سوپر گل مهدی طارمی به یونتوس در ثانیه ۶۳

[ad id='39844']

[quote]پورتو با گلهای مهدی طارمی و مارگا در مقابل تک گل فدریکو کیه زا در مقابل یوونتوس در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید.[/quote]

 

این گل طارمی پس از گل داوید آلابا در ثانیه ۲۴ در سال ۲۰۱۳، دومین گل سریع تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان در مرحله حذفی لقب گرفت.

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در ثانیه ۶۳ بازی توانست گل اول این تیم را مقابل یوونتوس به ثمر برساند. گل مهدی طارمی به یوونتوس در ثانیه ۶۳ پس از گل داوید آلابا در ثانیه ۲۴ در سال ۲۰۱۳، دومین گل سریع تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان در مرحله حذفی لقب گرفت.

 

واکنش‌ها به گل زودهنگام مهدی طارمی به یوونتوس

صفحه معروف ۴۳۳ بلافاصله بعد از گلزنی مهدی طارمی مقابل یوونتوس پستی را در اینستاگرام به انتشار گذاشت.

۴۳۳ نوشت: کمتر از دو دقیقه

صفحه رسمی باشگاه پورتو به زبان فارسی در واکنش به گل طارمی توئیتی را منتشر کرد.

FC PORTO نوشت: به نام خدا و توی دروازه 

صفحه رسمی لیگ قهرمانان نیز به گل طارمی واکنشش نشان داد.

این صفحه نوشت: طارمی پنجمین بازیکن ایرانی که موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

 

در دومین شب از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال پورتو موفق شد میهمان ایتالیایی خود تیم فوتبال یوونتوس را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.

گل نخست این بازی خیلی زود و در همان دقیقه نخست توسط مهدی طارمی به ثمر رسید که با فرصت‌طلبی از اشتباه رودریگو بنتانکور هافبک اروگوئه‌ای یوونتوس در ارسال یک پاس رو به عقب، استفاده و دروازه وویچخ شزنی را باز کرد. طارمی با گلی که در این بازی زد به پنجمین بازیکن ایرانی تبدیل شد که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می‌کند.

پورتو دومین گل خود را هم همچون گل نخست در شروع بازی در نیمه دوم زد و این بار مارگا بود که از غفلت مدافعان بانوی پیر استفاده کرد و دومین گل میزبان پرتغالی را زد. تلاش یوونتوس برای جبران گل‌های خورده یکی پس از دیگری به در بسته خورد تا اینکه سرانجام در دقیقه ۸۳ در یک حمله از جناح چپ با ارسال عرضی آدرین رابیو، فدریکو کیه‌زا قفل دروازه پورتو را شکست.

در بازی همزمان تیم فوتبال بوروسیا دورتموند موفق شد میزبان اسپانیایی خود تیم فوتبال سویا را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد. سویا توسط سوسو در دقیقه هفت خیلی زود دروازه میهمان آلمانی را باز کرد، اما در ادامه این دورتموند بود که با گل‌های داهود در دقیقه ۱۹ و ارلینگ هالند در دقایق ۲۷ و ۴۳ ورق را به سود خود برگرداند. سویا دومین گل خود را در دقیقه ۸۴ توسط لوک دیونگ زد تا اختلاف را به حداقل برساند، اما این گل برای فرار میزبان از شکست کافی نبود و به این ترتیب دورتموند با اندوخته‌ای ارزشمند برای بازی برگشت به آلمان برمی‌گردد.

دیدارهای برگشت یوونتوس – پورتو و دورتموند – سویا روز ۹ مارس به ترتیب در ورزشگاه آلیانتس تورین و سیگنال ایدونا پارک دورتموند برگزار می‌شوند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *