بررسی اولیه بازی Lost Judgment

[ad id='39844']

[quote]بازی Lost Judgment در تاریخ ۲۴ سپتامبر  برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.[/quote]

 

بازی Lost Judgment مانند دیگر عناوین اکشن شرکت Sega و توشیرو ناگوشی، دارای یک داستان بی‌نظیر شامل قتل، معما و جبهه‌گیری سیاسی نسبت به کشور ژاپن است. این بازی شمارا در نقش تاکایوکی یاگامی قرار می‌دهد که یک کارآگاه خصوصی است و به دنبال حل پرونده‌های مختلف در کشور ژاپن است. او خود را دولت ژاپن جدا کرده و تنها پرونده افرادی را قبول می‌کند که قانون از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

 

نسخه دوم سری Judgment یک همکار هم برای یاگامی به نام Masaharu Kaito اضافه کرده است. او قبلاً عضو گروه یاکوزا بوده است و کاملاً از گروه‌های شرور سطح شهر آگاه است. بازی ابتدا مزه انتقام را به خورد طرفداران خواهد داد و سپس وارد تئوری توطئه خواهیم شد و با سیستم حقوقی فاسد ژاپن آشنا خواهیم شد. هر چه تعداد قربانیان این سیستم حقوقی افزایش پیدا می‌کند، کارآگاه یاگومی به حقیقت نزدیک‌تر می‌شود و بالاخره به جدال کلیشه‌ای میان قانون و عدالت پایان می‌دهد.

 

 

بازی Lost Judgment علاوه بر شهر کاموروچو، یک منطقه کاملاً جدید از شهر یوکوهاما را اضافه کرده است. این شهر جدید فضای کاملاً متفاوتی با آنچه در نسخه اول بازی دیدیم دارد. در طول بازی با بخش‌های مختلف و تاریک شهرهای توکیو و یوکوهاما آشنا خواهید شد و تجربه‌ای بی‌نظیر دریافت خواهید کرد که تنها استودیو RGG قادر به خلق آن است.

شرکت سگا و استودیو بازی‌سازی Ryu Ga Gotoku به‌تازگی به معرفی این دنباله‌ی بازی Judgment پرداختند. از حالا به بعد سری بازی Yakuza و مجموعه بازی Judgment که در یک جهان جریان دارند، پابه‌پای هم با عرضه‌ی قسمت‌های جدید جلو خواهند رفت؛ سری بازی یاکوزا دیگر همواره یک نقش‌آفرینی با مبارزات نوبتی خواهد بود و سری بازی جاجمنت هم در سبک اکشن ماجراجویی طبقه‌بندی می‌شود.

لاست جاجمنت اولین بازی استودیو Ryu Ga Gotoku است که به‌صورت همزمان در نقاط مختلف دنیا عرضه می‌شود. در نتیجه طرفدارها خوشحال هستند که مجموعه بازی یاکوزا و مجموعه بازی جاجمنت سگا حالا انقدر بزرگ شده‌اند که عرضه‌ی جهانی و کامل داشته باشند. برخلاف گذشته که اول در ژاپن عرضه می‌شدند و ماه‌ها بعد به بازارهای دیگر می‌رسیدند.

این بازی مانند نسخه اول، یک اثر اکشن سوم شخص است و بازیکنان می‌توانند میان استایل های مختلف مبارزه جابه‌جا شوند. یکی از فنون مبارزه، Crane نام دارد که مخصوص جدال با دشمانی است که به‌صورت گروهی حمله می‌کنند. Tiger دیگر سبک مبارزه است که مخصوص نبردهای تن‌به‌تن است و می‌تواند حریف‌های تکی را تار و مار کند. نسخه دوم یک سبک مبارزه جدید به نام Snake را هم اضافه کرده که از روی مار الگوبرداری شده است.

سبک مبارزه Snake مخصوص جدال با دشمنانی است که از سلاح استفاده می‌کنند و با کاتانا می‌خواهند سر از تن شما جدا کنند. این تکنیک به شما اجازه می‌دهد تا بدون دریافت هیچ صدمه‌ای، دشمنان را از بین ببرید. استودیو همچنین المان‌های پارکور را بیشتر کرده و می‌توانید روی دیوار حرکت کنید و از موانع پیش رو بالا بروید.

یکی از ویژگی‌های جدید بازی، افزودن یک دبیرستان به نقشه بازی است. این مکان نقش همان خانه اصلی را دارد و فعالیت‌های مختلفی مانند بوکس، رقص و بازی با ماشین‌های کنترلی را دربر می‌گیرد. Lost Judgment از ویژگی‌های سری بازی Yakuza هم استفاده کرده اما بیشتر به سمت ژانر نقش‌آفرینی قدم برداشته و راه خود را به این شکل از سری محبوب یاکوزا جدا کرده است.

 

 

شخصیت تاکایوکی یاگامی با صداگذاری تاکویا کیمورا در بازی Lost Judgment حضور دارد و شخصیت اصلی داستان مرموزی است که با محکوم شدن یک نفر در دادگاه کلید می‌خورد. در بخشی از قصه یاگامی به شکل یک مامور مخفی وارد یک دبیرستان می‌شود؛ تا با دانش‌آموزهای مختلف تعامل داشته باشد و درگیر برخی از ماجراهای جریان‌یافته داخل مدرسه شود.

فعالیت‌های جدید و مینی‌گیم‌های مختلفی را می‌توانید در بازی Lost Judgment پیدا کنید. راستی علاوه‌بر شهر Kamurocho، در بازی لاست جاجمنت با شهر Yokohama نیز روبه‌رو خواهیم شد. سازندگان می‌گویند که برای بازی Lost Judgment حدودا ۱۰۰۰ دقیقه دیالوگ ضبط شده است.

 

 

طرفداران مجموعه باید بدانند که علاوه‌بر سبک مبارزاتی Crane و Tiger که با کمی تغییر در بازی Lost Judgment هم حضور دارند، استودیو Ryu Ga Gotoku سبک مبارزه Snake هم به‌عنوان یک سیستم جدید برای گیم‌پلی ساخته است؛ این سبک مبارزه بیشتر روی ضدحمله تاکید دارد. توانایی‌های ورزشی و مخفی‌کاری تاکایوکی یاگامی را بیش‌ازپیش در بازی Lost Judgment می‌بینیم و در بخش‌هایی از بازی مشغول انجام تحقیقات به دور از چشم دیگران می‌شویم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *