معرفی کامل موتور جستجوی ایرانی ذره بین

[ad id='39844']

[quote] پروژه موتور جستجوی بومی با سایت‌هایی، چون یوز و صرف هزینه‌های میلیاردی آغاز شد، ولی تا به امروز این موتور‌های جستجوی بومی نتوانستند در بین کاربران جا باز کنند. [/quote]

 همراه اول در حاشیه‌ی افتتاح «مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال» از جستجوگری رونمایی کرد که پروژه‌ی آن از چند ماه گذشته آغاز شده بود. ظاهرا همراه اول قصد دارد یک مرورگر هم راه‌اندازی کند. رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مورد این موتور جست‌وجو گفت:

این موتور جست‌وجو از قابلیت‌های محلی بسیار خوبی برخوردار است و امیدواریم بتواند بخش بزرگی از نیازهای مردم را بهتر از مرورگرهای خارجی تأمین کند.

نتایج ذره‌بین شباهت بسیار زیادی به نتایج گوگل دارند. برای مثال، در صورت تایپ کردن عبارتی در فیلد جستجوی ذره‌بین متوجه می‌شویم که کلیدواژه‌های پیشنهادی شباهت بسیار زیادی به پیشنهادهای گوگل دارند و در بسیاری از موارد، تنها ترتیب آن‌ها فرق می‌کند.

نکته‌ی جالب دیگری که هنگام بررسی جستجوی تصاویر ذره‌بین متوجه می‌شویم این است که پیش‌نمایش عکس‌ها دقیقا مانند تصاویر گوگل روی gstatic.com میزبانی می‌شوند.

gstatic.com دامنه‌ای متعلق به گوگل است. گوگل برای بهبود عملکرد موتور جستجویش و کاهش زمان لود کردن نتایج، محتوای استاتیک  را روی دامنه‌های مختلف و از طریق CDN-هایی که از لحاظ جغرافیایی به کاربر نزدیک‌تر هستند ارائه می‌دهد.

این جستجوگر اکنون در استورهای ایرانی قابل دانلود است و در توضیحات آن نوشته شده: «‏‏ذره‌بین یک سوپروب‌گرد رایگان فارسی‌ است که جست‌وجو و گشت‌وگذار در دنیای بی‌انتهای اینترنت را آسان می‌کند.» از جمله ویژگی‌هایی که برای این جستجوگر ذکر شده، این است که هزینه‌ی اینترنت مصرفی استفاده از ذره‌بین برای وب‌سایت‌های ایرانی نیم‌بها و برای وب‌سایت‌های بین‌المللی، تمام‌بها است. این هزینه، با فعال‌سازی بسته‌های هدیه ذره‌بین رایگان است.

همچنین در بخش ویژگی‌های ذره‌بین می‌توان این موارد را مشاهده کرد:

  • ‏زبان ذره بین فارسی است.
  • هزینه اینترنت مصرفی استفاده از ذره بین، برای وب‌سایت‌های ایرانی نیم‌بها و برای وب‌سایت‌های بین‌المللی، تمام‌بها است.
  • این هزینه با فعال‌سازی بسته‌های هدیه ذره بین، رایگان است.
  • تماشای ویدئو‌های دل‌خواه شبکه‏‌های اجتماعی و وب‌سایت‌‏های دیگر، در تب ویدئوی ذره بین، همیشه با ترافیک نیم‌بها محاسبه می‏‌شود.
  • ذره بین امکان جستجو و دسترسی طبقه‌بندی شده به متن، تصویر، ویدئو (کلیپ، فیلم و سریال) و موسیقی را فراهم می‌کند.
  • جستجو در ذره بین، ساده ا‌ست و نیاز به هیچ تخصصی ندارد.
  • سرعت جستجو و رسیدن به نتیجه دل‌خواه در ذره بین بالا است؛ تنها با یک کلیک!

همچنین گفته شده که در بستر ذره بین می‌توان به این موارد دسترسی داشت:

  • دسترسی آسان به اخبار و اطلاعات روزانه
  • آگاهی از نرخ طلا، ارز، سکه و بورس
  • دسترسی لحظه‌‏ای به وضعیت آب‌وهوا
  • پیگیری اخبار ورزشی و نتایج زنده فوتبال
  • امکان مقایسه و خرید اینترنتی

دسترسی آسان و به صرفه به پربیننده‌ترین و به‌روزترین محتوا‌های شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های ایرانی
تماشا و دانلود انواع ویدئو

 

[ad id='39844']

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کامل موتور جستجوی ایرانی ذره بین»

  1. صالح ترکانلو

    خوب الان چه فایده داره که از نتایج گوگل استفاده میکنه؟! البته شاید فعلا برای جذب کاربران این کار رو میکنه. البته حق هم دارند چون با وجود موتور هایی چون گوگل و فایرفاکس و… توقع کابران بالاست گوگل هم از اون اوایل عالی نبود و داشت ورشکست میشد کم کم پیشرفت کرد و به همین دلیل هم توقع های رفت بالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *