توهین رامبد جوان به فرهنگ ژاپن و سامورایی ها در خندوانه

[ad id='39844']

[quote]رویا شریف، تهیه‌کننده تلویزیون که به پخش برنامه «خندوانه» با لباس سامورایی‌های ژاپنی اعتراض کرده بود، درباره علت اعتراض خود توضیحاتی را ارائه داد.[/quote]

 

 

در پی پخش این برنامه رویا شریف تهیه‌کننده تلویزیون با انتشار متنی به این مساله اعتراض کرد و نوشت:

«باسلام و تاسف فراوان؛

جناب رامبد جوان:

واقعا متاسفم که بی برنامگی و هجو، جنابعالی را به جایی رسانده که یک برنامه کامل را به مسخره کردن فرهنگ غنی و شرافت اصیل سامورایی  اختصاص داده‌اید. قطعا از شما شکایت رسمی خواهیم کرد و شما و آقای احسانی، باید پاسخگوی این بی‌حرمتی بی‌شرمانه به فرهنگ غنی یک کشور اصیل باشید.

در گفتگو با رویا شریف، او علت برخورد و ناراحتی خود را اینگونه اظهار کرد: بحث اصلی من انسانیت و شرافت است. به نظر من ما به عنوان انسان‌هایی که در این کره خاکی در کنار دیگر افراد زندگی می‌کنیم، نباید به فرهنگ غنی و شریف یک ملت که فرهنگِ احترام‌شان به هم‌نوعان، زبانزد عام و خاص است، توهین کنیم، اگر کسی ایران و ایرانی و به طور خاص لباس یکی از اقوام ایرانی را مورد بی احترامی قرار دهد، ما ناراحت نمی‌شویم؟

این تهیه‌کننده ادامه داد: اهانت‌های بی‌شرمانه به فرهنگ و سنت غنی مشرق زمین به هیچ وجه با فاکتورهای شناختی ما از ایران و اسلام سنخیتی ندارد، ولی بیم این می‌رود که با بی‌تفاوتی به این موضوع، قبح اینگونه رفتارها ریخته شده و تبدیل به عرف معمول شود، در حالی که در دین ما به صراحت آمده است که انسان حق تمسخر، غیبت، توهین و تهمت به هم‌نوع خود را به هیچ قیمتی ندارد. پس لطفا به وظایف عرفی، شرعی و انسانی خود کمک کنید تا دیگر شاهد چنین اتفاقات نابهنجاری نباشیم.

وی درباره سختگیری‌های صداوسیما عنوان کرد: سازمان صداوسیما هنگام ورود افراد به این محیط، سختگیری‌های بسیاری را وارد می‌کنند اما چگونه محتوای مستهجن این برنامه زیر نظر آنان رد شده و هیچگونه اعتراضی نسبت به این موضوع ندارد؟ چرا؟ چون مسئول این برنامه شخصی به نام رامبد جوان است؟

شریف در پایان درباره پیگیری شکایت خود خاطرنشان کرد: منتظر هستم تعطیلات به پایان برسد و حتما آن زمان شکایت خود را به صورت رسمی پیگیری خواهم کرد و در صورت رسیدگی نشدن به این شکایت، ظرف چند روز آینده یک کپی از برنامه دانلود شده شب گذشته را به سفارت ژاپن در ایران تحویل خواهیم داد. قطعا آن‌ها پاسخ رسمی از تلویزیون خواهند خواست.

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «توهین رامبد جوان به فرهنگ ژاپن و سامورایی ها در خندوانه»

  1. آخه مردک احمقی که هیچی از فرهنگ غنی ژاپن نمیدونه چرا باید مسخره کنه اگه موضوع خنده داری نداره کله کچل خودشو مسخره کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *