بررسی کامل انیمیشن سریالی Marvel’s M.O.D.O.K 2021 شبکه هولو

[ad id='39844']

[quote]انیمیشن سریالی مارول مودوک یک سریال انیمیشنی کمدی درباره یکی از ابرشرورهای معروف کمیک بوک های مارول است که به تازگی پخش خود را از شبکه محبوب هولو آغاز کرده است . شخصیت مودوک به عنوان ابر شرور اصلی در بازی مارول اونجرز حضور داشت M.O.D.O.K. قسمت از آن در ۲۱ مه ۲۰۲۱ در هولو پخش شد.[/quote]

  • ژانر: انیمیشن بزرگسالان
  • Stop motion
  • کمدی
  • داستان علمی تخیلی
  • ابرقهرمان
  • ساخته شده توسط جوردن بلوم و پاتن اسوالت
  • بر اساس MODOK توسط استن لی و جک کربی
  • با بازیگری پاتن اوسوالت، آیمی گارسیا، بن شوارتز، ملیسا فومرو، وندی مک لندون-کووی، بک بنت، جون دالی و سام ریچاردسون
  • آهنگساز: دانیل روخاس
  • کشور مبدا ایالات متحده
  • زبان (های) اصلی انگلیسی
  • تهیه کنندگان اجرایی: جردن بلوم، پاتن اوسوالت، کریم زریک و جف لوب
  • شرکت (ها) تولید کننده: مارول استودیو، تلویزیون مارول، انیمیشن Marvel و Stoopid Buddy Stoodios

نقد سریال موداک ۲۰۲۱

در این نوشتار به بررسی سریال موداک خواهیم پرداخت. در ادامه با ما و سایت تکراتو همراه باشید تا با نقد سریال modok بیشتر درباره این فیلم بدانیم.

M.O.D.O.K. با استفاده از تیمی که برای پروژه Robot Chicken مارول دور هم جمع شده بودند ساخته شده است. این سریال پر از شوخی های منزجر کننده و شوخی های بصری برای من جذاب میباشد که از طریق تکنیک های نوآورانه استاپ موشن و توسط بازیگران کمدی تمام ستاره زنده شده است.

این مجموعه به کارگردانی الکس کمر  و اریک تاونر تولید شده است. از صداپیشگان این سریال کارتونی می‌توان از پتون آزوالت، ملیسا فومر، ایمی گارسیا و بن شوارتز (Ben Schwartz) نام برد. درواقع این افراد هستند که بارهای طنز عجیب و غریب شخصیت اصلی این سریال را به نفع منشا و فضای کاملاً جدیدی دگرگون میکنند. همچنین در نهایت یک درام شخصیت محور شگفت آور و موثر را به تصویر کشیده میشود که هر چقدر بخواهیم به تمجید این سریال بپردازیم کم است ولاغیر.

مارول پیش از این WandaVision و The Falcon and The Winter Soldier سال بزرگی را در حوزه نمایش سپری کرده بود، اما در پایان یک نمایش عجیب و غریب در شبکه اصلی هولو ارائه میشود که همه انگشت به دهن میمانند.

 

 

این سریال با تکنیک استاپ موشن ساخته شده است. موداک MODOK خلاصه عبارت Mental Organism Designed Only For Killing است که به معنی “ارگانیسم ذهنی که فقط برای کشتن طراحی شده” می‌باشد.

Marvel’s M.O.D.O.K شوخ طبعی هنجار شکن شخصیت ددپول، عجیب و غریب بودن WandaVision و انبوهی از سبک انیمیشن را از Wallace & Gromit میگیرد تا چیزی ایجاد کند الان میبینید و واقعا که فوق العادست.

این مجموعه آزادی های خلاقانه ای را با شخصیت شرور برجسته به دست می آورد، به ویژه به M.O.D.O.K. یک خانواده با تمام مشکلاتش هدیه میکند.

M.O.D.O.K. با خواستگاری همسرش جودی (آیمی گارسیا) آغاز میشود، در حالی که چالش بعدی او مربوط به رابطه بیگانه با خانواده اش، سرگرمی ها و رفتارهای خود تخریبی میباشد که او را بیش از حد معمول به دردسر می اندازد. اگر همه اینها سنگین به نظر میرسد، خوش شانس هستید، زیرا همه اینها با نگاهی کمدی آلود گفته میشود.

در سریال MODOK داستان را از شکست های او خود را برای ما مفهوم میکند. MODOK آرزو دارد که از طریق شرکت خود A.I.M ، کنترل جهان و شکست ابرقهرمانان را بدست آورد، اما در حقیقت، او به هیچ یک از اینها دست نیافته است. این پیش فرض، در هسته اصلی خود، نشان میدهد که MODOK با ناکامی های خود مبارزه میکند و دارای یک بحران هویت کمیک میباشد، در خانواده و مسائل مربوط به روابط خود هم به شدت ناتوان عمل میکند.

البته، این مجموعه انیمیشن ساخته شده است تا یک کمدی باشد، بنابراین ذاتاً تهاجمی و بلند است. اپیزودی وجود ندارد که سرعت خود را از دست بدهد و مانند بسیاری دیگر از مجموعه های انیمیشن، مخاطبان با کمدی بزن بکوب روبرو میشوند که حقیقتا سریال موداک بسیار عجیب تر و حتی غریب تر عمل میکند.

جایی که جرات می کند توهین آمیز باشد اما در عین حال احمقانه باشد. Marvel’s M.O.D.O.K. در فصل ۱ بسیاری از منابع مرکزی خود را معرفی میکند و آن ها را نشان میدهد، اما آن ها را کافی نمیداند. در حالی که انتقام جویان باید بستری وسیع تری را پیش بکشند، مانند یک داستان جداگانه باید در سریال گنجانده شود.

این سریال نیز مانند شکست ناپذیر (Invincible) علی رغم کارتونی بودنش هیچ تناسبی را با دنیای ذهنی کودکان شاید نداشته باشد. میگویم شاید چون بجه ها در عصر تکنولوژی با کثرت تصاویر روبرو هستند و هیچ چیز خاص و غریبی از دیدگان آنها پنهان نیست و نخواهد بود.

شاید بشود گفت طبق عرف این سریال برای مخاطب بزرگسال ساخته شده. هرچند حقیقتا به نظر می‌رسد خود کتاب‌های کامیک نیز بیشترشان به علت نشان دادن تصاویر خشن و خونریزی های متنوع، مناسب بچه‌ها نباشند؛ چه رسد به انیمیشن که این خشونت را در قالب صوت و تصویر هم به تصویر میکشد.

به هر صورت این طور که مشخص است در فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی با یک ساب ژانر بدیع مواجه هستیم: دنبال کردن بالا و پایین شدن زندگی یک قهرمان. در مورد موداک، به عنوان یک ابرقهرمان در قالب یک انسان عادی با تمرکز بر روابط شخصی و خانوادگی او این مسئله کاملا مشهود میباشد.

 

 

که سریال میراث ژوپیتر نمونه مشخص‌تر این موضوع است و بیشتر به تعریف کردن چگونگی اداره کردن اعضای خانواده و به طور ویژه چالش‌های سر و کله زدن با فرزندان اشاره دارد که بی شباهت با مسائلی که در سریال موداک مطرح میشود نیست

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *