معرفی گوشی گیمینگ ردمجیک ۶ و ۶ پرو

[ad id='39844']

[quote]ردمجیک ۶ و ۶ پرو دو گوشی گیمینگ از نوبیا هستند که بسیاری ویژگی‌ها همچون رم ۱۸ گیگابایتی و رفرش ریت ۱۶۵ هرتزی را برای اولین بار به بازار موبایل در سراسر دنیا وارد کرده‌اند.[/quote]

 

این دو پرچمدار قدرتمند و شگفت انگیز، هر دو از نمایشگر ۶٫۸ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برند. این نمایشگرها برای اولین بار در بین تمامی گوشی‌های هوشمند، دارای رفرش ریت ۱۶۵ هرتزی هستند که البته امکان کاهش آن تا ۳۰ هرتز هم وجود دارد تا به نوعی به افزایش مدت شارژدهی گوشی کمک شود. همچنین این دو گوشی از نرخ تاچ ۵۰۰ هرتزی در حالت تک انگشتی و نرخ تاچ ۳۶۰ هرتزی در حالت مالتی تاچ بهره می‌برند. از طرفی باید به تریگرهای لمسی کناری گوشی هم اشاره کنیم که با نرخ تاچ ۴۰۰ هرتزی، تجربه‌ای لذت بخش از بازی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

هر دو این گوشی‌های گیمینگ به پردازنده‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده‌اند که قدرتمندترین پردازنده‌ی کنونی است که در گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود. هر دو این گوشی‌ها شباهت زیادی به هم دارند اما مهم‌ترین نکته در خصوص ردمجیک ۶ پرو، تجهیز آن به ۱۸ گیگابایت رم (در بالارده‌ترین مدل) است که برای نخستین بار در بین گوشی‌های هوشمند شاهد چنین ویژگی هستیم.

 

در پنل پشتی ردمجیک ۶ و ۶ پرو شاهد به کارگیری دوربین اصلی سه گانه هستیم که لنز اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است و دو لنز اولتراواید و ماکرو هم در کنار این لنز اصلی جای گرفته است. همچنین یک لنز ۸ مگاپیکسلی هم نقش دوربین سلفی این گوشی‌ها را بازی می‌کند.

ردمجیک ۶ پرو به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که به واسطه‌ی پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی، تنها در مدت ۱۷ دقیقه، شارژ آن از ۰ به ۱۰۰ می‌رسد. گفته می‌شود برای رسیدن شارژ از ۰ به ۵۰، تنها ۵ دقیقه زمان لازم است.

نسخه‌ی معمولی این گوشی، یعنی ردمجیک ۶ اما از باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند. به عبارتی باتری این گوشی برای شارژ شدن به صورت کامل، تنها به ۳۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

نسخه‌ی پایه‌ی ردمجیک ۶ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۵۸۵ دلار قیمت گذاری شده است. قدرتمندترین مدل از ردمجیک ۶ پرو که دارای ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است، ۱۰۲۰ دلار قیمت دارد. البته به نظر می‌رسد که قیمت نسخه‌های جهانی این دو گوشی با نسخه‌های مربوط به بازار چین آن اندکی متفاوت باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *