تاثیر فقر بر مشکلات پریود زنان ایرانی

[ad id='39844']

[quote]گرانی محصولات بهداشتی قاعدگی در ایران، این تجربه ماهانه را برای زنان بسیاری سخت‌تر کرده است. قیمت نوار بهداشتی و تامپون همچون بسیاری از محصولات دیگر بخصوص در دو سال گذشته در ایران افزایش چشمگیری داشته است.[/quote]

گرانی محصولات بهداشتی قاعدگی و دغدغه تهیه آنها، فقر پریود را گسترده‌تر می‌کند. علاوه بر این، تابوی صحبت درباره تاثیر فقر پریود بر زندگی زنان در نبود فرهنگ‌سازی و آموزش، این تجربه را برای بسیاری دشوارتر کرده است.

بعضی از مصرف‌کنندگان این محصولات به بی‌بی‌سی فارسی گفته‌اند در سال‌های اخیر کیفیت افت کرده، قیمت‌ها متناسب با کیفیت نیستند، محصولات خارجی نام‌‌آشنا دیگر در بازار نیستند یا دسترسی به آنها سخت‌تر شده است و محصولات داخلی جایشان را گرفته‌اند.

مژده در زاهدان به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “از زمان تحریم تمام محصولات خارجی که به آنها عادت داشتیم از بازار رفت. کیفیت محصولات داخلی خیلی بد است و قیمت بسیار بالا. خیلی‌ها با این قیمت‌ها نمی‌توانند این محصولات را تهیه کنند.”

قیمت بعضی از محصولات داخلی هم بیش از دو برابر شده است، از این رو تامین مخارج محصولات بهداشتی به نگرانی‌های زنان اضافه شده است. بعضی دختران و زنان می‌گویند در دوران پریود، نوار بهداشتی خود را کمتر عوض می‌کنند تا در هزینه‌ صرفه‌جویی شود.

دکتر شهره بسکی، متخصص زنان و زایمان، می‌گوید خون محل مناسبی برای میکروب‌هاست و عوض نکردن نوار بهداشتی یا تامپون برای مدت خیلی طولانی، ممکن است عوارضی برای بهداشت و سلامت داشته باشد.

به گفته او اگر تامپون خیلی طولانی مثلا پس از یک یا دو روز عوض نشود ممکن است باعث عفونت یا حساسیت شود.

نرگس به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “این پدهای بهداشتی نفرت‌انگیز باعث بیماری و زخم پا می‌شوند، نه فقط یک بار، بلکه این مشکل همیشگی و هر ماهه هست که باید در کنارش قرص و کرم و پماد هم استفاده کرد.”

او گفت این موضوع بر زندگی روزمره‌اش تاثیر داشته و بارها ناچار شده کلاس‌هایش را تعطیل کند یا سر کار نرود.

یک مخاطب دیگر هم گفت مشکل گرانی نوار بهداشتی چگونه زندگی خواهرش را تحت تاثیر قرار داده: “استفاده از محصولات بی‌کیفیت باعث سوزش و تاول شده تا حدی که رفتن به سر کار و حتی تختخواب هم براش سخت و پراسترس شده است.”

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *