بیوگرافی و سوابق سردار سعید محمد کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰

[ad id='39844']

[quote]سعید محمد  نظامی و مدیر اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران فعالیت می‌کند و فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است، محمد پیش‌تر مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس بود، همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعاملی سپاس را برعهده داشت.[/quote]

 

سعید محمد در دوران کودکی و نوجوانی را در این شهر سپری کرد. وی در سال ۱۳۶۶ در سن ۱۹ سالگی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری مهندسی عمران  را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد. فعالیت محمد در سپاه پاسداران تنها به بخش‌های مدیریتی و اجرایی، در شرکت‌های زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دوره کوتاهی نیز در بنیاد تعاون سپاه، خلاصه می‌شود. او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد بود و از ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود و دارای درجه نظامی سرتیپ‌دوم پاسدار است.

سعید محمد نخستین فرد از نسل دوم سپاه پاسداران است که به عنوان فرمانده ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان بازوی مهندسی، عمرانی و اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ با حکم سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده وقت سپاه پاسداران، سعید محمد جایگزین عبادلله عبداللهی، به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شد.

محمد با تغییر ساختار قرارگاه سازندگی خاتم، گروه‌های تخصصی این مجموعه را در قالب هلدینگ‌های تخصصی سازماندهی کرد. همچنین ارتباط با دانشگاه، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گسترش چشم‌گیری داشت تا آنجا که اعلام شد ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با این قرارگاه همکاری دارند.

در دوره مدیریت وی در قرارگاه خاتم، چندین پالایشگاه و پتروشیمی از جمله پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افتتاح شد، که بخشی از فعالیت‌های آن، در دوره فرمانده پیشین اجرایی شده بود

محمد در جایگاه مدیرعاملی سپاسد، در سال ۱۳۹۳ تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها را از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) کسب، و در سال ۱۳۹۲ تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها را نیز از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران دریافت کرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال، در مقاله‌ای در تاریخ بیستم دی ماه ۱۳۹۸، یک هفته پس از ترور قاسم سلیمانی، ضمن بررسی ابعاد قدرت در ایران بعد از قاسم سلیمانی، از سعید محمد به عنوان قهرمان مبارزه با تحریم‌ها نامبرده است. این نشریه آمریکایی ضمن معرفی سعید محمد نوشته‌است: سعید محمد پنجاه و یک ساله، موتور اقتصادی و مهندسی سپاه پاسداران ایران است. او در سخت‌ترین شرایط تحریمی، پروژه‌های نفتی و زیر ساختی مهم ایران را پیش می‌برد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *