتان میبینید، وجود نداشتند.
اما چطور میتوانید وارد این شغل خلاقانه شوید ؟ ما با متخصصان این زمینه صحبت
کردیم تا پاسخ این پرسش و اطلاعات مهمی را به دست آوریم.

 

 

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

  • انیمیشن بیشتر جنبه داستانی دارد و غالبا محتوای خود را از طریق داستان به بیننده منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر با تکیه بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت محتوای خود را ارائه می دهد. گرچه استفاده از عناصر بصری، موسیقی، صدا و حرکت ، وجه مشترک انیمیشن و موشن گرافیک هستند اما روایت داستانی معمولا در انیمیشن غالب است.
  • انیمیشن بیشتر شخصیت محور است اما موشن گرافیک غالبا تصویر محور.
  • انیمیشن غالبه به لایه های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها می پردازد. از این رو کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و بردینگ است و انیمیشن در صنعت سرگرمی و سینما.
  • غالب ارائه انیمیشن بیشتر به سینمای داستانی نزدیک است. غالب هایی چون سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، انیمیشن های کوتاه داستانی و … اما غالب ارائه موشن گرافیک بیشتر به تیزرهای تبلیغاتی، تیتراژ و عنوان بندی، کلیپ های آموزشی و… نزدیک است.
  •  آثار انیمیشن بیشتربا تکنیک تدوین تداومی تدوین می شوند  که برای روایت داستانی معمول تر است. اما آثار موشن گرافیک بیشتر با تکنیک غیر تداومی و غیر خطی که فاقد تداوم زمانی و مکانی رویدادهاست و بیشتر به ارائه محتوا تکیه می کند تا روایتی دارای توالی رویداد ها.

 

 

یک طراح موشن چه کاری انجام میدهد؟

بعضی از طراحان فقط کارهای هنری برای تلویزیون، فیلم یا وب سایت ها میسازند مانند کلیپ های کوتاه، تریلر و …
آنها از افکتهای بصری و انیمیشن و تکنیک های سینمایی استفاده میکنند تا آثار خود را خلق کنند.
در واقع آنها گرافیک را به حرکت در میآورند همانطور که از اسمشان پیداست.
موشن گرافیک یک موضوع را چنان بیان میکند که یک تصویر ثابت هرگز قدرت آن را ندارد.
بیننده وارد دنیای طرح یکه پیاده سازی شده میشود وارد دنیایی میشود که طراح موشن آن را ساخته است.

با جلوه های بصری و انیمیشن، میتوان یک وب سایت، فیلم یا یک کسب و کار را به سطوح جدیدی از موفقیت آورد
در تیتراژ فیلم ها به ندرت پیش میآید که یک صفحه سیاه ثابت را ببینید که متن ها روی آن عبور میکنند.
به کمک تیم های طراحی موشن گرافیک ، فیلم سازها میتوانند فراتر از این ها قدم بردارند.

 

 

کاربرد های موشن گرافیک 

  • تلویزیون
  • فیلم ها و سینما
  • تبلیغات ،
  • وب سایت ها ،
  • شبکه های اجتماعی و …

 

برای سفارش موشن گرافیک با تضمین کمترین قیمت و بالاترین کیفیت با ما تماس بگیرید

موسسه سیمرغ شهر ۰۹۱۸۷۱۵۷۳۱۸

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *